![]() |
|
![]() |
פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
![]() |
#1 | |
Junior Member
תאריך הצטרפות: Sep 2013
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: 1
הודעות: 1
|
עשן לבן מהאגזוז S60
שלום,
יש ברשותי פיאט פונטו ספייס S60 שנת 2000 עם 190 אלף ק"מ. היום בצהריים שמתי לב שבסל"ד גבוה 3-4 אלף סל"ד יוצא לי עשן לבן מהאגזוז החלפתי שמן ופילטר שמן במסגרת הטיפול לפני כשבועיים, אני משתמש בשמן 10W40. בדקתי שמן ומים וראיתי שכומותם תקינה מאוד. אם זה עוזר לפני שבועיים החלפתי קלאץ'. אחרי התייעצות עם כמה אנשי מקצוע אמרו לי לשים תוסף שמן (דבש), את התוסף הוספתי היום ולא שמתי לב לשינוי. תפקוד המנוע לא השתנה מאז הופעת העשן והעשן גם לו סמיך במיוחד. רציתי לדעת מה עוד אפשר לעשות על מנת למנוע את יציאת העשן. אני פשוט לפני טסט וזה טיפה מלחיץ אותי כל העניין. תודה לעוזרים, אורי. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
|
חבל מאוד ששמת את תוסף "שמן הדבש" אשר יהרוס לך את המנוע תוך זמן קצר.
כלל הנראה המנוע אוכל שמן ולקראת שיפוץ אם הוא מעשן בזמן נסיעה. בדר"כ הבעיה ברינגים ואם כבר פותחים אז עושים חצי אוברול למנוע כי ב 190K המצב בטח לא מזהיר אם לא נגעו. תפקידו של שמן הדבש הוא להסמיך את השמן ולמנוע נזילות דרך הרינגים. לטווח הארוך הוא סותם את מעברי השמן והורס את המנוע. בדרך כלל טיפול מונע לפני שיפוץ או החלפת מנוע בכדי שלא יעשן. סוחרי רכב ומכונאים כמו שהצגת אוהבים להכניס אותו בכדי להעלות קומפרסיה או ביצועי מנוע ו"להסתיר" בעיה קיימת. יכול להיות שתעבור טסט בגלל המוצר הזה, אך אם אתה מתכנן להחזיק את הרכב עוד כמה זמן עדיף לך להעיף אותו כמה שיותר מהר ולסדר את מה שצריך. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
חצי אוברול במנוע שעבר מס' רב של ק"מ, מועיל לזמן קצר. משהו בסביבת 20K ק"מ. כפוף למצב הצילינדרים.
כשמנוע אינו מתפקד כראוי, ע"מ לשפץ את המנוע יש לפרק אותו לחלקים, להחליף את כל החלקים לחדשים (בוכנות, טבעות, שיפוץ ראש, משאבת שמן וכו'). לעיתים יש צורך לפרק את המנוע כולו מהרכב ולבצע. ניתן לומר שלאחר שיפוץ מנוע, תפוקת המנוע תחזור לקדמותה ובמקרים רבים אף תעלה ותספק כוח רב יותר מאשר מנוע דומה חדש. זאת בעקבות הרחבות במימדי הצילינדרים (חריטה) המגדילים את נפח המנוע. בכול מקרה אם תחליט על החלפת מנוע, יש ברשותי מנוע מצויין, מורכב עדיין על אותו רכב שנת 2000. אפשר להניע ולבדוק. לגבי הטסט נראה שהרכב לא יעבור, בגלל העשן. שלא לדבר על הורדה מהכביש וקנס ע"י המשטרה. יש שיטה חוקית להעביר טסט ברכב מעשן. השיטה היא כמו כדור הרגעה, ולאחר הטסט אתה שוב באותה הבעיה. מאחר שהשיטה נגועה במעט תיכמון, לא אכתוב אותה כאן. דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
רעש כנראה מהאגזוז | newer21 | פונטו - טכני | 5 | 15-11-12 21:13 |
עשן לבן מהאגזוז | majdy | פונטו - טכני | 7 | 24-10-11 13:23 |
נזילה של מים מהאגזוז | i12z | פונטו - טכני | 6 | 13-01-10 21:22 |
עשן לבן מהאגזוז | פורום הגראז' | 21 | 30-12-06 22:46 | |
רעש מהאגזוז | פורום הגראז' | 4 | 11-08-06 11:05 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד