מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הבמבינה שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

למכירה בראבו טורבו 2011
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

4 חודשים עם האונו !
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ה-Evo החדשה שלי


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 15-04-08, 21:37   #1
aflalo
Member
 
האווטאר של aflalo
 
תאריך הצטרפות: Mar 2008
מיקום: מצפה רמון
הגלגלים שלי: Fiat Elx 2003
הודעות: 80
העלאת טורים בספייס 2001

שלום חברים,
לאחר שהות לא קצרה בשטחים אני שב אל דפי הפורום ובפי שאלה,

בביקורי במוסך פיאט הקרוב אמקום מגוריי החלפתי חוטי הצתה שחיים אמר לי להחליף כפיתרון לתקלה שהייתה ברכבי הקט !
(חיים יא שפיץ - תודה )

כאשר שאלתי את המכונאי על הרעידות בטורים הוא טען כי בעל המוסך צריך להתחבר אל המחשב ולהעלות מעט את הטורים .
כאשר שאלתי את אותה השאלה את שותפו לעסק של בעל המוסך הוא ענה :" תראה, אי אפשר לעשות עם זה כלום !!! "
שאלתי בחזרה האם לא ניתן להתחבר למחשב ולשנות ?

תשובתו הייתה נחרצת - לא!

כאן אני פונה אילכם ידידיי המלומדים :

האם נכון הדבר ?
האם יש פיתרון כל שהוא לרעידות הללו ?

תודה,

נ.ב

סימון - אתה כנראה מבין למי אני מתכוון .
aflalo מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 15-04-08, 23:19   #2
uhh
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: פיאט אונו
הודעות: 10
מה הבעיה של הרכב רעידות או טורים נמוכים?
uhh מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 15-04-08, 23:22   #3
uhh
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: פיאט אונו
הודעות: 10
רעידות זה בעיה אחת
וטורים זה בעיה שניה?
טורים אי אפשר להעלות דרך המחשב יש דרך אחרת
uhh מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 16-04-08, 00:00   #4
student
Senior Member
 
האווטאר של student
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 468
כפי שנאמר - אי! אפשר להעלות את הטורים דרך המחשב.
אמנם המחשב קובע את הטורים אבל לא ניתן לשנות.

קרוב לוודאי שניקוי בית מצערת וסעפת יניקה באינפוזיה יפתרו את בעיית הטורים.
על הדרך שווה לבדוק מתי הוחלפו פלגים (כל 40K ק"מ או 2-3 שנים) ומתי הוחלף פילטר אוויר של המנוע (אם לא בטוח מתיי אז פשוט להחליף כי המחיר שלו די זול).

נ.ב: אני מקווה ששמת חוטי הצתה מקוריים ואם צריך להחליף פלגים אז גם רק מקוריים!

נ.ב.2: איזה מוסך פיאט (מוסך או סנדלר) אומר לך שאפשר להתחבר למחשב ולהעלות את הטורים.

נערך לאחרונה על ידי student : 16-04-08 ב 00:04.
student מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 19-04-08, 16:31   #5
aflalo
Member
 
האווטאר של aflalo
 
תאריך הצטרפות: Mar 2008
מיקום: מצפה רמון
הגלגלים שלי: Fiat Elx 2003
הודעות: 80
אכן חברים טופלתי אצל סנדלר רק חבל שאין לרכב נעליים כי אוליי בזה הוא היה טוב אבל במכונאות ועוד של פיאט- בטוח שלא !!!

הרעידות נובעות מטורים שמשחקים בין 600-750 RPM.
המשחק הזה הוא מינורי אך מציק ומרעיד את הרכב .
הבעיה נעלמתכלא הייתה בזמן שמפעילים מזגן- שכמו שאנחנו מכירים מעלה במעט את הטורים.

פרט לכך- חוטי ההצתה הוחלפו המקוריים ( כמובן שבדרישה אחרת היו מרכיבים איזה חוי הצטה מאום אל פאחם ).

פלאגים אני לא יודע מתי החליפו אך אני מעוניין להחליף בטיפול הקרוב ואף מוקדם יותר .
לגבי החלפת פלאגים - האם ניתן לבצע לבד ? האם יש התאמה מול המחשב בהחלפה כזו ?
ואחרונה- ציפור קטנה לחשה לי שפלאגים לא מקוריים פולטים התראות דרך המחשב ?

ניקוי מצערת אני מכיר את הפרוייקט המצולם אך אשמח לקבע הכוונה או פרוייקט מצולם על החלפת פילטר למרות שרק מלהביט במנוע אני יודע איך להחליף .


תודה וחג שמח לכולם ,
aflalo מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 19-04-08, 17:11   #6
gsk
Senior Member
 
האווטאר של gsk
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: bmw
הודעות: 449
צטט:
במקור פורסם על ידי aflalo צפה בהודעה
הרעידות נובעות מטורים שמשחקים בין 600-750 RPM.
המשחק הזה הוא מינורי אך מציק ומרעיד את הרכב .
הבעיה נעלמתכלא הייתה בזמן שמפעילים מזגן- שכמו שאנחנו מכירים מעלה במעט את הטורים.
יש לי בעיה זהה בספייס 2001 16v. הבעייה קיימת מאז שרכשתי את הרכב עם 10K על השעון. למרות שלאורך השנים החלפתי פלגים, חוטי הצתה וניקיתי את בית המצערת שום דבר לא עזר. עדיין יש משחק קטן ומעצבן של הטורים בהילוך סרק. כמו אצלך, שהמזגן עובד אז הטורים מתייצבים על 900 ואין רעידות.

תופעה נוספת ששמתי לב אצלי היא שקשה לשמור על טורים קבועים במצב ניוטרל (כמו שצריך לעשות בבדיקת מזהמים בטסט). משום מה אצלי אני לוחץ לחיצה קבועה על הגז, אבל הסל"ד עולה מעל הנדרש (2200 סל"ד בבדיקה) ואז אני צריך להוריד את הרגל מהדוושה ואז הסל"ד צונח מתחת לנדרש. בקיצור בעייה לשמור על סל"ד קבוע בלחיצה קבועה על הגז.


אשמח לשמוע ממך, דרך הפורום אם תצליח לפתור הבעייה של הרעידות בסרק.
GSK
gsk מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 19-04-08, 18:06   #7
Tzvika 16V
Senior Member
 
האווטאר של Tzvika 16V
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת גן
הגלגלים שלי: Fiat Punto Spice ELX 16V
הודעות: 302
צטט:
במקור פורסם על ידי gsk צפה בהודעה
יש לי בעיה זהה בספייס 2001 16v. הבעייה קיימת מאז שרכשתי את הרכב עם 10K על השעון. למרות שלאורך השנים החלפתי פלגים, חוטי הצתה וניקיתי את בית המצערת שום דבר לא עזר. עדיין יש משחק קטן ומעצבן של הטורים בהילוך סרק. כמו אצלך, שהמזגן עובד אז הטורים מתייצבים על 900 ואין רעידות.
GSK
אצלנו 2 רכבים ובשניהם התופעה מוכרת. שני הרכבים מטופלים מ-0 רק במרכזי ושניהם עד 120K על השעון.
אצלי מה שפתר את הבעיה היה החלפת חוטי הצתה למקוריים וניקוי בית מצערת שעשיתי לבד. אצל בת הזוג K44 פתר את הבעיה אבל יש לי תחושה שזה עוד יחזור.
כנראה שזאת מחלה (או יותר נכון מגפה) של הרכבים האלה.
__________________
Fiat Punto Spice ELX 16V - 2001 - Automatic
Tzvika 16V מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 19-04-08, 19:00   #8
רקובי
Senior Member
 
האווטאר של רקובי
 
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 433
צטט:
במקור פורסם על ידי gsk צפה בהודעה
תופעה נוספת ששמתי לב אצלי היא שקשה לשמור על טורים קבועים במצב ניוטרל (כמו שצריך לעשות בבדיקת מזהמים בטסט). משום מה אצלי אני לוחץ לחיצה קבועה על הגז, אבל הסל"ד עולה מעל הנדרש (2200 סל"ד בבדיקה) ואז אני צריך להוריד את הרגל מהדוושה ואז הסל"ד צונח מתחת לנדרש. בקיצור בעייה לשמור על סל"ד קבוע בלחיצה קבועה על הגז.

GSK
לדעתי זה קורה בגלל ה-DELAY שיש לשעון הסל"ד. אתה מנסה לייצב את המחט, אבל היא מגיע לאזור הנכון רק לאחר שהות מסויימת. בזמן הזה כבר הזזת את הרגל ולכן קשה לעקוב ולייצב. ברכבים אחרים שבדקתי - השעון הרבה יותר מדייק ולכן קל להפעיל את הרגל לפי המחט.
רקובי מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 20-04-08, 20:10   #9
aflalo
Member
 
האווטאר של aflalo
 
תאריך הצטרפות: Mar 2008
מיקום: מצפה רמון
הגלגלים שלי: Fiat Elx 2003
הודעות: 80
קודם כל לדעתי קרובי צודק ואכן המצד סל"ד לא מצהיר את נאמנותו לדיוק .
שנית,
חוטי הצתה כבר החלפתי אך ניקוי בית מצערת עדיין לא ביצעתי ואני מתכוון לעשות לבד !

חוץ מזה אוליי נותרלי להשלים עם העובדה שזו אכן מגפה ולהמשיך לחיות כך.

בכל מקרה אם אצליח לעישות ולו מאום בנושא אעלה זאת מייד לדפי הפורום .

חג שמח
aflalo מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
שאלה לגבי טורים "משחקים" , ספייס 2001 aflalo פונטו - טכני 4 21-03-08 15:41
היכן ממוקם הממיר הקטליטי בספייס 2001? 11efraim פונטו - טכני 0 16-03-08 20:04
רעידות בספייס 2001 עומר פונטו - טכני 2 29-11-07 11:42
איזה שמן מומלץ אחרי חצי אוברול בספייס 2001 פורום הגראז' 2 16-09-07 13:45
העלאת תמונות מועדון פיאט ישראל 3 02-07-05 15:04


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 10:27.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד