![]() |
|
![]() |
פורום הגראז' בעיות טכניות, טיפולים, קוסמטיקה ועוד.. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
![]() |
#1 | |
Guest
הודעות: n/a
|
אשמח לעזרה בנוגע לחיישני ABS פונטו ספייס
שלום ברשותי פונטו ספייס SX מודל 2003 ידנית
לפני כחודש החלפתי באיזה מוסך לא אציין את שמו בלמים מאחורה מסתבר שהם החליפו ולא כיוונו טוב או שלא הרכיבו טוב ולכן היה בעיית בלמים מאוחרה מכיוון והם עשו לי את זה חינם פרוטקציות.. לא ממש הייתי יכול לבוא ולצעוק עליהם.. בכל מקרה .. נסעתי ככה איזה שבועיים עד שפתאום נלדקה לי נורת ה ABS הייתי בטוח שזה תוצאה של כל מה שקרה וברגע שני אסדר את זה הם יכבו.. אתמול תיקנתי את עניין הבלמים כאשר החליפו לי נאבות חדשות כי הם נשחקו כתוצאה ממה שקרה.. רק שהבעיה עכשיו שהנורת ABS עדיין דולקת.. חיברנו את האוטו למחשב ונאמר שם.. כי nosignal in rear left and right sensor מה שאומר שכניראה ושני החיישנים מתו.. עכשיו השאלה היא האם זה הגיוני ששניהם יילכו בבת אחת? האם אין מה לעשות וצריך פשוט ללכת לשלם איזה 1300 ש"ח אם לא יותר על החלפתם? האם הגיוני שבעיה אחרת גורמת לזה שעוד לא עברתי עליה..? אשמח לכל רעיון אפשרי לפני שאני מוריד עוד 1500 ש"ח עם כאב לב ופחות גלידות לאכול בחודש ![]() תודה |
|
|
![]() |
#2 |
Guest
הודעות: n/a
|
איך לכל הרוחות תוך שבועיים נהרסו נאבות, איך הצלחת ליסוע עם האוטו במצב כזה ?
האם בוודאות שמו נאבות מתאימות לדגם שלך ? אז עשו לך טובה בחינם ועכשיו אתה משלם על זה עם ריבית דריבית. למה בעצם אתה משלם על רשלנות של מוסך (האם הוא בכלל מורשה משרד התחבורה ) ? |
![]() |
#3 |
Guest
הודעות: n/a
|
נאבות שמו לי מקוריות... אז לא צריך להיות בעיה איתם..
העניין שהמחשב כתב לי No Signal in Rear left and right sensor והשאלה האם בוודאות החיישנים הלכו? ואיך הגיוני ששניהם יחד? האם יש עוד אופציות לתקלה הזאת שלא גובלת החלפת חיישנים? לשאלה שלך איך שבועיים נסעתי ככה? פשוט נסעתי על בלמים קדמיים בלבד.. וכניראה הנאבות היו שחוקות כבר לפני ואני רק הרסתי אותם לאלתר |
![]() |
#4 |
Guest
הודעות: n/a
|
אני אבהיר - האם בוודאות שמו נאבות מקוריות שמתאימות לפונטו ספייס עם ABS ? (כלומר שלא במיקרה שמו נאבות של פונטו ללא ABS)
האם פסלו איזושהי בעיית חיבור פיזי של החיישנים האחוריים למחשב בעיקבות כל הבלגן ? האם החיישנים פשוט נשרפו ? כמובן שמקומות מומלצים לתיקון הם מוסך שמשון ביהוד והמעבדה של איל נוימן לרכב ממוחשב בראשון לציון. |
![]() |
#5 |
Guest
הודעות: n/a
|
בוודאות שמו נאבות מקוריות לפונטו עם ABS
אם החיישנים נשרפו אני לא יודע.. מה שאני יודע שכשחיברנו את המחשב המחשב כתב no signal לשני החיישנים האחוריים... לי זה ניראה מוזר איך פתאום ישרפו להם שני חיישנים ממש בזמן מוגבל... |
![]() |
#6 |
Guest
הודעות: n/a
|
יש לפתוח גלגלים ולראות האם החיישנים "יושבים" מול השיניים של הנאבא.
בדוק גם חיווט של החיישנים ,אולי החוטים השתפשפו בגלגל או משהו באזור. תפתח את המחבר המרכזי של מחשב ה ABS ותבדוק התנגדות ורציפות קצרים לגוף בחישנים הללו . |
![]() |
#7 | |
Guest
הודעות: n/a
|
צטט:
|
|
![]() |
#8 | |
Guest
הודעות: n/a
|
צטט:
|
|
![]() |
#9 |
Guest
הודעות: n/a
|
אני חייב לציין כי נושא חיישני הABS זה בדיחה לכל הדעות . ראשית יש לבדוק תקינות חיבורים . דבר שני אין שום קשר בן מערכת הבלימה לבין החיישנים . אני ממש מתפלא כי שניהם נשרפו הדרך הייחידה שבה חיישן כזה יכול להשרף היא ע"יי קצר מלא לאדמה מאחד החוטים שלו או שחיקה . (במקרה שלך זה לא יכול להיות ששניהם נשרפו בו זמנית . ) החיישן הוא בסך הכל סליל שמקבל פולסים מהגלגלים . אני משתגע מהמחיר שגובים על זה .
ועכשיו אני אסביר למה אני טעון עצבים בנושא . לאבי יש רכב מסוג שברולט קוולאיר. ביום מין הימים נשרף חישן כמו זה של ABS גלגל אחורי ימני . ביקשו 900 שקל לא כולל הרכבה . אני התחרפנתי מהמחיר . פירקתי את החיישן . והתחלתי לפרום את חוטים הסלילים . (לאחר שמדדתי את ההתנגדות בחיישן תקין ) וליפפתי אותם על גלגל (שיהיה נוח ללפף מחדש ) לבסוף (חוק מרפי ) מצאתי את הנתק בסליל . עשיתי הלחמה קטנה (מרחתי מעט לק ציפורניים לבידוד) והתחלתי ללפף בחזרה . כל הסיפור לקח לי אולי שעה וחצי . לאחר הרכבת החיישן מדדתי את ההתנגדות וראיתי כי לא היה שינוי מהחיישן התקין . הרכבתי והפלא ופלא כמו חדש. אז אני רוצה להגיד לך שחסכתי אולי 1200 שקל ( ז**ה לא מרוויחה 1200 שקל בשעה וחצי ) אני כמעט בטוח שהם משפצים את החיישן ומוכרים ללקוחות מחדש. אז לא למהר להשקיע כי אולי תוכל לשפץ את החישנים בעצמך (במידה והם אכן נשרפו ) צריך עדינות , רב מודד , מלחם , ולק ציפורניים ) אני מקווה כי הודעה זו לא מיותרת עקב הבדל בין סוגי החיישנים . אני מניח כי השיטה היא אותה שיטה . עמית |
![]() |
#10 |
Guest
הודעות: n/a
|
עמית תודה על התגובה הייתי שמח אם הייתי יכול למצוא באינטרנט מידע על החיישן כדיי לראות איך הוא ניראה
מה שכן הייתי רוצה לשאול אותך בכדיי להגיע לחיישן אני צריך לפתוח את התוף? או שמספיק רק להוציא גלגל ויש אליו גישה מבחוץ? ובכלל איך אני יכול לדעת האם חיישן שרוף יש איזה בדיקה חוץ מלפרק אותו? |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד