![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2008
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פיאט
הודעות: 149
|
צבע נוזל קירור
שלום,
הרכב עבר טיפול לפני כמה ימים (60,000) ושמתי לב שלא החליפו נוזל קירור. בדקתי את הנוזל, ויש לו צבע בערך חום. זה בסדר, או שהיו צריכים להחליף אותו? |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Administrator
מנהלמנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
|
מכיוון שלא רשמת איזה פונטו - אני אתייחס לפונטו דור ראשון.
בפונטו דור ראשון צריך להחליך נוזל קירור כל שנתיים. ואם הוא בצבע חום (יש נוזלים אדומים - כתומים וזה בסדר) אז כדאי להחליף בכל מקרה. העלות של זה היא ממש זניחה.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2008
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פיאט
הודעות: 149
|
מדובר על פונטו משנת 2006.
הטיפול נעשה במוסך מורשה. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 433
|
אין צורך להחליף.
את הפאראפלו UP, שצבעו אדום ,אין צורך להחליף, גם לא לאחר שנתיים. סע בראש שקט.
כך בהוראות היצרן. את הכחולים-ירוקים (פאראפלו 11 או משו כזה) - בעקרון צריך להחליף לאחר שנתיים, אם כי אינני בטוח שזה מבוצע תמיד. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 99
|
הצבע משתנה
גם הצבע הכחול אחרי כמה שנים במנוע
מאבד את הצבע והופך למשהו כמו צהוב פיני |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2008
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פיאט
הודעות: 149
|
אוקיי, תודה.
יש לי עוד שאלה לגבי ריח מוזר מהמזגן. לפני כשבוע התחלתי להרגיש ריח מוזר מהמזגן בעיקר רק כשהמאוורר עובד, זה קורה רק כשהרכב עומד והוא מכוון לסירקולציה חיצונית. יש מקרים שמרגישים את הריח ואז הוא נעלם אחרי 10-20 שניות. כשמתחילים נסיעה זה ישר נעלם. קשה לי להגדיר את הריח, חשבתי שזה גזי פליטה של הרכב או ריח של דלק אבל הייתי במוסך והם אמרו שזה לא זה. הרימו את המכסה מנוע וחיפשו אם יש ריח של דלק או גזי פליטה, אבל אין. המליצו לי לשים תרסיס נגד בקטריות ועובש. ביקרתי גם אצל מישהו שמטפל במזגני רכב, הוא גם אמר שהוא לא רואה שום בעיה ובכלל אמר לי לא לשים את המזגן על סירקולציה חיצונית. לבקשתי הוא גם ריסס את החומר הזה שבמוסך המליצו לשים. ממש מוזר העניין הזה... נערך לאחרונה על ידי gingel : 01-05-08 ב 02:35. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
לגבי הריח אני יכול לחשוב על שתי סיבות:
1. אם הנוזל ניקוי שמשות שלך במערכת ישן, לפעמים הוא מתחיל להסריח 2. בגלל שזה קורה בסירקולציה חיצונית אולי זה ריח מבחוץ שנכנס לרכב כמו עשן אגזוזים וכו.. הפתרון להחליף מסנן אויר למזגן, אני גם מתכוון לעשות זאת בקרוב מאוד. מסנן מקורי כזה של פיאט עולה כמה עשרות בודדות של שקלים (ביררתי במוסך המרכזי של הצפון של פיאט..) |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2008
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פיאט
הודעות: 149
|
צטט:
לגבי הנוזל שמשות, אם אני לא טועה, אני שמתי מים רגילים לפני כחודש (אני יודע, לא מומלץ מים רגילים). לפי דעתי זה ריח של גזי פליטה של הרכב, ואני יודע שזה לא של רכב אחר, כי גם בחנייה זה קורה (חנייה פתוחה). איך שאני עוצרברמזור או בחנייה מתחיל לצאת הריח הזה. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 99
|
הפעלת מזגן
בהפעלת מזגן לא מכוונים לסירקולציה חיצונית, זה
מכניס אויר חם מבחוץ ופוגע בקירור פיני |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 433
|
סליחה - אבל מה שאומר קודמי זה בולשיט.
נתחיל מהעובדה שאין "סירקולציה חיצונית". יש אולי "סירקולציה" (סחרור) או כניסת אויר מבחוץ.
לעצם העניין, כניסת אויר מבחוץ אינה מזיקה למזגן. אין סיבה שכן. אמנם נכון שהאויר בחוץ חם יותר, ולכן בבירור יקח יותר זמן לרכב להתקרר. כמה יותר? זו כבר שאלה פילוסופית. היתרונות בזרימת אויר מבחוץ גדולים: אתה מקבל אויר פחות יבש (מרכיבי עדשות ירגישו בכך), ומכניס חמצן מבחוץ - ובני אדם צריכים חמצן. כאשר המיזוג עובד בסירקולציה, הרכב אכן יתקרר קצת יותר מהר כי האויר שהתקרר חוזר למזגן וצריך להשקיע פחות אנרגיה כדי לקרר אותו לטמפ' שהמזגן מוציא. זה דיי הגיוני הרי. עם זאת, זה יהיה אויר ממוחזר, וכמות החמצן ברכב תרד לאיטה. גם האויר יהיה יבש יותר ופחות נעים. לכן מומלץ: לא להשתמש במצב סירקולציה למעט במצבים הבאים: א. חום קיצוני ורצון לקרר את הרכב מהר יותר - וגם אז לפרק זמן קצר ככל שמתאפשר. ב. נסיעה באיזור פקוק מאוד, בו יכנסו לרכב ריחות של דלק משאר המכוניות - וזה לא מומלץ/נעים ג. במקרה שהרכב רטוב מבפנים ורוצים לייבשו באמצעות המזגן. הערה נוספת: יש שיגידו שבמצב של כניסת אויר מבחוץ מריחים את האוטו שמקדימה. הדבר היה נכון ועודנו נכון לרכבים ישנים, או כאלו שעברו טסט בקומבינה - למרות שהם מזהמים מאוד. נסיעה אחרי רכב מ-10 השנים האחרונות לא אמורה להיות מורגשת ע"י ריח גז/דלק. לגבי מחיר פילטר אויר לספייס: אשמח אם תעדכנו במחירי הפילטר. אני רציתי לקנות היום ביהוד - ורצו ממני 70 ש"ח!!! זה המון , בהתחשב בעובדה שבפעם הקודמת קניתי ברמת גן ב-45 ש"ח. |
|
|
|
![]() |
| כלי נושא | |
| הצג מצבים | |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| מהילת נוזל קירור עם מי ברז | פיני | פונטו - טכני | 24 | 17-03-08 05:41 |
| נוזל קירור | ohads | פונטו - טכני | 1 | 31-01-08 18:36 |
| נוזל קירור - פיאט MK1 | פורום הגראז' | 2 | 23-02-07 15:47 | |
| איבוד נוזל קירור | פורום הגראז' | 12 | 25-01-07 00:48 | |
| איבוד נוזל קירור | פורום הגראז' | 4 | 10-11-06 20:25 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד