![]() |
|
![]() |
פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
![]() |
#1 | |
Junior Member
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: ספייס
הודעות: 12
|
טיפול 80,000 פונטו ספייס SX-עדכון לאחר טיפול במוסך המרכזי
שלום רב,
כבר פתחתי שרשור לגבי נושא אחר,אך הודעה זאת היא בנושא אחר. הפונטו שלי עברה קצת את ה80000 וחשבתי לעשות לה טיפול... את הטיפול האחרון ביצעתי אם אני לא טועה ב66000 ק"מ וזה היה לפני שנה לערך...(לא במוסך מורשה). את הטיפול הקרוב אני רוצה לבצע במוסך מורשה. האם מישהו יכול להגיד לי מה הוא כולל וכמה התענוג אמור לעלות\? יש לציין כי אני חושב שגם אני צריך להחליף רצועת טיימינג,שכן,מעולם לא עשיתי זאת בעבר... תודה נערך לאחרונה על ידי armin : 02-07-09 ב 15:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
|
טיפול 80K הוא טיפול גדול. כלומר מחליפים פלאגים, פילטרים, שמן מנוע ובודקים אי אילו מערכות חיוניות.
טיימינג ברכבך, כל 3 שנים או 60K ע"פ הוראות יצרן בכל מקרה בדגמי ה-SX אם נקרעת רצועת טיימינג לא קורה שום נזק למנוע. כבל שמעתי על הרבה אנשים ש"מושכים" 4 שנים או 90K. מחיר מוערך כ-700ש"ח (ייתכן מאוד ואני טועה) כדאי לבדוק מה מצב משאבת המים היות והיא והטיימינג עובדות יחדיו וחבל לפרק טיימינג בעוד חצי שנה שוב. המחיר לטיפול הוא לא אחיד היות ואצל כל אחד יש ליקויים נוספים פרט לטיפול.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
|
טיפול 80 + טיימינג סטנדרתי עלה לי בזמנו כ1600 ש"ח בELX הקודמת שלי.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Member
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 99
|
אין דבר כזה טיפול גדול או טיפול קטן, צריך להחליף חלקים אם עברו
זמן או קילומטר לפי הוראות יצרן לפי ספר הרכב |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
|
ודווקא בגלל זה יש טיפול גדול ויש טיפול קטן.
כל 20K או שנה -> יש להחליף שמן מנוע + מסנן שמן. כל 40K או שנתיים -> יש להוסיף להחלפה גם מצתים ומסנן אויר. כל 60K או 3 שנים -> רצועת טיימינג ונוזל בלמים אם אני זוכר נכון. משמע? כל טיפול הוא קטן->בינוני->גדול לסירוגין, שהכוונה באמות המידה היא לעבודה + המחיר שמשלמים, 20K סטנדרטי אמור לצאת כ-300 שקלים, 40K סטנדרטי כ-600/700 שקלים ו-60K סטנדרטי כ-1500 שקלים בגלל הטיימינג (כמובן שהמחירים הם הערכה גסה ומשתנים גם ממוסך למוסך, וגם מרכב לרכב). זו כוונת המשורר בכל מקרה.
__________________
Fiat Punto Spice 2001 ELX Auto' |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Member
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 99
|
תשובה לרון
הדברים שכתבת לא כל כך מדויקים, למשל, מצתים, אם אתה לא נוסע הרבה והרכב
מטופל, המצתים במצב מצוין אחרי שנתיים ואין צורך להחליף אותם ואז ההחלפה שלהם יכולה ליפול דוקא על "טיפול קטן", טיימינג לא חייבים להחליף אחרי 3 שנים לרכב עם קילומטרז' נמוך וגם זה יכול ליפול על ה"קטן", פילטר אויר, במוסך שלי בודקים אותו, אם הוא נקי משאירים ולא מחליפים, בלי קשר לסוג הטיפול. מה שאני רוצה להגיד, זה שלא צריך לסווג את הטיפול לפי גדול או קטן, קוראים לטיפול טיפול 20000 ומחליפים מה שדורש החלפה. פיני |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
|
ולמוסכניקים יש יכולת ראיה מיקרוסקופית שהם יודעים אם צריך להחליף פילטר אוויר או לא?
יש להם מידת פחם על המצת שלפיה מחליפים אותו? סלח לי, אבל זו עבודה חפרית קצת. לא מחליפים דברים רק כי הם נראים שהם צריכים החלפה. מצתים לדוגמא, משפיעים מאד על שריפת הדלק, מכאן על תגובת הרכב ועל תצורת הדלק. להשקיע 200 שקלים ב4 מצתים פעם בשנתיים, יחזיר את ההשקעה שלו הרבה יותר מהר בצריכת דלק מאשר העלות שלהם. כנ"ל דברים נוספים. שמן שומר על המנוע, אז גם אותו מחליפים רק כשנראה? אם נדבר על טיימינג, יכול להיות דווקא שטיימינג של רכב שנסע 10K במשך 3 שנים יהיה במצב יותר גרוע משל זה שנסע 60K במשך 3 שנים, עקב זה שהרצועה לא הייתה בשימוש ומתייבשת עם הזמן - לכן יש גם הגבלת זמן שימוש ולא רק ק"מ. אם יש לך מנוע 8V, אז תסחוב עם הטיימינג כמה שאתה רוצה עד שהיא תקרע, ואז תאבד יום על לגרור את הרכב למוסך ולעשות את הטיפול שהיית עושה בכל מקרה. אם יש לך 16V, תתחיל לברר בבנק באיזה תאריך אתה יכול לשבור את החיסכון למקרה שהטיימינג יקרע כי נסעת רק קצת. נכון, אנחנו ישראלים ותמיד נוטים קודם לחשוב מנסים לדפוק אותנו, אבל ליצרן יש סיבות מוצדקות להוראות שהוא כותב (לפחות לרובן).
__________________
Fiat Punto Spice 2001 ELX Auto' |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
מנהל
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו elx ידנית / מאזדה 6
הודעות: 1,645
|
לפי הפרטים של פיני יש לו 16v, שיהיה רק בהצלחה עם החשיבה הזאת לגבי הטיימינג.
אגב ראש מנוע כדאי ועדיף לעשות במוסך מורשה ![]()
__________________
2002 Fiat Punto MK2 ELX Manual "Low N' Slow" |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Member
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 99
|
לחברים היקרים
יש לי elx רציף 2002 , ההוראות של היצרן להחליף טיימינג 120K או 5שנים !!
אני החלפתי אחרי 6 שנים ו 50K והרצועה נראתה בסדר גמור, ואין לי הרבה כסף בבנק לראש מנוע! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Administrator
מנהלמנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
|
ואחרי זה טוענים שפיאט זה לא אוטו אמין
![]() נכון שהיצרן לוקח מקדם בטחון (אגב הוראות היצרן לטיימינג הן לבדוק אחרי 3 שנים או 60K ואם צריך להחליף, ואם לא החליפו אז חובה להחליף אחרי 120K או חמש שנים) לגבי תחלופה של החלקים, אבל אם טעית ולא החלפת פלאגים בזמן וכתוצאה מזה נפרץ לך סליל הצתה או גרוע מכך מחשב - הנזק יהיה גדול בהרבה מאשר עלות הפלאגים.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
טיפול פיאט פונטו ספייס | etavz3 | פונטו - טכני | 5 | 01-09-08 15:36 |
פונטו ספייס 2002 ידנית טיפול 100,000 | פורום הגראז' | 4 | 12-06-07 00:34 | |
טיפול 80000 פונטו ספייס SX 60 | פורום הגראז' | 4 | 02-06-07 12:38 | |
טיפול 10000 +100000 פונטו ספייס ידנית 2002 | פורום הגראז' | 0 | 24-04-07 02:18 | |
פונטו ספייס 2002 - טיפול | פורום הגראז' | 27 | 13-02-07 23:54 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד