מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

4 חודשים עם האונו !
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פיאט 127 שנראתה במשרד הרישוי בחולון
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ה-פונטו ספייס שלי אחרי פוליש ווקס
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

גלריה צבע לפונטו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

HGT בשלג3


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 03-05-13, 18:30   #1
אלי105
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2013
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס
הודעות: 2
נסיעה ללא פקק של מיכל עיבוי- עזרתכם בבקשה.

אני חדש בפורום אז ברוכים הנמצאים. קרה לי מקרה לא נעים היום ואני מעוניין לקבל פרטים כלי לבוא למוסך "מוכן"... הרכב: פיאט פונטו ספייס מודל 2004 גיר טיפטרוניק- 124,000 ק"מ בלבד ,60 כ"ס.

אתמול מילאתי מים אבל לא מספיק. היום בבוקר באתי למלא את החסר (ליטר אחד) ואני רואה שהפקק של המיכל עיבוי לא נמצא, כנראה נשכח ועף תוך כדי נסיעה. הלכתי לקנות משהו שנקרא "פקק אוניברסלי" בתחנת הדלק הסמוכה. (משתמשים בו בעיקר למכסה של דלק אבל הוא סגר יפה גם את המיכל..) בקיצור, אחרי נסיעה של חצי שעה האוטו התחמם עד לשלושת רבעים ואף יותר. עצרתי בצד כמובן, פתחתי מכסה ואני רואה שה "פקק האוניברסלי," פשוט עף מהמקום, המים השפריצו לכל הכיונים והחלק הכי מלחיץ- עולה עשן מהמנוע. בנוסף היה רעש מוזר מהמנוע כאילו הוא "מקרקש" ולא יושב בצורה יציבה. יש לציין שאחרי מנוחה של כעשר דקות התנעתי שוב, הרעש נעלם והאוטו התניע יפה. השארתי אותו במקום וחזרתי באוטובוס. אשמח לשמוע האם יתכן ונגרם נזק למנוע? ראש? או שמא לשים פקק ולמלא מים יסגור את הסיפור. תודה רבה!
אלי105 מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 03-05-13, 20:24   #2
yair791
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
דבר ראשון זה לא טוב הניסיון לפתור כיוןו שבמערכת הקירור נוצר לחץ כתוצעה מהיתחממות המים
ולכן רק פקק מתאים יכול לעמוד בתנאים האלה יש מגוון פקקים למיכלי עיבוי ורדיאטורים אבל לכל אחד יש טווח לחצים משלו ככך שאם יש עליה בלחץ כתוצע מבריחת קומפרסיה לתוך מערכת קירור המנוע או מילוי יתר ובכך נוצר לחץ יתר אז הפקק מנקז בעמצאות שסתום שיש בו
לפני שאתה מניע את הרכב תיבדוק שיש שמן ושעל פקק מילוי השמן אין "טחינה"
ה"טחינה"נוצרת כתוצעה של עירבוב של מים בשמן בזמן עבודת המנוע סימפטום זה מעיד על פגיע בראש המנוע/ אטם ראש מנוע דבר שמצריח תיקון לא זול
אם אין את הסימנים שצינתי אז תמלא מים ותבצע ניקוז אוויר מהמערכת ותיראה אם הרכב מיתחמם אם הוא מיתחמם לאחר מילוי מים וניקוז אוויר אז יש לך בעיה במנוע עקב ההיתחממות שעבר
יש מיקרים כאשר יש בעיה בראש מנוע או באטם ראש שיש בריחת קומפרסיה למע' הקירור ואז הרכב יסבול מבעית היתחממות
בהצלחה
תעדכן מה ניסגר עם הרכב
yair791 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 05-05-13, 15:02   #3
אלי105
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2013
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס
הודעות: 2
ראשית תודה רבה על המידע. היום קניתי פקק מיכל עיבוי של פיאט וכמובן נוזל קירור.כשבאתי לשפוך פנימה את המים גיליתי שלא חסר כ"כ הרבה, בערך ליטר אחד פלוס מינוס. לקחתי את האוטו לנסיעה ואחרי 5 דקות של נסיעה האוטו התחמם לרמה של 3/4 ולפעמים קצת יותר מזה. יש לציין שהאוטו נוסע טוב כהרגלו וסוחב בעליות, ולא מורגשת בעיה בסחיבה או בהתנעה או בכלל בנסיעה, מה שמעלה שאלה שאולי בכל זאת לא מדובר בראש מנוע? בדקתי שמן ולפי מיטב הבנתי הוא לא סמיך במיוחד....האוטו אחרי טיפול גדול כולל החלפת משאבת מים וטיימינג. אני ממשל לא מעוניין להכנס עכשיו לסחרחורת של מוסכים, ואשמח לשמוע את חוות דעתכם לפני שאני מכניס אותו למוסך. תודה רבה!
אלי105 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 05-05-13, 15:17   #4
yair791
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
תבצע ניקוז אוויר ותיבדוק אם המאוורר ניכנס לפעולה בשני המהיריות אם לא אז גע בצינורות הרדיאטור אם אחד חם והשני קר באופן יחסי או קר לגמרי אז החלף טרמוסטט יכול להיות והוא ניתפס כשהרכב היתחמם
yair791 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 05-05-13, 15:29   #5
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
לפי הסיפור שלך, זה נראה כמו מעבר קומפרסיה למערכת הקירור.
חוסר של 1 ליטר מים "למחרת" הינו כמות רצינית.
בדוק אם יש בועות אוויר במיכל. או בקש במוסך בדיקה ע"י מכשיר עם נוזל שמשנה את ציבעו.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
בעיה לאחר נסיעה על מיכל דלק ריק , פונטו SX60 din punto פונטו - טכני 6 14-04-13 01:51
צריך את עזרתכם בנוגע לנורה שנדלקה לי באמצע נסיעה zoola פונטו - טכני 14 07-01-11 20:09
תיקון מערכת קירור : החלפת מיכל עיבוי + החלפת משאבת מים פורום הגראז' 0 07-08-07 17:15
מחפש מיכל עיבוי מים לפיאט בראבה 97 פורום הגראז' 0 19-04-07 12:09
פיאט טיפו ניקוז מיכל עיבוי פורום הגראז' 3 05-06-06 17:41


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 22:30.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד