![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| גרנדה פונטו - טכני טכני - דגמי גרנדה פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
|
|
#1 | |
|
Member
תאריך הצטרפות: Apr 2011
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto Grande Active-Plus 8v
הודעות: 49
|
גיר רובוטי. התופעה מתרחשת כבר במשך שנה ונעלמת לאחר כ 30-40 דקות של נסיעה בתנאים עירוניים.
אתחיל עם מה שכבר נבדק/הוחלף בשוטף : א. תושבות מנוע תקינות ויש להן עוד "בשר". ב. הוחלף קלאץ' על כל מכלוליו + מזלג ברירת הילוכים + תושבת גיר. ג. הוחלפו מצתים. ד. הוחלף המח ההידראולי של הרובוט בחודש יוני שעבר עקב כשל במכלול עצמו שגרם לו להקיא את כל הנוזל ההידרואלי בבוקר בהיר אחד על הכביש. קיוויתי שההחלפה שלו תעלים את התופעה, אך התבדתי. על התופעה בהרחבה - לאחר שהרכב שוהה יום או יותר, תחילת נסיעה מעמידה תיהיה כרוכה ברעידות חזקות מאוד של כל החלק הקדמי של הרכב ומעין תחושת החלקה של ההילוך, גם לאחר שהמנוע הגיע לטמפ' עבודה. אם אני עדין (מאוד) עם הגז, התופעה מתמזערת אך לא נעלמת. התופעה כן נעלמת לחלוטין לאחר 30 דקות לפחות של נסיעה בתנאים עירוניים (תיזוז בין הילוכים 1-3). האם יש טעם בכלל לטרוח לרענן את השמן של הגיר (לא השמן ההידראולי שבונה את הלחץ ברובוט) ולקוות שזה מה שיפתור את הבעיה, כי עושה רושם שזה הדבר היחיד שנותר לנסות לפני שיפוץ גיר, שזה לא משהו שאני מוכן לעשות. הבנתי שהחלפת השמן של הגיר בתיבות ידניות זה לא משהו שנהוג לעשות ואם כן, רק לאחר מס' ק"מ הגבוה בערך פי 2 ממה שיש לי כרגע. אפשר לחיות עם התופעה (כפי שציינתי, היא כבר נמשכת שנה), אבל זה סתם מעצבן. תודה מראש ואחלה סופ"ש
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Apr 2011
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto Grande Active-Plus 8v
הודעות: 49
|
אין שמן של מוסך, אה?...
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
|
כמה ק"מ הרכב עשה
אתה מתאר מצב שהרכב מתחמם אז פועל תקין כמו שאתה אומר ולדעתי יש חשיבות לשמן ולאיכותו אם אתה יכול להוציא מדד שמן גיר ולראות אם הוא אדום ורוד או אדום כהה ותריח אותו אם אתה מחליף שמן רצוי גם פילטר שמן גיר ועידכון מחשב גיר |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Apr 2011
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto Grande Active-Plus 8v
הודעות: 49
|
אהלן יאיר ותודה על ההתייחסות...
אז ככה, הרכב כעת על 89k, נרכש עם 70k וניתן לומר שהתופעה הזו מלווה אותי מההתחלה. אין מדיד לשמן הגיר. לפי מה שקורה, עושה רושם שהגיר צריך להגיע לטמפ' עבודה (אני משער שלא יותר מ 50 מעלות במכלול הגיר) בכדי שהתופעה תיעלם ואין הדבר תלוי במנוע, שמגיע לטמפ' עבודה תוך 10~ דקות. תוכנת הגיר כבר מעודכנת. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
|
הייתי הולך על החלפת שמן איכותי לפי הנחיות החברה + מסנן שמן גיר
אין לך ברירה שווה בדיקה כשאתה מחליף בדוק את כמות השמן שיוצאת וכך תדע אם היה חסר אוליי שמן |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: שם
הגלגלים שלי: Grande
הודעות: 376
|
האם בעמידה וב N הרכב גם רועד?
מה הסל"ד בהתנעה (מעל 1000?) והאם הוא יורד כשרכב מתחמם נראה לי שאולי יש קשר למשנק אוטומטי |
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| פונטו דור 1 רועדת בהתחלת נסיעה ובזינוק בעליה | elior93 | פונטו - טכני | 20 | 22-05-12 23:11 |
| "החלקה" של הגיר בהתחלת נסיעה + תושבת רדיאטור שבורה | idobi | פונטו - טכני | 3 | 09-03-10 18:47 |
| צריך עזרה בבקשה.האם אגזוז מקולקל יכול לגרום ל | spirit73 | בראבה - טכני | 24 | 28-12-08 12:45 |
| רעשים בהתחלת נסיעה ועצירה | ran | פונטו - טכני | 8 | 19-10-08 11:11 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד