![]() |
|
![]() |
פיאט כללי מדברים על פיאט בכלליות וחדשות. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
![]() |
#1 | |
Junior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: N/A
הגלגלים שלי: punto
הודעות: 7
|
שאלה| העברת הילוכים
שלום
יש לי שאלה בקשר להעברת הילוכים, אז ככה: נגיד אני נוסע במהירות של 100 קמ"ש בהילוך חמישי, לאחר מכן אני אצטרך לעצור ברמזור לדוגמה, ולחצתי ישר על הבלמים ולא הורדתי הילוכים לפי הסדר למשל הייתי בהילוך חמישי ואז הורדתי להילוך שלישי כמובן שבהתאם למהירות, זה יכול לגרום לנזק כלשהו? או שזה בסדר? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
ממש לא, נהפוכו, זה מצויין מה שאתה עושה וכך צריך לעשות.
ירידת הילוך הילוך הילוך תגרום לשחיקת המצמד סתם לבלאי מואץ לגיר. הורדה מהילוך חמישי להילוך שלישי במהירות המתאימה כמובן (מבחינת מהירות וסל"ד), היא מצויינת ובסדר גמור. כעת סתם לצורך הבהרה לחברים האחרים שקוראים את שאלתך ולא מבינים מדוע אתה עושה זאת, אני אסביר בקצרה: הדבר מתבצע על מנת להוריד עומס ממערכת הבלמים (שחיקה מואצת של הצלחות והפדים) ולעזור לרכב לבלום באמצעות המנוע. כך עומס העצירה מתחלק בין הבלמים למנוע, היות והמנוע עוזר לבלום את הרכב. מי שיורד ממאה קמ"ש בצורה הבאה: לחיצה מצמד, העברה להילוך סרק (תוך כדי בלימה מתמדת על דוושת הבלם), ובולם כל הדרך ממאה עד 0 , הוא פשוט גורם לשחיקה מואצת של מערכת הבלמים).
__________________
בתקווה שעזרתי, סער |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
|
נכון.
אבל אם תכניס בדרך את ההילוך הרביעי גם, הבלימה תהיה אפקטיבית יותר. כלומר, 100 קמ"ש, חמישי, התחלת בלימה, שילוב מלא לרביעי תוך כדי בלימה, שילוב מלא לשלישי תוך כדי בלימה וכו'... אני מוצא שהמהירות הנמוכה של הילוך שלישי מספיקה לזחילה הסופית לפני העברה לניוטרל והעצירה הסופית, זה יכול להשתנות מרכב לרכב. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
|
כמה הערות ודעה אחת:
- החלפת חלקים במערכת הבלימה זולה יותר מהחלפת חלקי המצמד ולכן זול יותר לבלום בעזרת הבלמים. - בעת בלימה כאשר הילוך משולב מערכת ההזרקה לא מזינה את המנוע בדלק (כל עוד המנוע מעל סל"ד המינימום שהוגדר במערכת הניהול) ככה שגם כאן מרוויחים קצת, בעיקר בירידות. לכן כשבולמים כדאי להיות על ההילוך הגבוה ביותר שמתאפשר ולעצור בעזרת הבלמים. ככה מרוויחים גם בדלק וגם בחלקים. את "בלימת המנוע" אני משאיר לירידות ארוכות בהן מערכת הבלמים לא אפקטיבית. לשאלתו של פותח השרשור, נזק לא יהיה בשיטה שלך.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
אם זוהי דעתך, אני מכבד אותה, כנראה שאני ואתה חלוקים בנושא הזה.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
|
לא באמת חלוקים, אנחנו עושים כמעט אותו הדבר לדעתי.
![]()
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010) |
![]() |
![]() |
![]() |
כלי נושא | |
הצג מצבים | |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
שאלה לגבי ידית הילוכים בפונטו דור 1 | kadosh1 | פונטו - טכני | 7 | 01-03-09 17:13 |
ELX 01 בעיות העברת הילוכים | NoamS | פונטו - טכני | 9 | 18-01-09 22:50 |
שאלה על העברת הילוכים ועל מזגן | ran | פונטו - טכני | 29 | 06-11-08 19:16 |
העברת הילוכים קשה | BIG M | פונטו - טכני | 15 | 02-10-08 17:40 |
העברת הילוכים לא חלקה כאשר הרכב קר | פורום הגראז' | 28 | 25-01-07 00:32 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד