![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| בראבה - טכני טכני - דגמי בראבה בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
|
|
#1 | |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2009
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט בראבה
הודעות: 22
|
מד חום מנוע
שלום רב!
ברשותי פיאט בראבה אוטומטית 1997. בשנה האחרונה שמתי לב שמחוג מד החום של המנוע אינו יציב במקים שאני נוסע לדוגמה בירידות מירושלים ואז המנוע לא מתאמץ בכלל. במקרים כאלה המחוג יורד ממש עד האפס. שאלתי האם מצב זה הוא מצב תקין? אני חושש שהמד לא מייצג היטב את חום המנוע ואז ייגרם נזק... בנוסף, בשבוע שעבר מילאתי גז למזגן וחזרתי להשתמש בו. באחד מהימים החמים של שבוע שעבר נסעתי לירושלים עם מזגן עובד ושמתי לב שמחוג הום עלה אל מעבר לחצי ויותר מקצת ונשאר שם. האם יש סכנה לנסיעה במצב כזה? זה נשמע טיפשי לשאול אך ברכבים חדשים שנהגתי בהם גם אם המנוע מתאמץ וגם אם לא המחוג "תקוע" על טמפרטורה מסויימת ולא זז... |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
שלום רב חבר יקר,
על פי התופעה שאתה מתאר כאשר אתה נוסע בלילה או בירידות שעון החום יורד לו, הדבר הזה מעיד על כך שהטרמוסטט בריכבך מבוטל. ולכן שקר בחוץ החום יורד, וכשהרכב בעמידה ובנוסף עם המזגן הוא מתחמם. אז ראשית מומלץ להתקין טרמוסטט (סיפור של לא יותר מ 150ש"ח) וזה מה שיגרום לשעון החום "להיתקע" על נקודה אחת ולא לזוז ממנה. בנוסף יש לבדוק במדויק מדוע שעון החום אצלך עבר את החצי בזמן עומס של מזגן (בדוק וונטה מזגן האם עובדת יחד עם הוונטה של הרדיאטור, או לחילופין אם יש וונטה אחת, בדוק שהיא נכנסת למהירות גבוהה כאשר המזגן מופעל), כמו כן מומלץ לשטוף עם צינור גינה (זרם מים רגיל ולא לחץ חזק) את הרדיאטור והמעבה של המזגן שינוקו מהחול והבוץ שעבר עליהם בחורף, וכך הצלעות קירור יהיו בעלי שטח רב יותר לאוויר לעבור בהם.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
|
שלום סער, ברושתך אני קצת יתקן אותך.
שלום חבר. אי אפשר לבטל טרמוסטט בבראבו/א. הטרמוסטט כנראה נתקע במצב פתוח. טרמוסטט חדש עולה בסביבות 250 ש"ח (הוא בא כיחידה 1 ביחד עם הבית שלו). תוסיף לזה עבודה. לגבי שעון חום שעבר את החצי. אם זה פס 1 מעל החצי אז זה לא בעיה. ברכב שלך לוח שעונים לוקח נתונים מחיישן טמפ' שנמצא על הטרמוסטט,עקב כך כל שינוי קטן בטמפ' אתה תראה במחוג. ברכבים חדשים לוח לוקח נתונים מהמחשב, עקב כך בשינוים ממש קטנים המחוג לא יזוז. בהצלחה .
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
מקבל את התיקון באהבה ידיד יקר
__________________
בתקווה שעזרתי, סער |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2009
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט בראבה
הודעות: 22
|
תודה רבה לכולם על התשובות המקצועיות.
האם יש הכרח לתקן את התרמוסטט הזה? אני לא מוצא לנכון להוציא עוד כסף על העניין הזה... האם יכול להיגרם נזק כשהרכיב הזה לא עובד? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
|
1) בזמן שהמנוע לא בטמפ' עבודה שלו, צריכת דלק גבוה יותר. זאת אומרת שכרגע אתה מבזבז כסף סתם, וגם תמשיך לבזבז סתם אם לא תחליף.
2) כרגע הטרמוסטט שלך תקוע במצב פתוח, מאוד יכול להיות שביום אחד הוא יסגר (פעולה רגילה של טרמוסטט בזמן שהמנוע קר) וסבירות גבוה שהוא לא יפתח חזרה, אז בנסיעה תוך דקות ספורות החום יתפס לאזור אדום במד חום! בחום כזה אטם ראש מנוע נפרץ! שיפוץ ראש יעלה לך בסביבות 3500-4000. מפה ההחלטה היא שלך, להחליף או לא להחליף. |
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| שיפוץ מנוע פונטו S55 מנוע 1108 | vadvad | פונטו - טכני | 11 | 10-05-10 15:36 |
| נשם מנוע נוזל מדי פעם מעיד על מנוע חלש? | spoty | פונטו - טכני | 6 | 25-11-08 20:36 |
| כמות שמן מנוע פונטו ספייס 02,מנוע 1245 16 שסתומים | gibson9655 | פונטו - טכני | 11 | 03-10-08 19:11 |
| החלפת מנוע בטיפו או יבוא מנוע | פורום הגראז' | 4 | 20-11-06 20:26 | |
| התקנת מד חום מנוע בפונטו 55 מנוע 1108 {עזרה דחוף} | פורום הגראז' | 3 | 31-03-06 11:18 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד