![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
|
|
#1 | |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Aug 2009
מיקום: אשדוד
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס 1.2
הודעות: 8
|
בעייה בהילוכים פונטו 2002 אוט' 1.2
יש בעיה בהעברת הילוך מניוטרל לדרייב ,
לוקח מס' שניות עד שההילוך נכנס ויש גם מקרים בו ההילוך לא נכנס מפעם הראשונה ( כלומר צריך לשחק אם הדרייב וניוטרל עד שההילוך יכנס) איפה הבעיה? מה אפשר לעשות? אשמח לתשובה |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2008
מיקום: ארץ חובבי הפיאט
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 666
|
שיפוץ גיר
לפי מה שאתה מתאר הגיר מתחיל להחליק אצלך וזאת אומרת שבסוף ימיו
תלך למוסך גירים שיבדוק העניין סביר מאוד שתצטרך לעשות שיפוץ לגיר ואז הבעיה תפתר |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
|
לא בטוח האם נבדק שמן גיר ורצויי כשהמנוע חם.
מתי הוחלף שמן גיר ופילטר כמה ק"מ עשה הרכב איזה גיר |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Aug 2009
מיקום: אשדוד
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס 1.2
הודעות: 8
|
האוטו עבר 154 אלף ק"מ והשמן הוחלף ב 120 אלף,
מישהו יכול להעריך כמה יעלה השיפוץ? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 468
|
האם שמו שמן מקורי ??
למומחים: למה זה שיפוץ גיר ? זה נשמע אולי כמו בעיה חשמלית או בעיית מחשב, יש מצב ? מה לגבי ניסיון להחליף גם פילטר גיר לפני כניסה לשיפוץ שעלול להיות יקר מאוד ? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
כל רכב אוטומטי חייב לבצע טיפול גיר פעם ב 80K ק"מ לערך (בהתאם להוראות היצרן).
מה זה בעצם טיפול גיר אוטומאט, כמו שברכב ידני הולך המצמד, כך ברכב אוטומט יש לבצע טיפול גיר. אנשים לא יודעים זאת, מוסכים לא עושים זאת, כי הם מפחדים שהם ישאו באחריות לנזק. טיפול גיר זה החלפת שמן הגיר במערכת הגיר האוטומט, והחלפת פילטר. כיצד מתבצע, לא מבצעים זאת על ידי חאפר, רק על ידי מוסך המומחה לעיניין, היות ויש מכונה מיוחדת מאוד שמבצעת את זה, המכונה הזאת היא מכונה שנראת בדיוק כמו מכונת דיאליזה, מחברים צינור אחד לכניסה של שמן הגיר, צינור אחד מהציאה שלו, מפעילים את המכונה, והמכונה שואבת את שמן הגיר הישן מסננת אותו בעדינות, ומחזירה אותו חזרה למערכת. ככה היא עושה למשך זמן ממושך, ורק אז ולאחר מכן היא מתחילה לערב שמן חדש בשמן הישן, לאט לאט למערכת, ושלב הסופי שלה היא כמר מנתבת את השמן הישן למיכל חיצוני, ומזרימה רק שמן גיר חדש למערכת. תהליך מורכב , מתבצע בהדרגה איטית, בהתחלה שמן הגיר מוחזר למערכת כמו שהוא (ישן), לאחר מכן מעורבב עם שמן חדש, ובסוף רק שמן חדש. במידתיות לאט, תהליך שיש לתת עליו את הדעת, כמו כן כמובן שמחליפים גם פילטר. מדוע התהליך כל כך מסובך מדוע לא ניתן לעשות זאת לבד, מדוע מוסכים לא מיידעים את לקוחותיהם שיש לבצע רענון שמן גיר (טיפול גיר) ברכב אוטומט? מערכת הגיר האוטומט היא מערכת שבפשטות מלאה ג'ולות, בג'ולות יש שמן המזיז אותן, עם הקילומטר, השמן הזה נהיה סמיך יותר ויותר, ולכן יש לבצע טיפול גיר כל 80K לערך. במידה ולא בוצע טיפול גיר (ומספיק פעם אחת), משמע פעם אחת שכחו לעשות טיפול גיר והבליגו עליו, עדיף שלא יעשו טיפול גיר בכלל!! היות והג'ולות "התרגלו" לשמן סמיך, ואם נרוקן אותו ונשים שמן חדש הדליל יותר, אנחנו נדפוק את הגיר. ולכן רוב ההמלצות היום במוסכים הם, האם עשית טיפול גיר מאז שהרכב יצא מהיצרן באופן סדיר? לא, לא יודע. אז אל תעשה טיפול גיר. כי המוסכים מפחדים לקחת אחריות, וגם דואגים ליידע את הלקוח שהמתעקש על טיפול גיר, כי הם לא אחראיים אם הגיר פתאום ידפק, כי הגיר התרגל לחיות עם שמן סמיך, ושינוי לשמן דליל חדש יכול לגרום לו לנזק, אלא אם כן, מדובר על גיר, שמאז שיצא מהיצרן כל 80K לערך מבצעים טיפול גיר באופן שוטף על פי הוראות היצרן, אז הגיר שם במצב טוב , ויש לבצע לו המשך טיפולי גיר, כמובן רק באופן שהסברתי עם המכונה המיועדת, באופן מבוקר ועל ידי מומחה לגיר אוטומט. היות והמכונה לא מחליפה לגיר את השמן במכה, אלא מבצעת זאת בהדרגה עדינה מאוד. מצטער שחפרתי, לצערי המודעות לטיפול גיר ברכבים אוטומטים בארץ היא 0, כל נהג על רכב אוטומט תשאל אותו מתי עשו לי טיפול גיר, והוא לא ידע לענות. משום מה כול אלה חושבים שעושים להם את זה בטיפול ה"הגדול". אבל לא. מוסכים סולדים מטיפולי גיר באוטומט, מסרבים להיכנס לזה, וגם אם הם נכנסים לזה, הם לא יודעים את העבודה, לרובם ככולם אין את המכונה הזו בכלל. ומבחינתם להחליף שמן גיר, זה בדיוק אותו עקרון של החלפת שמן מנוע, דבר שלא נכון, ורחוק מהמציאות כמרחק מזרח ממערב. גם מוסכי חברה, יחליפו שמן גיר, אך ורק שהוראה מפורשת של הלקוח, ובדרך כלל אינם מכניסים זאת ב"סל" הטיפולים שלהם. שוב מהפחד, יש לבחור מקום ובעל מקצוע מומחה לגיר אוטומאט שברשותו הציוד הנדרש והידע. מצטער אם הארכתי.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער נערך לאחרונה על ידי saar : 31-08-09 ב 10:39. |
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| מחפש לרכוש פונטו ספייס אוט' 2001-2003 | idobi | קניה | 1 | 31-08-09 17:15 |
| עזרה עסקית פונטו ספייס 01 ELX אוט' | nadavt | יעוץ ברכישת רכב | 0 | 24-08-09 19:32 |
| מחפש פונטו ספייס ELX אוט' 2001 | shegev | קניה | 0 | 05-02-09 04:28 |
| פונטו ספייס 2001 אוט' - רק רציף? | IGAL | פיאט כללי | 7 | 04-02-08 22:47 |
| פיאט בראווה - אין אור בהילוכים | פורום הגראז' | 3 | 10-05-07 14:36 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד