![]() |
|
![]() |
אונו - טכני טכני - דגמי אונו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
![]() |
#1 | |
Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: אונו
הודעות: 69
|
תקלה בחיישן למבדה ואלטרנטור | אונו S70 ies 1372 cc שנת 94
אז ככה, לאחר התיעצות עם חברינו המכובד גיא (STIO) החלטתי לפתוח שרשור חדש שקשור לשתי בעיות שמציקות לי.
נתחיל מהחיישן הלמבדה (שנקרא גם חיישן חמצן). אתמול לאחר שעשיתי טיפול ביקשתי שיעשו בדיקת 4 גזים (לא במוסך המורשה של פיאט , במוסך אחר) הבדיקה הראתה שה CO גבוה מאוד כ 3.4 , לפי המוסכניק זה אומר שהתערובת עשירה בדלק, זוהי הסיבה גם שהאוטו "אוכל" כ 7 קמ לליטר . כמו כן ערכים של למבדה היו נמוכים 0.3 שזה אומר חיישן למבדה תקול והוא המליץ להחליף אותו, ועכשיו אני מדגיש הוא אמר שלא כל החיישנים מתאימים אלא יש שם חיבור מיוחד או משהו כזה. הוא הציע לחפש בפירוקיות אבל אני החלטתי בכל זאת ללכת לחנות חלפים ולבדוק מה מחיר החיישן חדש. הוצע לי אחד סיני ואחד אמריקאי (TOMCO). לקחתי את האמריקאי מחירו 300 ש''ח וזה מחיר שהתאים לי לכיס ובמיוחד שזה חדש, המוכר בחנות אמר שזה יתאים לרכב (4 חוטים) והמליץ על מוסך שיוכל להתקין לי את זה. אלא מה, התקשרתי למוסכניק והוא אמר שאי אפשר להתקין - אז אני בדילמה עכשיו. מצד אחד הבטחתי לו שאני אחזור אליו ומצד שני אני רוצה להתקין חיישן חדש ולא מפירוקיה. אבל השאלה היא האם באמת כמו שהמוסכניק אומר שדווקא לסוג אוטו הזה אי אפשר להתקין חיישן אוניברסלי אלא מקורי או שהמוכר בחנות צודק ואפשר להתקין אותו באונו שלי? והבעיה השנייה קשורה לרצועה של האלטרנטור. במוסך מורשה של פיאט עכו (למרות שהמלצתי עליו לטובה ועכשיו אני מפוקפק לגבי מקצועיות שלהם) אמרו שהרעש נובע מהאלטרנטור והוא כבר לקראת סוף חייב, עלות החלפתו 650 ש''ח - 85A מחוזק ועוד 125 ש''ח עבודה. באותה חנות חלפים שהייתי היום שאלתי גם לגבי האלטרנטורים והוא אמר לי שאין לואבל עשה בדיקה של מתח בין ההדקים כשהמנוע פועל : 14 נקודה משהו וולט, שלפיו הטעינה בסדר גמור. יכול להיות או שהמיסב דפוק או שהרצוע לא בסדר. ואז הוא שם קצת מים על הרצוע והרעש עבר - כלומר נשללת האפשרות של מיסב דפוק ורצועה יוצאת אשמה. הרצוע עולה 30 שח - לא בעיה אבל העניין הוא שרק אתמול עשיתי החלפת טיימינג וטיפול ושם היו אמורים להחליף את הרצועות הנה פירוט דברים שעשו לי בטיפול : http://www.uploadfileyou.com/viewer....cw13p1q0po.gif מבקש עצה בבקשה, האם לחזור למוסך פיאט מורשה ולדרוש שיסדרו לי את זה או שלקנות רצועה חדשה. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
2 אפשרויות בנוגע לתרגיל האלטרנטור:
א. שיטת "מצליח" במוסך המורשה של פיאט (לא ממש מפתיע). ב. חוסר מקצועיות במוסך המורשה של פיאט (עוד יותר לא מפתיע). קודם כל לרכב שלך אתה צריך אלטרנטור של 65 אמפר, לא ברור לי בשביל מה הם רוצים לתת לך של 85 אמפר. לעינינו: לאלטרנטור קיימת רצועה שמניעה גם את המשאבת מים, כלומר אתה שומע עכשיו רעשים, אבל אם היא תיקרע לא תהיה לך טעינה והמנוע יחל להתחמם, ואם לא תשים לב גם אטם ראש מנוע יינזק. במידה והחשמלאי בדק טעינה (14 ומשהו זאת טעינה מצויינת. גם אצלי היו נתונים כאלו בדיוק, ובן דוד שלי בדק לי טעינה אז אף אחד לא יכול לסבן אותי) אז הטעינה תקינה, האלטרנטור חי ונושם. במידה ושפכו מים על הרצועה והרעש נעלם מיידית- תתחיל בהחלפת רצועה+ מותחן, ואני הייתי ממליץ לך לגשת שוב פעם לאותו מוסך מורשה, ולבקש את החלפת הרצועה. במידה ואכן הרעש נעלם, להראות להם את הקבלה שבה רשום למעלה "אלטרנטור מרעיש", ולבקש הסברים- לא בטוח שהם יוכלו לספק לך אותם בכל אופן. בנוגע לחיישן למבדה: קודם כל תתחיל בבדיקת הפיוז ששולט עליו, לפי ספר הרכב מדובר על פיוז של 10A. סיכוי נמוך, אבל לך תדע. נערך לאחרונה על ידי stio : 23-01-09 ב 17:52. סיבה: הוספת נתונים |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Junior Member
תאריך הצטרפות: Aug 2008
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: פיאט אונו 70S 1995
הודעות: 24
|
איפה ממוקם החיישן והפיוז המדובר?
הפיוז יושב בקופסה שמתחת להגה או בסביבת החיישן?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: אונו
הודעות: 69
|
למען האמת אני אפילו לא יודע בדיוק איפה נמצא החיישן הזה שלא לדבר על הפיוז שלו...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
למעט הדגמים הבודדים בארץ המצויידים במזגנים המקוריים (שאז יש בנוסף קופסת נתיכים בתא מנוע), כל הנתיכים נמצאים מתחת להגה (תקנו אותי אם אני טועה).
פשוט תבדקו אם פיוז בעל הספק של 10A תקין, כי רשום בספר רכב שיש פיוז ששולט על החיישן. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: אונו
הודעות: 69
|
אם זכרוני לא מטעה אותי אז יש קופסת פיוזים גם בתא מנוע, או לפחות 3 בטוח יש (בצד ימין בקרבת פנס).
ולגבי החגורה של האלטרנטור, רציתי לדעת האם החלפה של רצועת תזמון כלולה בהחלפת טיימינג ולפי החשבונית האם מוזכרת הרצועה הזאת. שואל את זה בשביל לדעת אם לבוא בטענות למוסך פיאט או פשוט לבקש שיתקינו גם רצועה לאלטרנטור (ומותחן על הדרך ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
חיישן למבדה וחיישן map - פיאט פונטו | david266 | פונטו - טכני | 1 | 16-11-08 01:29 |
החלפה עצמית של חישן למבדה - פונטו ספייס | פורום הגראז' | 21 | 15-04-07 04:05 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד