![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Member
תאריך הצטרפות: Feb 2009
מיקום: קרית מוצקין
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 87
|
סקאלה בפונטו 97 S55 SX
שלום לכולם
אני חדש כאן, שמי שגיא ואני בעלים חדש של פיאט פונטו שנת 97 דגם S55 SX יש לי שאלה בנוגע לסקאלה של הרכב. אחרי שנהגתי על מספר רכבים אחרים נתקלתי בפעם הראשונה בדבר הזה, שאין לא מד טורים ולא מד חום בשעונים. מחיפוש כאן הבנתי שזה סטנדרט אצל כל הדגמים האלה למרות שיש כאלה שכן שינו. אני כרגע עוד לא בראש של להחליף אבל מאוד תמוה לי שאין אפשרות לראות את חום המנוע. הנחתי שיש איזושהי מנורה שאמורה להידלק ולהזהיר אבל אני עוד לא מתמצא בכל הנורות ואשמח אם למישהו במקרה יש איזשהו פירוט של הנורות בסקאלה ומה הן אומרות. בנוסף אתמול נתקלתי בעוד דבר די מוזר, שרציתי לקנות באוטו דיפו טאסות חדשות לגלגלים נאמר לי שבפונטו הזו, מידה 13, לא כל הטאסות מתאימות ויכנסו כמו שצריך ובאמת אחרי שניסינו להכניס דגם מסויים הוא באמת לא נכנס כמו שצריך, מה הסיבה לכך והאם יש איזשהו פרמטר שצריך לראות בסוג הטאסה כדי להתאים אותה לגלגל? תודה רבה לעוזרים והמשך סופ"ש נעים. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: גדרה
הגלגלים שלי: Fiat Ponto MK1 1995
הודעות: 130
|
אם אני לא טועה.
מד החום נמצא בדיוק ליד מד הדלק . תקנו אותי אם אני טועה. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Feb 2009
מיקום: קרית מוצקין
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 87
|
זהו שלפי מה שזה נראה זה בכלל לא נראה כמו מד חום, בכלל אין שם חוגה. אשמח לדעת גם מהו השעון הזה בעצם ליד המד דלק.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
|
אצלך אכן אין שעון חום אלא רק נורה. אפשר להחליף את כל הלוח לאחד מפירוק אך אינני יודע אם השתלה שלו ברכבך תדרוש גם שינוי או הוספת חיווט מחיישן החום (או מחשב הרכב) אל השעון.
בנוגע לטאסות, מבנה החישור של הפונטו (דור ראשון) הוא מבין הדפוקים שיוצרו. יש לו מעין גיבנת מסביב שמונעת הלבשה של חלק גדול מטאסות האפטרמרקט. ממה שאני רואה, יש לך שלוש אופציות: 1. לחפש מקורי, מחיר בהתאם. 2. לחפש חליפי, עצבים בהתאם. 3. למצוא חישור של רכב אחר ללא ה"בעיה" הזו, שמתאים לרכבך ולהתקינו במקום הקיים עם טאסות אפטרמרקט. אופציה יקרה יחסית, אולי עדיף ללכת על מקורי. אם בחרת באופציה השלישית, המתן ליום בו תרצה להחליף צמיגים. חבל שתשלם על איזון, פירוק והרכבה. (כ-150 ש"ח).
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Feb 2009
מיקום: קרית מוצקין
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 87
|
תודה רבה רענן.
איזו נורה התכוונת שמעידה על חום מנוע? הנורה נדלקת רק להתראה כאשר המנוע מתחמם יתר על המידה? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
|
אכן, הנורה נדלקת בשלב בו אתה אמור לדומם מנוע. יש הטוענים שהנורה הזו נדלקת מאוחר מדי, אז כדאי להזהר עם הנושא.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010) |
|
|
|
|
|
#7 |
|
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
רענן, זה תקף רק למכוניות הישנות, אולי בפונטו דור ראשון באמת צריך להיזהר.
אבל במכוניות החדשות מד חום המנוע נשלט ע"י המחשב- כלומר כשהוא מראה לך על 90 מעלות, בפועל הטמפ' האמיתית של המנוע נעה סביב 87-107 מעלות, ואתה פשוט לא יודע מזה. תזכור מה היה לאחיך עם ה- HGT עם הרדיאטור הסתום שהצריך עבודת מאוורר על הטמפ' השניה, ואפילו הוא לא הרגיש כי המחוג הראה על 90 מעלות, ובגלל שלא נחצה קו ה- 107 מעלות- המחוג נשאר באמצע. בפועל, רק כאשר המנוע עובר את קו ה- 107 מעלות, מד חום המנוע מתחיל לעלות והנהג חושב שהטמפ' היא בערך 95 מעלות. במכוניות חדשות ללא מד חום מנוע אלא רק עם נורה, הנורה תידלק החל מטמפ' גבוהה מ- 107 מעלות, כאשר הרתיחה היא סביב 140 מעלות- כלומר גם הנהג הנוהג ברכב חדש עם נורה, וגם הנהג שנוהג ברכב עם שעון חום מנוע ירגישו באותו זמן בדיוק שקיימת תקלה. המידע הנ"ל נמסר לי ע"י מרק מ- CF, חוץ מזה שאני זוכר גם את אורן חזן שמספר על התופעה הזו. |
|
|
|
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד