![]() |
|
![]() |
פורום הגראז' בעיות טכניות, טיפולים, קוסמטיקה ועוד.. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
![]() |
#1 | |
Guest
הודעות: n/a
|
כנראה פיתרון לבעיית הוריאטור המרעיש בפונטו HGT
מסתבר שחברת פיאט העולמית לקחה ברצינות את בעיית הוריאטור בחלק מדגמי פיאט ואלפא וביצעה מחקר מעמיק שבמסגרתו בוצע ניסוי מקיף בכמה דגמים שונים שבהם דרך אגב מורכב אותו וריאטור בדיוק. פיאט הפיצה מסמך פנימי ממש בימים אלה שנשלח לכל הדילירים (יבואנים) שלה שבו מפורטים הממצאים של הניסוי.
אני מאמין שהיבואן בארץ לא יזדרז לספר לכם על כך כי יש פה עניין של רווח מן הסתם. לפי מה שהבנתי הניסוי בוצע בכ 10 רכבים שבהם הוחלף הוריאטור לחדש הרכבים נסעו עם סוגי שמן שונים ומועדי החלפה של שמן שונים והתנהגות שונה כגון התנעה ונסיעה מיד כשהמנוע קר הרכבים נסעו כ 60000 קילומטר בממוצע. הפיתרון לטענת פיאט הוא: 1. שימוש בשמן סינטטי מלא בצמיגות של 5W40 ולא ב 10W40 חצי סינטטי כפי שהיה מומלץ עד כה. 2. החלפת שמן המנוע כל 10000 קילומטר ולא כל 20000 שזה המצב עכשו. 3. אחרי התנעה במיוחד כשהמנוע קר לגמרי לחכות כ 30 שניות לפני תחילת הנסיעה והסיבה היא שהוריאטור מסתובב לפי מהירות סיבוב המנוע וכאשר המנוע קר השמן בשניות הראשונות צריך למלא את הוריאטור וברגע שמתחילים לנסוע מיד אז מן הסתם הוריאטור מסתובב יותר מהר וללא שימון מספיק ומפה השחיקה. חברת פיאט טוענת שמי שישמור על הכללים האלה ברכב עם וריאטור לא צריכה להיות בעייה הם הצליחו להגיע עם פונטו HGT ל60000 קילומטר עם וריאטור תקין לחלוטין ולא מרעיש כלל. מה שנשאר זה לבדוק את העניין הזה אצלנו אבל משום מה אני נוטה להאמין להם הפעם מכיוון שההמלצות הם מאוד הגיוניות אני בכל מקרה מתכוון ליישם את ההמלצות שלהם מה גם שזו לא השקעה כלכלית גדולה וגם כך אני משתמש בשמן סינטטי מלא בצמיגות הנדרשת מה שנשאר לי זה ליישם את קיצור מועד ההחלפה ואת ההמתנה אחרי התנעה שהמנוע קר. כמובן שההמלצות מתיחסות לוריאטור תקין שהורכב ברכב ולא לוריאטור שכבר מרעיש כי הנזק כבר נגרם לו. תודה אורן. |
|
|
![]() |
#2 |
Guest
הודעות: n/a
|
מעניין בדבר שלא ידענו על כך
|
![]() |
#3 |
Guest
הודעות: n/a
|
קשה לי מאד להאמין שהיבואן הישראלי המדהים יזמין רכבים לביצוע מדגם.
אולי במקרה הכי טוב יזומנו כמה רכבים מOPR עד OPR מאד קטן. אבל לך תדע , אולי תהיה לכם (לכל הסובלים) הפתעה. לחבר טוב ב AR 146 ti (160K) 1998 הוריאטור ממש טיפה מרעיש אבל בסך הכל לא נורא. |
![]() |
#4 |
Guest
הודעות: n/a
|
היי אדי אתה צודק בהחלט היבואן בארץ לא יעשה כלום כי זה ממש לא מעניין אותו הוא מתנהל לפי שיקולים אחרים לא חסרים דוגמאות בעבר לחוסר מעש שלו.
בכל מקרה הבאתי את הנושא לידיעתכם כי זה מעניין הרבה בעלי HGT שסובלים מהבעיה. |
![]() |
#5 |
Guest
הודעות: n/a
|
האמת אורן, שחוץ מהקטע של השמן שאתה המלצת לי עליו, את שאר הדברים אני מאז ומעולם מבצע.
שמן אני מחליף כל 7500 ק"מ לערך. ותמיד לאחר הנעה, במיוחד אם היא לאחר שהרכב עמד מספר שעות ובטח ובטח אם זה בחורף, מחכה חצי דקה בערך לפני שאני מתחיל בנסיעה. מה גם שאני נוסע סופר רגוע אם זה בבקרים הקרים של החורף, לפחות עד שהמנוע מגיע לטמפ' עבודה והשמן התחמם. |
![]() |
#6 |
Guest
הודעות: n/a
|
היי גדעון כמה קילומטר כבר עברת מאז החלפת הוריאטור אצלך ברכב.
|
![]() |
#7 |
Guest
הודעות: n/a
|
לא החלפתי אותו אצלי עדיין.
|
![]() |
#8 |
Guest
הודעות: n/a
|
האם הוא מרעיש כרגע וכמה קילומטר נסע הרכב שלך.
|
![]() |
#9 |
Guest
הודעות: n/a
|
מרעיש קלות בהנעה.
מעל 40K (גדעון, כמה מעל? ![]() |
![]() |
#10 |
Guest
הודעות: n/a
|
44 נדמה לי :P
|
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד