![]() |
|
![]() |
פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
![]() |
#1 | |
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: אשדוד
הגלגלים שלי: פונטו hgt
הודעות: 110
|
פונטוhgt רעש תיקתוק מההגה לאחר כיבוי המנוע+ שאלה לגבי התקנת טלפון קבוע ברכב
לאחר כיבוי המנוע נשמע במשך כשניה שניה וחצי תיקתוק מאיזור ההגה מהפשר הדבר מישהו יודע? כמו כן, אתמול התקינו לי מוטורולה ספיריט ברכב. עכשיו יש שלושה חוטים אדום שחור וירוק. המתקין חיבר את האדום לפלוס ואת השחור חיבר לאחד הברגים של מנוע ההגה החשמלי, זאתהדאגה הראשונה... את החוט הירוק חיבר לפלוס של אחד הפיוזים בפאנל הפיוזים שליד ההגה. האם התקנה כזו עלולה להביא לי צרות מאוחר יותר? והאם יכול להיות שהנקישות שאני שומע קשורות להתקנה?
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
|
מערכת ההיגוי בדגמי הספייס רגישה מבחינה אלקטרונית ואני באופן אישי לא חושב שיש מקום להתקין "עליה" עוד מערכות. למרות שמדובר בסה"כ בהארקה, אני הייתי נמנע מחיבור לאזור מחשב\מנוע ההגה. לא חסרות נקודות נוספות לקבל הארקה טובה במיוחד כאשר מדובר על צרכן זרם לא גדול במיוחד.
הברגים שאתה מדבר עליהם (שלושה?!), אני מניח היות ולא נתת פירוט מדוייק, הם הברגים שמחזיקים את המנוע במקומו. יתכן והבורג לא חוזק כראוי חזרה ולכן ישנם תקתוקים אך זה לא מסביר מדוע יהיו תקתוקים כאשר הרכב כבוי. אם הנקישות החלו לאחר ההתקנה, אז סביר להניח (אם כי לא בטוח) שיש קשר ביניהם.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: אשדוד
הגלגלים שלי: פונטו hgt
הודעות: 110
|
אלו הברגים שדיברתי עליהם. אני אבדוק היום את מצבם מבחינת הידוק. נקווה שזו הבעיה. מה לגבי עניין החיבור לפיוז? זו צורה נורמלית להתחבר?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
|
אני בכלל מתנגד לכל ההתקנות של הדיבוריות האלו. זה תמיד פתח לצרות, מה גם שזה לרוב כולל כל מיני קדיחות כאלה ואחרות.
בכל מקרה, לגבי החיבור לפיוז, אני חושב שאני יודע למה אתה מתכוון. מעיין טבעת קטנה שמתלבשת על הפיוז. ראיתי את זה כמה פעמים, וזה נראה מזיק ממש. הרי הפיוז תוכנן לעמוד בעומס מסוים, ועוד דיבורית שרוכבת עליו זה לא בדיוק מתאים. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
|
על זה נאמר "יחי הבלוטות'"
![]() יתכן והתיקתוקים (במיוחד אם הופיעו מיעד לאחר ההתקנה) קשורים לזה שלפי מירב ידיעתי, רוב הטלפונים הקבועים לרכב לא נכבים מיד עם כיבוי הרכב, אלא 1-2 שניות לאחר מכן. יתכן ויש עדין זרם כלשהו במערכת שמועבר למערכת ההגה עקב החיבור אליה (קצת הזוי ולא הכי הגיוני, אבל...מי יודע).
__________________
Fiat Punto Spice 2001 ELX Auto' |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: אשדוד
הגלגלים שלי: פונטו hgt
הודעות: 110
|
זו לא טבעת שהולבשה על הפיןז אלא פשוט דחפו את החוט עם הפיוז ביחד לחריץ. בכל אופן אני מקווה לשמוע גם מרפי לין
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
|
נשמע לי חובבני מדי.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: אונו 70S, טמפרה, בראבו
הודעות: 117
|
היי..
קודם כל אם אינך מרוצה מההתקנה ויש לך ספקות אתה מוזמן לפנות למקום שהתקינו לך את הדיבורית. אם הוא מתקין מורשה הוא עלול לקבל קנס מצד החברה על התקנה רשלנית! כל חיבור של דיבורית ברכב חייב להיות מלווה בפיוז משל עצמו. כלומר, את הפלוס של הדיבורית יחברו אומנם לצמה קיימת ברכב אבל חייב להיות פיוז באמצע! במקרים מסויימים אפילו שתיים. את החוט של המינוס הוא אמור לחבר או לגוף הרכב או לנקודת מינוס מרכזית שיש לך ברכב (שגם היא בסופו של דבר מחוברת לגוף הרכב). זה נכון שזה יעבוד אם זה מחובר כמו שחיברו לך אבל לפי דעתי לא מקצועי ולא אסטטי בעליל! ברמת העיקרון כמו בעוד מערכות שמרכיבים ברכב (לדוגמא - רדיו דיסק) חוט אחד לפלוס אחרי הסוויץ' ופלוס נוסף לחיבור קבוע לפלוס, כמובן שאת המינוס למינוס שהוא משותף. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jun 2008
מיקום: אזור
הגלגלים שלי: גאלאנט
הודעות: 616
|
יניב לא מתקינים ככה דיבורית! גש אליהם ובקש פירוק והתקנה חוזרת.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
אז ככה, החוטים והפירוט, אדום פלוס , שחור מינוס, ירוק מצב memory.
היות וכל מתקין מתעצל לקחת אותם ישירות מהמצבר בצורה מסודרת, ולשים על הפלוס פיוז עם בית פיוז בעד עצמו. אז הם חוסכים ו"גונבים" זרם כבר מצרכנים הקיימים בתא הנהג. יש מכוניות שפחות רגישות לכך, ויש מכוניות כמו הפיאט שמאוד רגישות לגניבות זרם וחשמל. על כן, אתה רשאי לגשת לאותו מתקין, ולבקש ממנו, שיבטל את החיבורים שעשה, ויקח את החשמל לטלפון מהמצבר, ומהמצבר בלבד, כמובן ישים עליו ממסר שיתן לו מתח מפתיחת מתג ההנעה, ובסגירת מתג ההנעה ויסגור לו את המתח, זאת על מנת שלא יעבוד לאחר שתדומם מנוע, ויגרום למצב הידוע, של צרכן הגונב זרם. שיהיה בהצלחה. לגבי התיקתוקים הללו, בדוק אכן כי הבורג מחוזק שם היטב ולא נגרם נזק, וכמובן בדוק לאחר ניתוק המינוס שגונב ממנו לטובת הדיבורית , שהטיקטוקים יפסקו.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
בעיות הנעה לאחר טיפול ברכב- מוסך שמשון. זהירות! ארוך. | simon377 | בעלי מקצוע | 11 | 05-09-08 14:46 |
מנוע(?) פועל לאחר כיבוי. | gamba | בראבה - טכני | 2 | 05-09-08 02:37 |
שאלה בקשר להגדלת ג'אנט ברכב.... | פורום הגראז' | 11 | 05-06-07 16:31 | |
מה קוטר ההגה של פונטוhgt | פיאט כללי | 0 | 09-05-07 16:49 | |
מה החוק אומר לגבי מסך LCD ברכב ? | פיאט כללי | 2 | 18-04-07 19:53 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד