![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פורום הגראז' בעיות טכניות, טיפולים, קוסמטיקה ועוד.. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
|
|
#1 | |
|
Guest
הודעות: n/a
|
החלפה עצמית של חישן למבדה - פונטו ספייס
שלום,
לאחרונה (טוב נו, מאז הטסט) התעניינתי בנושא זיהום אויר והשלכותיו והחלקים הקשורים. בקצרה - מעניינת אותי במיוחד פעולת החיישן הנ"ל - ועוד יותר מזה, אפשרות ההחלפה שלו באופן עצמאי. לפי הודעות בפורומי רכב למינהם, לגבי כל מיני סוגי רכבים (חדשים יחסית כמובן) נראה כי החלפת חיישן כזה (עבודה + חיישן) היא סיפור מאוווווד לא זול (כ-1000 ש"ח? לעיתים יותר) בעוד שבסה"כ מדובר בחישן שהוא מוצר מוגמר (BOSCH ואחרים). נשאלת השאלה - מה מונע מאדם מן היישוב עם מעט ידע טכני - להחליף כזה חיישן ? זאת בהנחה שלא צריך לפרק חצי רכב בשביל להגיע אליו, ובאופן יותר ספציפי - איזה סוג חיישן/דגם יש בפונטו ספייס SX שנת 2001 ? והיכן הוא ממוקם ? תודה. |
|
|
|
|
#2 |
|
Guest
הודעות: n/a
|
הייתי שמח לתשובה גם לגבי פונטו HGTת היות ויש לי בעיה של זהום אוויר כרגע ברכב והטסט הולך ומתקרב
|
|
|
#3 |
|
Guest
הודעות: n/a
|
1. על סמך מה החלטת שחיישן הלמבדה פגום ?
2. חפש בגוגל חיישן חמצן / למבדה / lambda sensor / oxygen sensor 3. תסתכל בחלק הקדמי של המנוע בדיוק באמצע ומאחוריי (או לפני, תלוי איך אתה קורא לזה) הרדיאטור מהאזור העליון של בלוק המנוע יוצאת סעפת הפליטה (אגזוז) אשר בחלקה מכוסה במגן חום מתכתי. הצינור של הפליטה בדיוק מאחוריי הרדיאטור רחב יותר - זה הממיר הקטליטי. ממש לפני הממיר נכנס חוט שחור לתוך האגזוז (הכל רואים בהסתכלות מלמעלה עם מכסה מנוע פתוח) - זה החיבור של חיישן הלמבדה אשר יושב בתוך סעפת הפליטה לפני הממיר. ברכב שלך יש חיישן למבדה אחד. בעיקרון אתה יכול לקנות חיישן תואם של בוש (שיכול להיות שזהה למקורי לחלוטין) שעלותו יכולה להיות סביבות 400-600 ש"ח וההתקנה לא מאוד יקרה. כלומר לא תחסוך הרבה מאוד לעומת קרוב ל- 1000 ש"ח במורשה פיאט. אבל שוב - למה להחליף משהו שעובד - איש דיאגנוסטיקה טוב יידע בקלות תא מצב החיישן. קצת להשכלה באנגלית: http://auto.howstuffworks.com/question257.htm |
|
|
#4 | |
|
Guest
הודעות: n/a
|
צטט:
|
|
|
|
#5 |
|
Guest
הודעות: n/a
|
STUDENT:
אם לא הבהרתי זאת, אני מצטער - החיישן לא פגום (טפו טפו) וגם את הטסט עברתי, אם כי זה היה בשן ועין והטסטר הריץ בדיקה חוזרת אחרי שהראשונה נכשלה - והאוטו עבר טסט. אני מעוניין בידע, ובלי קשר להבין מדוע 1000 ש"ח צריכים להתבזבז במקים שיש צורך בהחלפת חיישן כזה, כאשר מדובר במשהו שלכל היותר אמור לעלות כמחיר הפריט + 50 ש"ח עבודה. בגלל שמדובר במשהו שהוא רכיב מוגמר מיצרן אחר, אין סיבה שלא נוכל לעשות זאת בעצמנו. מעבר לזה אני מודה לך על ההסבר לגבי מיקום הסנסור - למדתי משהו. אתה יודע במקרה מהו הדגם המומלץ למכונית זו, והאם יש צורך בכלים מיוחדים על מנת להחליף את החיישן ? תודה |
|
|
#6 |
|
Guest
הודעות: n/a
|
חיישן חמצן
מצד אחד אתה רוצה "לחסוך" את התשלום למוסך שלא ירויח ממך חס וחלילה אך מצד שני אתה מתכוון להחליף חיישן חמצן סתם כך ואולי הוא בכלל תקין ולזרוק כסף לשווא.
חיישן חמצן בודקים ע"י מחישב סורק אבחון וכן ע"י בדיקת תדר השוינויים שהוא משדר כי חיישן חמצן יכול להיות תקין בפעולתו אך "עצלן" ואיטי ואז יש להחליפו. בברכה - רפי לין
|
|
|
#7 |
|
Guest
הודעות: n/a
|
יש בעיה של CO גם בבדיקה של האוטו לפני הקניה מצאו וגם המרכזי אמר לי אבל לא היה זמן כדי שהם יגידו בדיוק מה לא בסדר, שמתי תוסף GOLD LABEL שאולי יעזור אבל סתם בשביל ידע כללי למקרה שזה באמת החיישן רציתי לדעת איפה הוא בHGT וכמה מסובך להחליפו....
תודה
|
|
|
#8 |
|
Guest
הודעות: n/a
|
דווקא CO גבוה יכול להיות ממיר קטליטי. השאלה היא כמה ערך הלמבדה ואיך נעשתה הבדיקה.
בדיקת זיהום אוויר כמו בטסט יש לעשות רק כאשר המנוע חם ולאחר נסיעה מאומצת - כדי שהממיר הקטליטי יתחמם לטמפ' עבודה. דווקא המוסך המרכזי (וגם מוסכי פיאט אחרים) אני מכיר שלא אוהבים לחפש בעיות ומבחינתם כל עוד האוטו עובר טסט אז אין מה לחפש בעיות ברכב. בקארספורום יש שרשור מעולה בנושא טסט וזיהום אוויר: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=111782 |
|
|
#9 |
|
Guest
הודעות: n/a
|
כמה הערות:
רפי - אין אצלי בעיה ספציפית, הכל תקין והאוטו נוסע מצויין - אני מעוניין בידע ומבקש לקבל מידע נוסף מאנשים שמשתפים מידע בפורום, ומאנשים מקצועיים כמוך. לגבי החסכון שאותו שמך במרכאות - אני לא צריך להרגיש אשם אם אני מעוניין לחסוך. כסף בא לי לא בקלות, ולכן לפני שאני מוציא אותו (גם אם באופן תיאורטי) - אני חושב שצריכה להיות התאמה בין ההוצאה להכנסה. הדבר דומה, לעניות דעתי, להשוואת מחירים ודגמים של כל מוצר אחר. אם אני יודע שניתן לקנות מצלמה דיגיטלית ב-100$ בארה"ב, בעוד בארץ היא עולה 1500 ש"ח, אני אתאפק, ואעשה כל מאמץ להשיג אותה בשליש מחיר, גם אם זה אומר שאצטרך לחכות עד שאוכל לצלם. לעצם העניין - אני חושב שלו אני יכול להשיג את החלק במחיר סביר, לדוגמא 200 ש"ח, אולי שווה לי להחליפו כפעולת מנע - ולו בגלל שכך אוכל לחסוך 1000 ש"ח ברגע של תקלת שבר. מצד שני - לא תראה אותי מבצע לפונטו טיפול "קטן" למרות שאני בטוח שזה אפשרי ב-50% פחות ממה שדורש המוסך - כי אני יודע שיש דברים שכדאי שיעשו ע"י מקצוענים. אין כל רע בלדעת לעשות דברים לבד - כמובן שהאחריות היא על מבצע הפעולה.... שוב, אשמח אם מישהו יוכל לתת דגם של החיישן והסבר קצר (או מפורט) לגבי אופן החלפתו. לפי הבנתי זה פשוט מתברג למקום ומחובר לקונקטור הנכון. שוב תודה. |
|
|
#10 |
|
Guest
הודעות: n/a
|
זיהום אויר
גם אני לא עברתי טסט על זיהום
בבדיקה אצל מכונאי שמטפל בבעיה זאת תירץ בהמון בעיות לעניינינו היה חור באגזוז לפני המפלט האחרון והוא הגורם לזיהום כמובן שאף אחד לא מעוניין להזכיר לך שצריך לסתום את החור(טיפול של 05 ש"ח) לעומת אלפי שקלים לחינם |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד