מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

תוצאה של 6.5 שעות של התברסות על הפונטו.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

punto gt 96
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו ספייס (יאנג ) "פנינה"
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פיאט אונו 45, 1.0, 92'
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

שבוע מכירות בצפון, סוכות 2007


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 28-06-09, 17:59   #1
armin
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: ספייס
הודעות: 12
טיפול 80,000 פונטו ספייס SX-עדכון לאחר טיפול במוסך המרכזי

שלום רב,

כבר פתחתי שרשור לגבי נושא אחר,אך הודעה זאת היא בנושא אחר.

הפונטו שלי עברה קצת את ה80000 וחשבתי לעשות לה טיפול...

את הטיפול האחרון ביצעתי אם אני לא טועה ב66000 ק"מ וזה היה לפני שנה לערך...(לא במוסך מורשה).

את הטיפול הקרוב אני רוצה לבצע במוסך מורשה.

האם מישהו יכול להגיד לי מה הוא כולל וכמה התענוג אמור לעלות\?

יש לציין כי אני חושב שגם אני צריך להחליף רצועת טיימינג,שכן,מעולם לא עשיתי זאת בעבר...

תודה

נערך לאחרונה על ידי armin : 02-07-09 ב 15:33.
armin מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 28-06-09, 18:08   #2
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
טיפול 80K הוא טיפול גדול. כלומר מחליפים פלאגים, פילטרים, שמן מנוע ובודקים אי אילו מערכות חיוניות.
טיימינג ברכבך, כל 3 שנים או 60K ע"פ הוראות יצרן בכל מקרה בדגמי ה-SX אם נקרעת רצועת טיימינג לא קורה שום נזק למנוע. כבל שמעתי על הרבה אנשים ש"מושכים" 4 שנים או 90K. מחיר מוערך כ-700ש"ח (ייתכן מאוד ואני טועה) כדאי לבדוק מה מצב משאבת המים היות והיא והטיימינג עובדות יחדיו וחבל לפרק טיימינג בעוד חצי שנה שוב.

המחיר לטיפול הוא לא אחיד היות ואצל כל אחד יש ליקויים נוספים פרט לטיפול.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 28-06-09, 20:12   #3
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
טיפול 80 + טיימינג סטנדרתי עלה לי בזמנו כ1600 ש"ח בELX הקודמת שלי.
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 29-06-09, 02:06   #4
פיני
Member
 
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 99
אין דבר כזה טיפול גדול או טיפול קטן, צריך להחליף חלקים אם עברו
זמן או קילומטר לפי הוראות יצרן לפי ספר הרכב
פיני מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 29-06-09, 03:55   #5
Ron_Dadon
Senior Member
 
האווטאר של Ron_Dadon
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: עכו
הגלגלים שלי: Punto ELX 16V
הודעות: 632
שלח הודעה דרך ICQ ל Ron_Dadon שלח הודעה דרך MSN ל Ron_Dadon Send a message via Skype™ to Ron_Dadon
ודווקא בגלל זה יש טיפול גדול ויש טיפול קטן.
כל 20K או שנה -> יש להחליף שמן מנוע + מסנן שמן.
כל 40K או שנתיים -> יש להוסיף להחלפה גם מצתים ומסנן אויר.
כל 60K או 3 שנים -> רצועת טיימינג ונוזל בלמים אם אני זוכר נכון.

משמע? כל טיפול הוא קטן->בינוני->גדול לסירוגין, שהכוונה באמות המידה היא לעבודה + המחיר שמשלמים, 20K סטנדרטי אמור לצאת כ-300 שקלים, 40K סטנדרטי כ-600/700 שקלים ו-60K סטנדרטי כ-1500 שקלים בגלל הטיימינג (כמובן שהמחירים הם הערכה גסה ומשתנים גם ממוסך למוסך, וגם מרכב לרכב).

זו כוונת המשורר בכל מקרה.
__________________
Fiat Punto Spice 2001 ELX Auto'
Ron_Dadon מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 29-06-09, 18:02   #6
פיני
Member
 
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 99
תשובה לרון

הדברים שכתבת לא כל כך מדויקים, למשל, מצתים, אם אתה לא נוסע הרבה והרכב
מטופל, המצתים במצב מצוין אחרי שנתיים ואין צורך להחליף אותם ואז ההחלפה שלהם
יכולה ליפול דוקא על "טיפול קטן", טיימינג לא חייבים להחליף אחרי 3 שנים לרכב עם
קילומטרז' נמוך וגם זה יכול ליפול על ה"קטן", פילטר אויר, במוסך שלי בודקים אותו, אם
הוא נקי משאירים ולא מחליפים, בלי קשר לסוג הטיפול.
מה שאני רוצה להגיד, זה שלא צריך לסווג את הטיפול לפי גדול או קטן, קוראים לטיפול
טיפול 20000 ומחליפים מה שדורש החלפה.
פיני
פיני מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 29-06-09, 18:23   #7
Ron_Dadon
Senior Member
 
האווטאר של Ron_Dadon
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: עכו
הגלגלים שלי: Punto ELX 16V
הודעות: 632
שלח הודעה דרך ICQ ל Ron_Dadon שלח הודעה דרך MSN ל Ron_Dadon Send a message via Skype™ to Ron_Dadon
ולמוסכניקים יש יכולת ראיה מיקרוסקופית שהם יודעים אם צריך להחליף פילטר אוויר או לא?
יש להם מידת פחם על המצת שלפיה מחליפים אותו?

סלח לי, אבל זו עבודה חפרית קצת. לא מחליפים דברים רק כי הם נראים שהם צריכים החלפה.
מצתים לדוגמא, משפיעים מאד על שריפת הדלק, מכאן על תגובת הרכב ועל תצורת הדלק. להשקיע 200 שקלים ב4 מצתים פעם בשנתיים, יחזיר את ההשקעה שלו הרבה יותר מהר בצריכת דלק מאשר העלות שלהם. כנ"ל דברים נוספים. שמן שומר על המנוע, אז גם אותו מחליפים רק כשנראה?

אם נדבר על טיימינג, יכול להיות דווקא שטיימינג של רכב שנסע 10K במשך 3 שנים יהיה במצב יותר גרוע משל זה שנסע 60K במשך 3 שנים, עקב זה שהרצועה לא הייתה בשימוש ומתייבשת עם הזמן - לכן יש גם הגבלת זמן שימוש ולא רק ק"מ.

אם יש לך מנוע 8V, אז תסחוב עם הטיימינג כמה שאתה רוצה עד שהיא תקרע, ואז תאבד יום על לגרור את הרכב למוסך ולעשות את הטיפול שהיית עושה בכל מקרה. אם יש לך 16V, תתחיל לברר בבנק באיזה תאריך אתה יכול לשבור את החיסכון למקרה שהטיימינג יקרע כי נסעת רק קצת.

נכון, אנחנו ישראלים ותמיד נוטים קודם לחשוב מנסים לדפוק אותנו, אבל ליצרן יש סיבות מוצדקות להוראות שהוא כותב (לפחות לרובן).
__________________
Fiat Punto Spice 2001 ELX Auto'
Ron_Dadon מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 29-06-09, 19:35   #8
dodihob
מנהל
 
האווטאר של dodihob
 
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו elx ידנית / מאזדה 6
הודעות: 1,645
לפי הפרטים של פיני יש לו 16v, שיהיה רק בהצלחה עם החשיבה הזאת לגבי הטיימינג.
אגב ראש מנוע כדאי ועדיף לעשות במוסך מורשה
__________________
2002 Fiat Punto MK2 ELX Manual
"Low N' Slow"
dodihob מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 29-06-09, 20:35   #9
פיני
Member
 
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 99
לחברים היקרים

יש לי elx רציף 2002 , ההוראות של היצרן להחליף טיימינג 120K או 5שנים !!
אני החלפתי אחרי 6 שנים ו 50K והרצועה נראתה בסדר גמור, ואין לי הרבה
כסף בבנק לראש מנוע!
פיני מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 30-06-09, 01:37   #10
ארילו
Administrator
מנהלמנהל
 
האווטאר של ארילו
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
ואחרי זה טוענים שפיאט זה לא אוטו אמין

נכון שהיצרן לוקח מקדם בטחון (אגב הוראות היצרן לטיימינג הן לבדוק אחרי 3 שנים או 60K ואם צריך להחליף, ואם לא החליפו אז חובה להחליף אחרי 120K או חמש שנים) לגבי תחלופה של החלקים, אבל אם טעית ולא החלפת פלאגים בזמן וכתוצאה מזה נפרץ לך סליל הצתה או גרוע מכך מחשב - הנזק יהיה גדול בהרבה מאשר עלות הפלאגים.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל.
ארילו מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
טיפול פיאט פונטו ספייס etavz3 פונטו - טכני 5 01-09-08 15:36
פונטו ספייס 2002 ידנית טיפול 100,000 פורום הגראז' 4 12-06-07 00:34
טיפול 80000 פונטו ספייס SX 60 פורום הגראז' 4 02-06-07 12:38
טיפול 10000 +100000 פונטו ספייס ידנית 2002 פורום הגראז' 0 24-04-07 02:18
פונטו ספייס 2002 - טיפול פורום הגראז' 27 13-02-07 23:54


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 22:07.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד