מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

תוצאה של 6.5 שעות של התברסות על הפונטו.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ה- פיאט שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

מכוניות מהטיול ברומא
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פלא-סטלינה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

HGT בשלג1


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 13-01-09, 12:42   #1
farmalot
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Mar 2008
מיקום: הוד השרון
הגלגלים שלי: פונטו HGT
הודעות: 148
בעייה בילשטיינית

שלום,
אחרי חודשים שאני מחכה, הצלחתי לשים יד על סט B6 של בילשטיין.

אח, כמה ריר הזלתי בזמן ששמו לי אותם..

בכל אופן, נתחיל מביקורת על הסט.
רק לפני זה, אעיר ואומר שאני לא החלפתי קפיצים, אלא אני נוסע על המקוריים. לא רציתי להנמיך, כיוון שאני עולה הרבה על מדרכות, וגם ככה האוטו לא מרצדס בשיכוך מהמורות.
אז ככה, ביצועית יומיומית, אין הרבה הבדל בינו לבין הבולמים המקוריים.
בנסיעה יומיומית רגועה, אתה אפילו לא מרגיש שהם שם.
ההבדל מופיע רק כשאתה לוקח את האוטו לקצה, ושם ההבדל ניכר לטובה.
בסיבובים חדים האוטו מתגלגל פחות, בהאטות חזקות האוטו שוקע פחות, ובכלל, כשאתה לוקח את האוטו לקצה, פתאום נהיה יותר כיף (לא שחסר כיף ב HGT).

בנוגע לנוחות נסיעה, לא רק שהיא לא נפגעת, זה מרגיש אפילו קצת יותר טוב. האוטו פשוט "סטיפי" יותר, בלי לבוא על חשבון קשיחות (עד כמה שזה נשמע הגיוני). זה כמו לתת אגרוף למים בבריכה, זה מתנגד, אבל עם זאת, נעים.

בנוגע למחיר, הצלחתי להשיג את שלי ב 3,600 (ייבוא אישי עם חבר מפולין) + 500 עבודה + 300 על כריות בולם (שמחליפים בכל מקרה) = 4,400.
הבנתי שרק הסט עולה בארץ 5K, אז זה שיקול שלכם.

במבט לאחור, לא יודע אם שווה להשקיע 4K בשיפור שמופיע רק כשאתה לוקח את האוטו לקצה, לטעמי זה יותר מדי כסף, והייתי משקיע במקום זה בשיפור הבלמים במקום (יוצא יותר מדי פעמים שאני יוצא לעקיפה בעיר, ובלי לשים לב אני על 90, 15 מטר לפני כיכר. לא נעים.).

אז אחרי כל זה, יש קצת בעיות שהייתי רוצה להתייעץ איתם עם מי שכבר עבר בנתיב הזה.
קודם כל, בהרכבה של הבולמים הקידמיים (שעשיתי אצל חאפר, לא היה לי כח לנסוע עד איטליאנו בשביל זה. הבנתי שזו עבודה פשוטה, אז עשיתי את זה במוסך קרוב לבית), המוסכניק אמר שהיה לו ממש קשה להכניס את הבולם הקידמי לאוטו, והוא היה צריך להפעיל הרבה כח ומומנט על המשולש התחתון כדי שהוא בכלל יכנס (בשני הקידמיים). אחרי שהסורר נכנס, האוטו יושב יותר גבוה ב 2~3 ס"מ. לא שזה כל כך מציק, פשוט אני חושש שאולי יש פה משהו דפוק.
עכשיו שהבולמים כבר שבועיים אצלי, יש רעש מוזר שיוצא מאזור הכריות בולם.
כשהאוטו עומד, ואני מסובב את ההגה עש הסוף ימינה, יש צלילי "טק טק" מהכרית השמאלית. בסיבוב שמאלה, הימני דופק.
אני רק אזכיר שוב שאני נוסע על קפיצים מקוריים, ואולי זה הסיבה שהיה קצת קשה להכניס את הבולם (באיזשהו קשר, למרות שהבולם מתאים גם לקפיצים בגובה מקורי).

לפני שאני מעלה את האוטו לליפט של איטליאנו, רציתי לדעת אם מישהו חווה משהו דומה, או יודע מי מה מו על הדבר הזה.
farmalot מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 13-01-09, 12:51   #2
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
אין לי ממש מושג לגבי פיתרון לבעיה, אבל אני רוצה להודות לך על הכנות.
זה החו"ד הראשון שאני רואה שמתייחס לסוגיה שתכלס הכי חשובה. האם הרכב שמיש לפחות כמו לפני השינוי?
אם נוחות הנסיעה לא נפגמת, קנית אותי
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-01-09, 12:55   #3
farmalot
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Mar 2008
מיקום: הוד השרון
הגלגלים שלי: פונטו HGT
הודעות: 148
[quote=Caveman;38314]..האם הרכב שמיש לפחות כמו לפני השינוי?QUOTE]

לא בטוח למה אתה מתכוון, אבל הוא אכן שמיש באותה מידה (ובסיבוב, אפילו יותר...), והנוחות לא נפגעת (אולי ממש ממש ממש ממש ממש ממש טיפה).
farmalot מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-01-09, 14:15   #4
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
אם הרכב יושב גבוה יותר זה כבר נשמע לא טוב. האם מדדת את הגובה או שאתה רק מעריך לפי העין?
בעקרון, הרכב יושב על הקפיץ ולבולם אין שום קשר לשינוי בגובה הרכב. לכן, סביר להניח שמשהו שם לא יושב טוב.
אני מקווה שלא נגרם נזק למיסבי ההחלקה\כריות בולם.

הידע שיש לי בנושא קצת מוגבל ובימים אלו נמצא בשלבי העשרה (גם אני זקוק להחלפת בולמים אחוריים וכבר חושב על רביעיה יותר מעניינת מהמקור)
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)

נערך לאחרונה על ידי raanan_t : 13-01-09 ב 14:28.
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-01-09, 17:20   #5
vRS
צלם מערכת
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: נס ציונה.
הגלגלים שלי: Skoda Fabia 1.6 16V "SPORT"
הודעות: 846
מסתבר שלא סתם ממליצים על הרכבת קפיצים שונים - ביחד עם הרכבת בולמ"ז...
__________________
למכירה: Škoda Fabia 1.2TSI SPORT 10 - Black Magic Pearl Effect metallic & White Roof.
vRS מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-01-09, 17:51   #6
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
אוראל, במקרה הזה אין קשר לקפיץ שונה, הבולם הזה מיועד לעבודה עם הקפיץ המקורי.
עם קפיץ שונה התוצאה תהיה אולי טובה יותר אבל לא אמורות להיות בעיות עקב השארות עם הקפיץ המקורי.

לפי ההבנה שלי נראה שפשוט לא הכניסו את הבולם ואת כרית הבולם עד הסוף עקב בעיה כלשהי. כלומר ההפרש בגובה נוצר כתוצאה מכך שהבולם לא הוכנס עד סוף "בית הבולם".

נראה מה יאמר המוסך.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)

נערך לאחרונה על ידי raanan_t : 13-01-09 ב 22:23.
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-01-09, 21:49   #7
vRS
צלם מערכת
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: נס ציונה.
הגלגלים שלי: Skoda Fabia 1.6 16V "SPORT"
הודעות: 846
רענן, אם מבצעים משהו - מבצעים עד הסוף. זאת דעתי.

נ.ב, אני אדבר איתך מחר - יש לי התלבטויות לגבי משהו
__________________
למכירה: Škoda Fabia 1.2TSI SPORT 10 - Black Magic Pearl Effect metallic & White Roof.
vRS מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-01-09, 10:11   #8
farmalot
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Mar 2008
מיקום: הוד השרון
הגלגלים שלי: פונטו HGT
הודעות: 148
הבעיה היא ש "עד הסוף", הוא אינדוודואלי לכל אחד...

בכל אופן, האוטו כרגע על הליפט.
עדכונים בהמשך.
farmalot מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-01-09, 12:16   #9
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
עד הסוף, משמע עד המקום בו כרית הבולם צריכה לשבת בבית הבולם, ללא עיוותים או חופשים.

אגב, הכריות שרכשת מקוריות או חליפיות?
היכן נרכשו?
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-01-09, 12:28   #10
farmalot
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Mar 2008
מיקום: הוד השרון
הגלגלים שלי: פונטו HGT
הודעות: 148
זהו מידע האצור במוחו של המוסכניק שהחליף לי.
מעדיף לא לדבר איתו על זה עכשיו.
farmalot מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה


כלי נושא
הצג מצבים

חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
גם לי יש בעייה הכרית האוויר עידן פונטו - טכני 7 07-01-09 23:33
בעייה במערכת הגה? iz2 פונטו - טכני 0 16-11-08 20:29
בעייה של נזילת דלק?........... iz2 פונטו - טכני 2 16-11-08 09:32
בעייה בצריכת דלק eli188 אונו - טכני 2 16-06-08 08:59
בעייה בשעון דלק אונו פורום הגראז' 2 07-08-07 01:19


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 06:53.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד