מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הגלריה של הפונטו החדשה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

4 חודשים עם האונו !
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

שלום חדש .עליתי לאיטלקית מצרפתית
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

התברסות קצרצרה לפני טיסה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

התברסות קצרצרה לפני טיסה


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 20-07-09, 23:10   #1
aviady
Member
 
תאריך הצטרפות: Jun 2009
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פונטו 75hsd
הודעות: 73
חבר'ה בעיה - צריך עזרה!! (הרכב התחמם, כ"ע)

היום התחממה לי הפונטו (75hsd 95') בנסיעה עם מזגן.
פתחתי מכסה מנוע - ולתדהמתי המים ברדיאטור רתחו והחלו ל"נזול" ולגלוש ממכסה הרדיאטור (שהיה סגור חזק, כמובן).
אציין, כי אתמול מילאתי מים ירוקים, כי חשבתי לתומי שחסר מעט, אך יתכן מאוד כי מילאתי יותר מהרצוי.
האם זו דרכה של המערכת להיפטר מהעודפים, או שיש דרך אחרת לכך , ועליי לדאוג?
אודה על תשובה מהתותחים כאן!!
aviady מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 20-07-09, 23:40   #2
yair068
Senior Member
 
האווטאר של yair068
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
מה הכוונה התחמם מד טמפרטורה היה בעליון ואו מתחמם רק עם מזגן
כשמכניסים יותר מדיי מים הם ישאפו לצאת החוצה והפקק פקק בטחון .
גם כשהמנוע מתחמם ויש מים בגובה הנכון הם יצאו מהפקק.
עכשיו עליך לדעת אם התחמם רק כשהפעלתה מזגן אז הבעייה יכולה להיות רדיאטור סתום.
בדוק את המאוורר אם נתפח בהפעלת מזגן כל הזמן. שעות הלילה לבדיקה כדאית .
בדוק טרמוסטט שנפתח ע"י בדיקת הצינורות היוצאים מהרדיאטור העליון מתחמם ראשון ולאחר הפתיחה של הטרמוסטט את התחתון .זהירות מהמאוורר.
לא להזניח ילך לך ראש מנוע
yair068 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 20-07-09, 23:59   #3
רקובי
Senior Member
 
האווטאר של רקובי
 
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 433
כמה דברים:

1 - באופן כללי: ביטויים בסגנון "..תותחים כאן!!" מיותרים מאוד. במקום זה, עדיף שתשקיע בכתיבה איכותית שתסביר בצורה רהוטה את מה שרצית לומר.
גם כותרת "חבר'ה בעיה צריך עזרה" זה טוב לשכונה, לא לפורום שמתיימר להיות רציני.
מעבר לעובדה שאנחנו לא החבר'ה שלך, ושזו לא כותרת עניינית. עד כאן פדגוגיה, אנא קבל בהבנה אם אתה רוצה תגובות.

2- אם אכן מילאת יותר ממה שצריך, המערכת אמור לפלוט את העודף.

3- בדוק כאשר הרכב קר, במשך תקופה של כמה ימים האם מפלס נוזל הקירור בטווח הנכון.
בדיקה כאשר הרכב חם עלולה להיות מסוכנת, וגרוע מזה - היא לא ממש נכונה.
רקובי מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 21-07-09, 00:11   #4
aviady
Member
 
תאריך הצטרפות: Jun 2009
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פונטו 75hsd
הודעות: 73
תודה. אז ככה:

הרכב מתחמם מעט - לא יודע להעריך בטמפ', אבל טיפס מעט מעל לחצי.
זה קרה רק (!!)בהפעלת המזגן. 2 הוונטות עבדו במרץ. אחרי שהתחמם,עמדתי עם מנוע דולק מס' דקות, ולאחר מכן נסעתי שוב כקילומטר, החום ירד, ובעמידה שוב טיפס מעט. הצינורות של המים כפי שתיארת, נראה לי בסדר. תרמוסטט? נראה לי ככה. השאלה, האם זו הדרך להפטר ממים עודפים, או שישנה איזו צינורית צדדית קטנה ונסתרת כמו שיש במכוניות אחרות (היה לי בפיג'ו, לדוגמא.)
לי זה נראה שמילאתי יותר מידי מים (תחושה שלי. בכל אופן), ואולי בהזדמנות זו תאמר כמה למלא?
תודה חבר!
aviady מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 21-07-09, 00:17   #5
aviady
Member
 
תאריך הצטרפות: Jun 2009
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פונטו 75hsd
הודעות: 73
סליחה, אבל לא צריך להיות קטנוניים. אפשר לחשוב שקיללתי. השתמשתי בשפה נקייה ותקנית!
אם אכן מילאתי כמו שצריך - איך המע' אמורה לפלוט את העודפים? האם באופן שתיארתי?
aviady מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 21-07-09, 00:19   #6
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
במקרה של לחץ גבוה במערכת, המים אמורים לצאת דרך פקק הרדיאטור העליון. יש שם קפיץ שעולה ומשחרר את המים.
במידה והנ"ל לא היה, המיכל היה מתפוצץ לך. בדוק תרמוסטט הנתפס במצב סגור.
stio מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 21-07-09, 00:28   #7
shachar
Senior Member
 
האווטאר של shachar
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: תל אביב
הגלגלים שלי: Punto Dynamic
הודעות: 1,129
שלח הודעה דרך MSN ל shachar
לגבי הבעייה הטכנית אשאיר למומחים לעזור לך
עזרה קטנה לי אליך היא לקרוא את כללי הפורום >> כאן << ואז תבין למה רקובי התכוון בדבריו
המטרה היא שלכולנו יהיה נעים ונוח לקרוא באתר, ולא להפוך אותו לצ'אט שכל שורה ניגמרת בא-ח-י או בשילוש ח-ח-ח
shachar מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 21-07-09, 02:11   #8
Amit
חבר מועדון
 
האווטאר של Amit
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: פרדסיה
הגלגלים שלי: פונטו 1250 3 דלתות
הודעות: 678
1) תבדוק ששני המאוורים שלך עובדים . יתכן כי אחד לא עובד והמזגן מעמיס על הרכב , אם ברכבך
רק מאוור אחד בדוק כי הוא עובד בשני המהירויות .

2) יוניט מאורר יתכן כי לא נדלק בזמן .

3) סתימה בראדיאטור

4) משאבת מים

5) ראש מנוע

המספרים כסדר הסיכויים שזו הבעיה שלך..
אנא בדוק ועדכן.

עמית
__________________
נוהג על פונטו דור ראשון 3 דלתות .. הבייבי שלי ..

עצה : מי שאוכל פחות נשאר רזה ומוריד משקל מהרכב ....
Amit מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 21-07-09, 10:50   #9
ארילו
Administrator
מנהלמנהל
 
האווטאר של ארילו
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
כן, אם מילאת יותר מדי, זה יצא דרך הפקק של הרדיאטור.

לגבי ההתחממות - את זה אתה צריך לבדוק.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל.
ארילו מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 21-07-09, 15:10   #10
saar
מישהו מטפל בך?
 
האווטאר של saar
 
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
ברכבך אין את מה שיש ברוב חברות יצרני הרכב, מה שנקרא מיכל עודפים או בשמו המקצועי מיכל עיבוי, שלשם מתנקזים העודפים וממנו יוצאת צינורית החוצה, אלא ברכב שלך יש פקק לחץ שתפקידו בלחץ גבוה, לשחרר מים החוצה, כמובן מים שהם אקסטרה.

לגבי עינייני הפדגוגיה של חברנו רקובי, קבל התנצלותי כחבר הפורום וכלוקח בו חלק מאוד רציני, למרות שיש פדגוגיה והיא נאכפת ביד רמה ומקצועית פה (על ידי המנהלים והאחראים לכך), הריי שיש גם צורה וגם דרך לומר ולהסביר אותה, ובטח אם מבינים שמדובר בך (חבר חדש שכנראה אינו מכיר את הנהלים) ועשה זאת בשוגג ולא במזיד.
הערות של רקובי חברנו כמו "כותרת "חבר'ה בעיה צריך עזרה" זה טוב לשכונה, לא לפורום שמתיימר להיות רציני.
מעבר לעובדה שאנחנו לא החבר'ה שלך", הן כבר מייצרות אנטיגוניזם ואני מתנצל כחבר הפורום.

לגבי התחממות רכבך קו אחד מעל החצי, בדוק מפלס מים, בדוק נזילות, בדוק טרמוסטט שנפתח בזמן, בדוק שהמאוורר של הרדיאטור מתחיל את פעולתו בזמן, בדוק שהוא מסתובב במהירות הנדרשת, מתי פעם אחרונה הוחלפה משאבת מים? אולי היא עייפה? מתי פעם אחרונה בוצע רענון לרדיאטור, אולי הוא סתום או עייף? מתי פעם אחרונה שטפת (בעזרת זרם מים עדין) את צלעות הרדיאטור והמעבה של המזגן? מומלץ שתעשה זאת בעזרת צינור גינה, היות ואחרי החורף נסתמות בבוץ ולכלוך הצלעות ולכן מעברי האוויר ברדיאטור סתומים בחלקם בחול וכיוצא באלה.

חזור אלינו עם ממצאים, אגב קו אחד מעל לחצי ניתן גם להתייחס אליו כנורמל ולחיות עם זה, הכל שאלה של האם אתה פדנט ומעוניין להיות עירני לרכבך, או להירדם בשמירה.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער

נערך לאחרונה על ידי saar : 21-07-09 ב 15:12.
saar מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
צריך עזרה בקשר לצמיגים פונטו S פונטו - טכני 16 31-05-09 04:30
שלום צריך עזרה בבקשה... nameless פורום המועדון 1 29-03-09 18:19
בעיה מוזרה! לאחר עזיבת המצמד הרכב מגמגם-עזרה פליז saar אונו - טכני 13 23-01-09 00:16
בבקשה צריך עזרה : נדלקה לי נורה Hananel פונטו - טכני 10 13-06-08 15:44


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 18:31.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד