![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
|
|
#1 | |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Feb 2014
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 9
|
אי זיהוי של ראש מנוע פגום בעת בדיקת רכב במכון קומפיוטסט
שלום לכל המומחים בפורום,
אני מעוניין להתייעץ איתכם לגבי מקרה שהתרחש בימים האחרונים. ביום שלישי האחרון בדקתי במכון קומפיוטסט פיאט פונטו ספייס ELX 2004, אוט' 16V כבדיקה לפני קניה. תוצאות הבדיקה לגבי המנוע הראו את הסימנים הבאים: * בלוק מנוע: נזילת שמן, אבנית חלודה סתימות, תצרוכת שמן מהצילנדרים. * מערכת שמן: חסר שמן מנוע. לגבי מערכת תזמון: רעש יתר, החלף רצועת תזמון לפי הוראות היצרן. * מערכת קרור: קורוזיה/אבנית/סתימות. בדוק/תקן רדיאטור חימום. * בבדיקה חושבו למנוע 72 כ"ס מתוך 80 כ"ס לפי היצרן (כלומר, ירידה של 10% בלבד בהספק). יום למחרת, האוטו הניע רק לאחר ניסיונות רבים, ולכן נסעתי למוסך שם גילו כי נכנסים מים דרך צילינדר מס' 1 (המכונאי הכניס לחץ אוויר לצילינדר והאוויר יצא מהרדיאטור), כלומר, יש לשפץ/להחליף ראש מנוע. כאשר שוחחתי עם האחראי בקומפיוטסט (הוא לא בדק את הרכב בעצמו, אלא האחראי על המכון), הוא לא התכחש לכך שיכול להיות שבעיה בראש מנוע, אלא אמר שעלי להבין מתוצאות הבדיקה, שהמנוע זקוק לשיפוץ רציני או להחלפה. אודה לדעתכם בנושא: 1. האם יכולתי להבין שיש בעיה בראש מנוע לפי המלל שפורט בבדיקה? מה מתוצאות הבדיקה אמור להעיד על כך - נזילת השמן? האם בכלל המכון יכול לגלות שיש בעיה בראש מנוע מבלי לפתוח את הצילינדרים? 2. המחיר שקיבלתי להחלפה של ראש המנוע הוא 2,500 + מע"מ במוסך לא מורשה של פיאט. קראתי בפורומים שבמוסך מורשה המחיר מטפס לאזור 4,500 ש"ח. האם אתם ממליצים לטפל במוסך מורשה לאור מורכבות הטיפול (כמובן שזו שאלה של כסף, אך אני מעדיף להשקיע עכשיו במידה ויש סיכוי סביר שמוסך שאינו מורשה יפתור את הבעיה באופן לא מקצועי). 3. אני מעוניין לקבל חוות דעת של מכונאי בנושא כדי שאוכל לתבוע אותם (כמובן בתשלום). האם אתם מכירים מכונאי/מוסך שנותן שירות שכזה? סליחה על החפירה ותודה לכל העונים גיא |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
|
אני דווקא כן חושב שיש רשלנות של מכון הבדיקה.
בדר"כ רושמים בטופס הבדיקה "ראש מנוע" בשחור על גבי לבן או סעיפים כמו "חדירת מי קירור לצילנדרים", "הפרשי לחצים", "לחץ עוקה" ודברים דומים. לא נקרעה רצועת טיימינג לפי דבריך, יש תצרוכת שמן ונזילות אבל זה עדיין לא אומר שאמור להידפק ראש מנוע בגלל דברים אלו. האם בוצעה בדיקת קומפרסיה? נערך לאחרונה על ידי chesh : 24-02-14 ב 22:52. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Feb 2014
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 9
|
תודה על התגובה המהירה,
רצועת טיימינג תקינה לחלוטין (למעשה עדיין אפשר לנסוע באוטו רק שהוא מגמגם בסרק ולא מתניע בבוקר). אינני יודע האם המכון ביצע את בדיקת קומפרסייה או לא האם לדעתך המחיר שציינתי סביר, או שעדיף ללכת למוסך מורשה מפני שמדובר בתיקון מורכב? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
|
בדר"כ מכון הבדיקה מבצע בדיקה כזאת, ראה בטפסים.
לא יודע להגיד לך לגבי מוסכים, אני לא מאמין לאף אחד וחושב שכולם מרמים עלי וכפי תקרא בפורום אפילו מוסך מורשה יכול לפנק אותך במחיר שיממן משכורת חודשית של עובד. בדר"כ תמיד יתווספו דברים ואף פעם לא תסיים את זה במחיר שסוכם. ממליץ לך לדבר עם דוד ויאיר על העבודה, בטוח שתצא מרוצה מהמחיר. הם היחידים שנוגעים לי באוטו ואני סומך עליהם בעיניים עצומות. לא יודע אם הם מסכימים שאפרסם אותם פה אבל זה רק מתוך עזרה כי הם לא קופצים על כך אחד לגבי עבודות. אם בכל זאת אתה חפץ במוסך, אולי שמשון ביהוד הוא המתאים לך. אמנם המחיר יהיה גבוה אבל אתה יכול להיות בטוח שלא יהיו לך הפתעות. לגבי מוסכים אחרים, אין לי המלצות. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
|
יתכן ויש כאל רשלנות של מכון הבדיקה מצב בו יש ראש פגום ועוד באופן שמתואר כאן בריחת קופרסיה לתוך המים המוסך היה יכול לראות את זה אם היה פותח פקק מים ורואה שעולה בועות בזמן עבודת המנוע השאלה היא האם הוא אמור לבדוק את זה
מה שכן הוא בודק זה אם הוא מנפח קומפרסיה ופליטה כזו או אחרת מהאגזוז אם נירשם בדוח שהמנוע לא תקין ויש צורך בתיקון רציני כמו שיפוץ אז אני ממש בספק אם יש כאן סיכוי להגיש תביעה בבית דין אתה יכול באמת לנסות את מזלך ולגשת למוסך לקבל חוות דעת מקצועית האם המכון היתרשל וגם תאלץ לפנות לעורך דין שעושק בתחום ולפנות למוסך לחוות דעת
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
נערך לאחרונה על ידי yair791 : 25-02-14 ב 08:54. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
נכון, אפשר היה לראות שיש בועות אוויר במים.
כאשר המנוע היה חם חלק מהקומפרסיה ברחה למים, בשל כשל באטם הראש או בראש עצמו. המנוע עבד פחות או יותר עגול. בלילה המים טפטפו לצילינר, וזה מה שגרם להנעה הקשה. דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| יעוץ לאחר בדיקה במכון בדיקה | dudi26tahan | פונטו - טכני | 5 | 08-09-13 15:29 |
| טרמוסטט פגום ? | lior169 | פונטו - טכני | 8 | 17-01-12 02:53 |
| השערה לראש מנוע פגום,צריך חוות דעת מקצועית לפני גישה למוסך. | ali9919 | פונטו - טכני | 5 | 29-09-11 11:33 |
| מחפש ב- EBAY מכסה עגול לטמבון | eyali0001 | שיפורים וקוסמטיקה | 6 | 20-10-10 07:01 |
| האם כדי בצעה בדיקה במכון? | Sergey29 | יעוץ ברכישת רכב | 3 | 05-04-09 16:54 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד