![]() |
|
![]() |
פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
![]() |
#1 | |
Member
תאריך הצטרפות: Oct 2015
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 46
|
בדיקת תקינות סליל הצתה
שלום לכולם , יש לי בעיה בפנוטו 16V רציפה 2001 כבר די הרבה זמן הייתי במסך איתה במורשה עשיתי החלפת שמנים וששמעתי את עלות הבדיקה ואת העלות החלפת פלאג הבנתי שלא כדי שאני אמשיך את הטיפול אצלם , פניתי למוסך שמכיר את הפונטו והוא עשה לי בדיקת 4 גזים יצא תקין ועשה בדיקת מחשב , לא קיבלנו שום תוצאה שכיוונה אותנו .
המוסכניק בדק לי את הפלגים ואמר שהם תקינים אך הוא חשד בכבלים היוצאים מהמצבר במהלך הבדיקה הם התחממו מאוד והפנה אותי לחשמלאי , החשמלאי החליף לי את הסנדליות של המצבר ואת אחד מכבלים ומאז החוטים לא מתחממים וכן הרכב כמעט ולא מגמגם ... אך החשמלי חושד עדיין בסלילי ההצתה כי הרכב הרבה פעמים בעמידה מוריד את התורים ל500 וגם לפעמים יש לו מין איבוד כוח לכמה שניות ולפי מה שקראתי פה בפורים זה תופעה של סליל הצתה שהולך לגמור . (ניקתי בעבר בית מצערת אבל חיצונית לא פירקתי אותה כי הבנתי שצריך להחליף גומיה אחרי זה ולא מצאתי גומיות בבאר שבע ) . עכשיו אתם נכנסים לתמונה אני רוצה לבדוק את הסליל הצתה ראיתי את המדריך באתר ויש לי ידע טכני בתפעול מולטימטר אך משהו אחד לא ברור לי את השלב הראשון במדריך ביצעתי והוא אכן תקין , אך משלב 2 אני קצת מסתבך הכוונה היא לבדוק את הקונקטור או לבדוק את המקום שאליהם הכבלי הצתה מתחברים ? חייב להוציא את המצבר מהרכב? במידה והסליל אכן דפוק מצאתי בחנות חלקים אחד ב300 אבל לפי מה שהבנתי מהמכור הוא לא מקורי , יש איזה שהוא מקט או חברה שעדיף לקנות ? על הדרך אני אשמח לדעת איזה טרומסט צריך לקנות אני עוד לא הבנתי עם זה אוניברסלי או שיש משהו ספציפי לפיאט (אני חושד בו לוקח לרכב שלי לפעמים 15 דקות להגיע לטמפרטורה האמצעית ) אני מצרף את המדריך שיהיה יותר קל להבין איפה התברברתי ... תודה לכולם ושבת שלום ! בדגם 16V שלך ישנה יחידת סלילי הצתה (פאק אחד) בה/בו ישנם שני סלילי הצתה נפרדים, שכל אחד מהם נותן מתח גבוה לשני כבלי הצתה, כלומר סליל אחד נותן מתח למצתים של צילינדרים 1 ו- 4 וסליל שני נותן מתח למצתים של צילינדרים 2 ו- 3. כל "סליל הצתה" בעצם מורכב משני סלילים, סליל ראשוני אליו מגיע מתח נמוך וסליל שניוני אשר נותן מתח גבוה למצתים באמצעות כבלי ההצתה. יש לבצע את הבדיקה כשהמנוע קר לחלוטין (הסלילים אמורים להיות קרים בבדיקה). נתק את הקונקטור של סליל ההצתה ונתק גם את כבלי ההצתה מסליל ההצתה. בקונקטור יש 3 מגעים/חוטים: מגע 1 - חוט שחור/צהוב. מגע 2 - חוט חום/לבן. מגע 3 - חוט חום/שחור 1. הגדר את הרב מודד למדידת מתח וולט (V) בזרם ישר (DC), יש לכוון את הבורר למדידת מתח בתחום המתאים, כלומר ל-12 וולט יש לכוון את הבורר לתחום 20V ולא ל- 2V או 200V. פתח סוויץ' (לא להתניע) גע עם הפרוב השחור של הרב מודד בהארקה (בגוף של הרכב) וגע עם הפרוב האדום בחוט בצבע חום/לבן של מגע מס' 2 בקונקטור עצמו. אתה אמור לקבל מתח בין 11-14 וולט. - סגור את הסוויץ', אך השאר את הקונקטור וגם את כבלי ההצתה מנותקים. 2. כעת יש למדוד את ההתנגדות של סלילי ההצתה הראשוניים (סלילי מתח נמוך). הגדר את הרב מודד למדידת התנגדות נמוכה (Ω) אוהם Ohms, לדוגמה 200Ω. גע עם הפרוב האדום של הרב מודד במגע מס' 2 בסלילי ההצתה (היכן שאמור להתחבר החוט בצבע חום/לבן) וגע עם הפרוב השחור במגע מס' 1 שבסליל ההצתה(היכן שאמור להתחבר החוט בצבע שחור/צהוב). * לידע כללי, אין כאן חשיבות לקוטביות הפרובים במדידת התנגדות. אתה אמור לקבל התנגדות בין 0,52Ω - 0,62Ω אוהם. 3. המשך במדידת התנגדות, גע עם הפרוב האדום של הרב מודד במגע מס' 2, (היכן שאמור להתחבר החוט בצבע חום/לבן) וגע עם הפרוב האדום במגע מס' 1, (היכן שאמור להתחבר החוט בצבע חום/שחור). אתה אמור לקבל התנגדות בין 0,52Ω - 0,62Ω אוהם. 4. כעת יש למדוד את ההתנגדות של סלילי ההצתה המשניים (סלילי מתח גבוה). הגדר את הרב מודד למדידת התנגדות גבוהה 20KΩ. גע עם הפרוב האדום של הרב מודד במגע של יציאת מתח גבוה של צילינדר מס' 4 וגע עם הפרוב האדום במגע של יציאת מתח גבוה של צילינדר מס' 1. אתה אמור לקבל התנגדות בין 6830Ω - 7830Ω אוהם. 5. גע עם הפרוב האדום של הרב מודד במגע של יציאת מתח גבוה של צילינדר מס' 3 וגע עם הפרוב האדום במגע של יציאת מתח גבוה של צילינדר מס' 2. אתה אמור לקבל התנגדות בין 6830Ω - 7830Ω אוהם. נערך לאחרונה על ידי yotam20 : 09-01-16 ב 11:28. |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
סליל הצתה B בפיאט פונטו 2006 | amitbl | פונטו - טכני | 7 | 12-06-15 16:40 |
סליל קרוע - כרית אוויר תקולה. | Amertsu | פונטו - טכני | 2 | 05-02-15 10:32 |
נורית סליל הצתה מהבהב בעת הנעה | mooshon | שאר הדגמים - טכני | 2 | 29-09-14 20:52 |
סליל הצתה (קויל) ברכב | רפי לין | רכב כללי | 0 | 12-05-11 13:15 |
מחפש סליל הצתה (קויל) לבראבה 1.6 | Lexxxa | קניה | 4 | 06-04-10 17:45 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד