![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| אונו - טכני טכני - דגמי אונו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: אונו
הודעות: 69
|
פתרון לבעיית הקרטועים וגם בעניין עבודה לא נקייה של המנוע | אונו, 94' S70 הזרקה
צהרים טובים לכולם, אחרי די הרבה זמן שלא כתבתי פה, החלטתי לפתוח ת'רד עדכון לגבי בעיה של הקרטועים באוטו (כשאתה לוחץ טיפה על גז, אז המנוע כביכול מתקשה "להתפס" למצערת והאוטו מתחיל להשתגע). לאחר ביקור במוסך, לא גילו את הבעיה, ואמרו תלך מהקל לכבד, התחלתי כבקשתם, אז קניתי חוטי הצתה BERU (בצ'ק פוסט , חיפה 180 שח אם אני לא טועה). והבעיה עדיין לא נפתרה. ואז ביום שישי האחרון לפני שנסעתי שוב למוסך להחליף שמן גיר ושמן בלמים שמתי לב שהצינור שמתחבר מתחת לבית מסנן אויר קרוע ... חשבתי, שאין מצב שזאת הסיבה לקרטועים, אבל אמרתי לעצמי, בוא נשים איזולייר, בכל מקרה לא עולה כסף, ויעשה רק טוב. לאחר שהתנעתי את האוטו, יצאתי מהחנייה ופלא ופלא אין יותר קרטועים! (זה היה אחד הרגעים המשמחים שהיו לי בזמן האחרון).
אז לכל מי שיש את הקרטועים שימו לב לצינורות אויר, הבעיה עלולה להיות בהם ולא בכויל או שאר הדברים שהמוסכניק יגיד לכם להחליף. אבל מה, לא יכול להיות הכל מושלם, הקרטועים עברו, אבל עכשיו צצה לה בעיה חדשה, המנוע לא עובד עגול בסרק. כלומר לפעמים יש רגעים שהסלד יורד עד כדי כיבוי (וקרה כמה פעמים בזמן נסיעה). לא יכול להגיד מה בדיוק הבעיה, אבל מה שכן שהאטת סרק עד כדי כיבוי מנוע לא היה קודם לכן , אך ייתכן ושינוי בסלד כן היה (כזכור , אין לי מד סלד). אתמול מה ששמתי לב אליו, שכאשר הסלד יורד, אז ליד בית המצערת יש מן קפיץ שזז אחורה כשהסיבובים נמוכים, אך לפעמים הוא זז מאוחר מדי, ולכן האוטו לא מעלה בעצמו סלד והמנוע נאלץ להכבות. קראתי בפורומים שייתכן הבעיה באחד החיישנים (מה עלותם משוערת?), אך אהיה שמח אם מישהו יוכל למקד אותי קצת יותר את מה לבדוק (התנגדות שלהם, או משהו כזה, על מנת למנוע החלפת רכיבים תקינים). תודה מראש, ליבר. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
"לאחר ביקור במוסך לא גילו את הבעיה"... מעניין אותי לאיזה מוסך נסעת, האם תוכל לספר?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: אונו
הודעות: 69
|
המוסך בעכו.
אי אפשר להאשים אותו, כי הקרע לא נראה לעין עד שלא מורידים את מסנן אויר |
|
|
|
|
|
#4 |
|
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
שאני ניגש למוסך מורשה יבואן, אני עושה זאת לא בגלל הפרצופים היפים של המכונאים, אלא מתוך מחשבה שהם האנשים שמכירים הכי טוב את הרכב, עברו קורסים והשתלמויות מטעם היבואן והם יפתרו לי את הבעיה על הצד הטוב ביותר, במהירות, במקצוענות ומבלי להכניס אותי להוצאות סרק.
בהתאם לזאת, אני מצפה מהמכונאי לאתר את התקלה גם היא לא נראית לעין ע"פ הסממנים של התקלה (במקרה שלך רעידות/ קרטועים), ולא שיגיד לי ללכת "מהקל אל הכבד", כי את זה גם אני יודע בלי לגשת למוסך. במידה וקורה מקרה חריג ולא מאתרים את התקלה, ואין שום ברירה וצריך ללכת מ"הקל אל הכבד", אני מצפה מהמכונאי שאכן יתחיל להחליף לי חלפים (במקרה הזה חוטי הצתה), ואם הבעיה נמשכת שהוא יחזיר לי את החלק שהיה מורכב קודם (שזאת הריי לא הבעיה, ולכן אין צורך להחליף את החלק). במקרה שלך, שלחו אותך לקנות חוטי הצתה של "בירו" (שהם מצויינים אגב). לידיעה כללית, במידה והיית רוכש את החוטי הצתה המקוריים, היית נאלץ לשלם מחיר של 313 ש"ח בדיוק. בהתאם ליעיל, אני לא מקבל את גישת המכונאי לטיפול בתקלה הזאת. העיקר להחליף את מסגרות לוחיות הרישוי לכאלו עם הפרסומת שלהם הם ידעו. מעניין אותי באופן אישי לבחון את המוסך האיזורי של סקודה, אני מקווה שהמצב שם יותר טוב (עוד 4 חודשים טיפול). |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: אונו
הודעות: 69
|
נתחיל מזה , שחטוי הצתה BERU שקניתי הם אכן מקוריים (בקופסתם מפלסטיק) ולא הופנתי ע''י אף אחד ל"אמנועל__" שבצ'ק פוסט (קארספורום נחשב?).
ואם כבר מדברים על ראש "שקט" כשעושים טיפול במוסך מורשה , אז דובר כבר לא מעט שמוסך מורשה לא תמיד מוצא ומתקן את הבעיות תוך ניצול כלכלי מועט ככל האפשר. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
חוטי ההצתה שרכשת אינם המקוריים. אומנם איכותם מצויינת, אך אלו חוטים תחליפיים. החוטים המקוריים לא מגיעים באריזת פלסטיק אלא באריזת ניילון עם לוגו פיאט ולנצ'יה, על החיבורים מוטבע לוגו פיאט ולנציה ומחירם הם 313 ש"ח. סמוך עליי- אני עשיתי את הטעות וקניתי מקוריים.
המוסך המורשה (כל מורשה של כל היצרנים) סוחט את כספי הלקוחות במחירים בומבסטיים של חלקי חילוף ושעות עבודה. מה לעשות שכולם שותקים וללקוחות אין ברירה. אני לא יכול להתקין חלקים תחליפיים ברכב בשנתיים הראשונות (כולל חלקי פח), ואלו בעלי הרכבים המיוחדים (ספורט, יוקרה) חייבים להשתמש בחלקים המקוריים מהסיבה הפשוטה שלא מייצרים להם חלקים תחליפיים (אין הרבה מכוניות כאלו על הכביש). |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: אונו
הודעות: 69
|
התכוונתי שחוטי בירו עצמם הם מקוריים... לא התכוונתי לזה שזה מקורי של פיאט ולנצ'יה
ועדיין לא קיבלתי תגובה לגבי הכיבוי של המנוע בסרק.. מה אתה גיא, חושב על זה? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
לגבי כיבויי מנוע בסרק ברכב בעל הזרקת דלק עוד אין לי נסיון עם זה, מכיוון שהאונו שהיתה לי הייתה מצויידת בקרבורטור וצ'וק ידני ולכן כשהתופעות האלו קרו אצלי, פשוט שלחתי את הרכב לניקוי ושיפוץ קרבורטור והבעיה לא חזרה לעולם.
כמובן שיש לי מס' השערות, אבל מכיוון שאני מעייץ בד"כ ע"פ ניסיוני בלבד (אלא אם יש משהו שלא התנסתי בו ולמרות זאת אני בקיא בו) אז במקרה הזה אתן למומחים לענות. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Administrator
מנהלמנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
|
אחרי שהחלפת חוטי הצתה ופלאגים, תחליף גם פילטר אוויר ודלק.
יכול להיות שמנוע הצעדים שלך תקול או מלא פיח, חיישן טמפרטורה, חיישן מצב סרק וכו'. הכי קל לוודא באמצעות התחברות לאגזמינר לשם אבחון.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: אונו
הודעות: 69
|
אין צורך לצטט את ההודעה מעליך
או קי, תודה אקח זאת בחשבון נערך לאחרונה על ידי Caveman : 17-06-09 ב 18:14. |
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| קרטועים חריפים באונו שנת 95 | Aditi | אונו - טכני | 7 | 25-02-09 09:12 |
| מבקש הערכת עלויות וזמני עבודה לטיפול גדול מאוד לפיאט אונו | stio | אונו - טכני | 4 | 27-04-08 23:30 |
| פיתרון לבעיית החימום והנזילה לתא הנוסעים בפיאט אונו- עדכון | stio | אונו - טכני | 6 | 28-12-07 19:47 |
| קרטועים במנוע | פורום הגראז' | 19 | 09-08-07 00:17 | |
| פתרון לבעיית הטורים הלא יציבים בספייס ורשמים מהמוסך המרכזי | פורום הגראז' | 7 | 19-05-07 13:22 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד