![]() |
|
![]() |
פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
![]() |
#1 | |
Junior Member
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: גבעת שמואל
הגלגלים שלי: פונטו ספייס אקטיב
הודעות: 19
|
החלפת רצועת טיימינג
שלום.
קניתי לפני חודשיים רכב ראשון- פונטו אקטיב 2004. האוטו עשה כ 30K ק"מ. אחרי שקניתי התברר לי שכנראה צריך להחליף רצועת טיימינג למרות הקילומטרז' הנמוך בגלל שהוא כבר 5 שנים על הכביש. אני עושה עכשיו טיפול שנתי אז רציתי אם צריך להחליף עכשיו. האם צריך בכל מקרה להחליף את הרצועה, או שבודקים במוסך ורק אם צריך מחליפים? חוץ מזה אמרו לי שזה כ- 1000 ש"ח במוסך פיאט מורשה- אתם מכירים אולי מקום יותר זול? חשבתי להליף במוסך של המשפחה שלי, שהוא לא מוסך פיאט מורשה, אבל הוא מכיר פיאט ואמר שיוכל להחליף רצועה מקורית בסביבות 600-700 ש"ח כולל עבודה. זה כדאי? יש לי גם בעיה שאנטנת הרדיו ברכב (עם רדיו דיסק חדש) לא קולטת טוב, וגם הרמקולים לא טובים. רמקול אחד מאחורה משמיע צפצופים כשהווליום גבוה (בעיקר ברדיו), ורמקול שני מקדימה נדלק רק כשאני מגבירה מאוד את הווליום. האם צריך להחליף את האנטנה והרמקולים? גם אצלכם האנטנה לא קולטת טוב? תודה |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 433
|
![]()
שלום,
קשה לי להבין מה יתן לך חסכון של 500 ש"ח על פני פרק הזמן שבו לא תצטרכי לבצע טיפול כזה. רצועה כזו מוחלפת לעיתים נדירות, ואם נניח 4 שנים כמצב ממוצע - הרי שעדיף שמישהו שמכיר את הרכב טוב (חפשי המלצות בפורום) יבצע את העבודה, ובאחריות מלאה. כן. מוסך מורשה. מדובר בטיפול חיוני, שרצוי לעשותו בגלל הזמן שעבר. השקט הנפשי וההנאה מהרכב לזמן רב בהמשך צריכים לעמוד לנגד עינייך - ולא רק חסכון של 500, שלא יעשו אותך עשירה. לגבי הרמקולים והאנטנה -פני לכל מתקין מערכות והוא יתן לך הצעה. השווי, בדקי ובחרי את המקום שהכי נראה לך. אפשר להתקין רמקולים לבד אם יש לך זמן. לא מדובר בעניין מסובך כלל. תתחדשי. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
|
הביטוי "זה יעלה בזוקר" מוכר לך?
עדיף לבצע טיפול כזה במקום המכיר את הרכב בצורה טובה. כמו שרשם רקובי, עדיף במוסך מורשה. דגש נוסף לטיפול, שימוש בנוזל הקירור פראפלו בלבד. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Administrator
מנהלמנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
|
למרות שבפונטו 8V זה דיי פשוט להחליף טיימינג. רק צריך לעקוב אחרי ההוראות יצרן.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jun 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: לנצ'ה דדרה
הודעות: 694
|
סיפור אישי - אין לראות בזה המלצה כלשהי .
אוטו לנצ'יה דדרה , 97 , מנוע 1600 8V כמו של טמפרה/טיפו/פונטו 90 טיימינג אחרון נעשה ב-11/2001 , כאשר הקילומטראז' עמד על 40K נכון להיום אוטו עומד על 94K . אין שום סיממנים של פירום /סדקים/קרע/התייבשות וכו' שנראים לעיין בלתי מזויינת על החגורה . דהיינו כבר 7 שנים חגורה על האוטו ולא קורה כלום היא כמו חדשה . עוד הפעם , אין זה המלצה כלשהי , אני פשוט רגיל לבחון דברים ולא רץ להחליפם לפי הספר . לדעתי בעניין הטיימינג יותר חשוב זה הקילומטראז' ולא הזמן . דהיינו אם נשים חגורה חדשה ולא ניסע באוטו במשך 10/15 שנה - לא יקרה כלום והיא לא תיקרע . זו דעתי . כמובן שיש מספר גורמים שיכולים לקצר משמעותית אורך חיי הרצועה כמו :
לסיכום - אני אישית לא הייתי רץ לשפוך כסף על טיימינג כאשר אוטו עשה רק 30K . הייתי מסתפק בבחינת מצבה ע"י איש מקצוע ואז לפי המלצתו פועל כך או אחרת .
__________________
לנצ'יה , כי לחיות צריך עם אופי ![]() נערך לאחרונה על ידי eliko1976 : 16-11-08 ב 12:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
זה כמו שתגיד: "נתקין צמיגים על האוטו ולא ניסע איתו 10/15 שנה ולא יקרה להם כלום".
מבחינת החריצים אתה צודק, אבל מה עם אפקט היובש? אותו דבר לגבי רצועת התזמון או כל מוצר מגומי. אני באונו תמיד החלפתי כל 3 שנים רצועה ומותחנים, אף פעם לא התעסקתי עם הזנחה כזאת. אפילו בפעם האחרונה החלפתי ממש בחודש יוני האחרון... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jun 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: לנצ'ה דדרה
הודעות: 694
|
קודם כל בעיניי זה ממש לא הזנחה . אם הייתי רואה שיש צורך , מיד היתי מחליף .
לא נכון להשוואת צמיגים או כל רצוע אחרת לרצועת תזמון . רצוע זו ( עקב חשיבותה ) מיוצרת בתנאים קפדניים ביותר , מחומרים איכותיים ביותר ועוברת סדרת בדיקות קפדניות ביותר . איך אפשר להשוואת אותה לצמיגים שחשופים להשפעות האקלים או לחגורות אחרות . לא סתם היא תמיד סגורה עם מכסה - זה בכדי ליצור הגנה מירבית . סתם ליידיע - אצלי בספר המקורי באנגלית רשום שצריכים להחליף כל 120K . אני אצלם ואעלה דף זה לאתר . לגבי אפקט היובש - סדקים או חריצים הם בדיוק הסיממים שמצביעים על היובש . חגורת טיימינג מיוצרת לא סתם מגומי - מדובר בכמה שכבות של חומרים שונים , סיבים למיניהם וכו' . התקדמות הטכנולוגית גם משאירה את חותמה על איכות הדברים .
__________________
לנצ'יה , כי לחיות צריך עם אופי ![]() נערך לאחרונה על ידי eliko1976 : 16-11-08 ב 12:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Senior Member
|
גם בספר רכב המקורי של הפונטו MK2B רשום להחליף כל 120K
ב 60K רשום שיש לבדוק וב 120K להחליף מאז יצאו כמה הוראות חדשות ותיקונים חדשים של החלפה כל 60K או 3 שנים. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jun 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: לנצ'ה דדרה
הודעות: 694
|
בבקשה , אז נניח לא 120K אבל גם לא כל 30K ....
מעניין האם אלו הנחיות של הייבואן / מוסך המרכזי או של הייצרן ? בכלל , המילים טיימינג ושאסי הפכו להיות חלק מלקסיקון הפחד של הנהג הישראלי . ![]()
__________________
לנצ'יה , כי לחיות צריך עם אופי ![]() נערך לאחרונה על ידי eliko1976 : 16-11-08 ב 12:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
החלפת רצועת טיימינג-פונטו S60 97 | yakovil | פונטו - טכני | 2 | 22-05-08 23:14 |
רצועת טיימינג | פורום הגראז' | 1 | 28-01-07 18:37 | |
החלפת רצועת טיימינג בפונטו | פורום הגראז' | 1 | 16-12-06 21:50 | |
החלפת רצועת טיימינג | פורום הגראז' | 18 | 09-09-06 11:08 | |
החלפת רצועת טיימינג | פורום הגראז' | 1 | 29-08-06 22:10 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד