מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום כללי > פיאט כללי
עקוב אחרינו ב-RSS

פיאט כללי מדברים על פיאט בכלליות וחדשות.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

נפלאות הווקס
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

אחרי ווקס ראשון !!!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו ספייס (יאנג ) "פנינה"
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פלסטלינה+ווקס לכבוד הגשם
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הבמבינה שלי


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 18-08-09, 13:05   #1
cool_shai
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: N/A
הגלגלים שלי: punto
הודעות: 7
שאלה| העברת הילוכים

שלום
יש לי שאלה בקשר להעברת הילוכים, אז ככה:
נגיד אני נוסע במהירות של 100 קמ"ש בהילוך חמישי, לאחר מכן אני אצטרך לעצור ברמזור לדוגמה, ולחצתי ישר על הבלמים ולא הורדתי הילוכים לפי הסדר למשל הייתי בהילוך חמישי ואז הורדתי להילוך שלישי כמובן שבהתאם למהירות, זה יכול לגרום לנזק כלשהו? או שזה בסדר?
cool_shai מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 18-08-09, 13:57   #2
saar
מישהו מטפל בך?
 
האווטאר של saar
 
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
ממש לא, נהפוכו, זה מצויין מה שאתה עושה וכך צריך לעשות.

ירידת הילוך הילוך הילוך תגרום לשחיקת המצמד סתם לבלאי מואץ לגיר.

הורדה מהילוך חמישי להילוך שלישי במהירות המתאימה כמובן (מבחינת מהירות וסל"ד), היא מצויינת ובסדר גמור.

כעת סתם לצורך הבהרה לחברים האחרים שקוראים את שאלתך ולא מבינים מדוע אתה עושה זאת, אני אסביר בקצרה:
הדבר מתבצע על מנת להוריד עומס ממערכת הבלמים (שחיקה מואצת של הצלחות והפדים) ולעזור לרכב לבלום באמצעות המנוע.
כך עומס העצירה מתחלק בין הבלמים למנוע, היות והמנוע עוזר לבלום את הרכב.

מי שיורד ממאה קמ"ש בצורה הבאה: לחיצה מצמד, העברה להילוך סרק (תוך כדי בלימה מתמדת על דוושת הבלם), ובולם כל הדרך ממאה עד 0 , הוא פשוט גורם לשחיקה מואצת של מערכת הבלמים).
__________________
בתקווה שעזרתי, סער
saar מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 18-08-09, 16:41   #3
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
נכון.
אבל אם תכניס בדרך את ההילוך הרביעי גם, הבלימה תהיה אפקטיבית יותר.
כלומר, 100 קמ"ש, חמישי, התחלת בלימה, שילוב מלא לרביעי תוך כדי בלימה, שילוב מלא לשלישי תוך כדי בלימה וכו'...
אני מוצא שהמהירות הנמוכה של הילוך שלישי מספיקה לזחילה הסופית לפני העברה לניוטרל והעצירה הסופית, זה יכול להשתנות מרכב לרכב.
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 18-08-09, 19:14   #4
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
כמה הערות ודעה אחת:

- החלפת חלקים במערכת הבלימה זולה יותר מהחלפת חלקי המצמד ולכן זול יותר לבלום בעזרת הבלמים.
- בעת בלימה כאשר הילוך משולב מערכת ההזרקה לא מזינה את המנוע בדלק (כל עוד המנוע מעל סל"ד המינימום שהוגדר במערכת הניהול) ככה שגם כאן מרוויחים קצת, בעיקר בירידות.

לכן כשבולמים כדאי להיות על ההילוך הגבוה ביותר שמתאפשר ולעצור בעזרת הבלמים. ככה מרוויחים גם בדלק וגם בחלקים. את "בלימת המנוע" אני משאיר לירידות ארוכות בהן מערכת הבלמים לא אפקטיבית.

לשאלתו של פותח השרשור, נזק לא יהיה בשיטה שלך.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 18-08-09, 20:48   #5
saar
מישהו מטפל בך?
 
האווטאר של saar
 
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
אם זוהי דעתך, אני מכבד אותה, כנראה שאני ואתה חלוקים בנושא הזה.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער
saar מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 18-08-09, 22:33   #6
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
לא באמת חלוקים, אנחנו עושים כמעט אותו הדבר לדעתי.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 19-08-09, 01:43   #7
Amit-IL
Senior Member
 
האווטאר של Amit-IL
 
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: כרמיאל
הגלגלים שלי: PUNTO FUN 2003
הודעות: 640
חובה לבלום בעזרת המנוע ללא קשר לעלויות כאן נכנס גם פאן בטיחותי.
__________________
ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא!!!
Amit-IL מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 19-08-09, 21:28   #8
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
בגיר ידני חובה לבלום ע"י הורדת הילוכים מסודרת, כלומר ללחוץ על המצמד, להוריד מחמישי לרביעי, לשחרר מצמד, ללחוץ על המצמד שוב, להוריד לשלישי, לשחרר מצמד וכ', והכל תוך כדי בלימה.

בלאי של חלקים לא צריך לעניין אותך יותר מידי, מדובר בבטיחות שלך. אם תצטרך להאיץ מיידית כדי להתחמק מתאונה, מה תעשה? בהילוך חמישי על 60 קמ"ש הרכב בקושי יזוז!
stio מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 19-08-09, 21:53   #9
r.a20
Senior Member
 
האווטאר של r.a20
 
תאריך הצטרפות: Jul 2008
מיקום: מאחורי ההגה
הגלגלים שלי: Punto XTZ
הודעות: 479
תגובה לשאלתך

עדיף לך בכלל לא להגיע עם הפיאט לרמזורים, אחרת היא תתחיל להתחמם לך, חבל.
r.a20 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 19-08-09, 22:17   #10
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
גיא מה שאתה אומר הוא נכון ואני מסכים איתך.
חובה בעת ההאטה לבלום כאשר ישנו הילוך משולב, וחשוב להיות בטווח שבו ההילוך הוא רלוונטי למקרי חירום. בכל זאת הבלימה במקרה הזה צריכה לבוא בעיקרה מהבלמים. לזה התכוונתי כשרשמתי "ההילוך הגבוה ביותר שמתאפשר".
מה שמתאר פותח השרשור הוא מצב בו המנוע כמעט לבדו משמש לבלימה וזה דבר שלא כדאי לעשות פרט למצבים כמו ירידות ארוכות.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
שאלה לגבי ידית הילוכים בפונטו דור 1 kadosh1 פונטו - טכני 7 01-03-09 17:13
ELX 01 בעיות העברת הילוכים NoamS פונטו - טכני 9 18-01-09 22:50
שאלה על העברת הילוכים ועל מזגן ran פונטו - טכני 29 06-11-08 19:16
העברת הילוכים קשה BIG M פונטו - טכני 15 02-10-08 17:40
העברת הילוכים לא חלקה כאשר הרכב קר פורום הגראז' 28 25-01-07 00:32


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 10:31.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד