![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Member
תאריך הצטרפות: Jun 2008
מיקום: תל אביב
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 53
|
עזרה בפיענוח תוצאות בדיקה לפני קנייה
שוב שלום!
אחרי עוד כמה רכבים שראיתי, הגעתי לפונטו ELX יד שנייה (ידיים פרטיות) מ-2001 עם 138K ק"מ. נהגתי עליו והרגיש בסדר גמור, אין נוריות דולקות וכד'. היום לקחתי לבדיקה ובבדיקה יצא כך: 1. מיתלים: מיתלה אחורי- רעש יתר / בולמי זעזועים- בלאי יתר, נזילת שמן / מיתלה קדמי- לתקן/לכוון, נקישות יתר / מערכת היגוי- נקישות יתר 2. בלמים: 100% 3. מנוע: בלוק מנוע- נזילת שמן, רעש אביזרי מנוע/רצועה/מותחנים וגלגלות, החלף תומכים, תצרוכת שמן מהצילינדרים / מערכת תיזמון- החלף רצועות זימון לפי הוראות יצרן / מערכת קרור מנוע- צינורות פגומים, קורזיה/אבנית/סתימות ברדיאטור / ראש מנוע- נקישות/רעש יתר בגל זיזים, רעש שסתומים 4. מערכת הנעה: מצמד- מצמד מפריד קשה+נמוך (בלאי יתר) / תיבת הילוכים ידנית- חריקת הילוכים, נזילת שמן, רעש יתר / דיפרנציאל- רעש יתר / גל הנעה ציריות- מרווחי יתר 5. שילדה: 100% 6. מרכב: מצב פנימי- חלקי פלסטיק פגומים, שמשה קדמית הוחלפה / צבע מרכב- שיטות צבע מרכב+פגמים / תקוני מרכב משמעות נמוכה- סימני פגיעה, תקוני מרכב וצבע, מעיכות/מעוך/שריטות בצבע+פגמים, החולפו חלקי מרכב, נזק לפגושים, נזק בפנלים. לי זה סינית... אשמח לפרשנויות... האם זה בלאי סביר ל-140K ק"מ? מה חייבים לתקן ומה לא קריטי או שבד"כ רושמים בבדיקה? בקיצור, מה חריג ומה סביר והאם שווה להשקיע? כרגע מדובר על מחיר מחירון (לפני תוצאות הבדיקה) שזה 25,000 ש"ח. אז מה דעתכם? ועוד שאלונת, איך אפשר לוודא שאכן גם היד הראשונה פרטית? (ברישיון לא רשום הערות). יש אפשרות דרך האינטרנט? תודה! |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
בסה"כ אין שום בעיות מיוחדות, אפשר לומר שבגדול זה בלאי טבעי לגיל הרכב ולכמות הק"מ שהוא עבר.
באיזה נוזל קירור השתמשו ברדיאטור? נדרש רק "פראפלו" בלבד. אם השתמשו במי ברז- להתרחק! 1. לבדוק תקינות בולמי זעזועים, ייתכן שנדרשת החלפת זוג או רבעייה. 2. לתקן נזילות שמן מהמנוע, בד"כ דברים קטנים כמו אטם מכסה שסתומים. 3. לבדוק מתי הוחלף טיימינג. אם לא הוחלף ב- 3 שנים האחרונות או ב- 60K ק"מ האחרונים- להחליף כולל מותחנים. 4. צריך להחליף צינורות מים, ייתכן שיש שם צינורות יבשים או פגומים. יש לעשות ניקוי יסודי לרדיאטור- על פניו נראה כי השתמשו במי ברז, ואם כך הדבר עדיף לא לרכוש את הרכב כלל. 5. לבדוק את מצב הגיר. לפי איך שזה נראה מדובר על גיר ידני, הם רושמים "חריקות" כנראה במעבר הילוכים. צריך לברר האם צריך להחליף רק את הקלאץ' או לשפץ את הגיר. בכל מקרה צריך לקחת את הטופס ואת הרכב למוסך מורשה של פיאט כדי לקבל הצעת מחיר לתיקונים. כל שאר הדברים שרשמו זה לדעתי שטויות. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Jun 2008
מיקום: תל אביב
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 53
|
וואהו, תודה על התגובה המהירה! ושאלות...
באיזה נוזל קירור השתמשו ברדיאטור? נדרש רק "פראפלו" בלבד. אם השתמשו במי ברז- להתרחק!
אבדוק את זה, שאלתי ואני לא זוכרת כי ראיתי עוד רכב במקביל. זה עד כדי כך משמעותי? לא מספיק לעשות ניקוי יסודי לקדיאטור כמו שרשמת למטה? 1. לבדוק תקינות בולמי זעזועים, ייתכן שנדרשת החלפת זוג או רבעייה. יש לך מושג כמה צריך לעלות דבר כזה? 2. לתקן נזילות שמן מהמנוע, בד"כ דברים קטנים כמו אטם מכסה שסתומים. 3. לבדוק מתי הוחלף טיימינג. אם לא הוחלף ב- 3 שנים האחרונות או ב- 60K ק"מ האחרונים- להחליף כולל מותחנים. 4. צריך להחליף צינורות מים, ייתכן שיש שם צינורות יבשים או פגומים. יש לעשות ניקוי יסודי לרדיאטור- על פניו נראה כי השתמשו במי ברז, ואם כך הדבר עדיף לא לרכוש את הרכב כלל. 5. לבדוק את מצב הגיר. לפי איך שזה נראה מדובר על גיר ידני, הם רושמים "חריקות" כנראה במעבר הילוכים. צריך לברר האם צריך להחליף רק את הקלאץ' או לשפץ את הגיר. שכחתי לרשום, זה אכן ידני. החלפת קלאץ' ו/או שיפוץ גיר זה די יקר לא? בכל מקרה צריך לקחת את הטופס ואת הרכב למוסך מורשה של פיאט כדי לקבל הצעת מחיר לתיקונים. כל שאר הדברים שרשמו זה לדעתי שטויות.[/quote] |
|
|
|
|
|
#4 |
|
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
העיניין הזה משמעותי מאוד. במידה והשתמשו במי ברז או נוזל קירור לא איכותי, הנזק יכול להיות גדול יותר מרדיאטור סתום, כמו אטם ראש פרוץ או שאפילו צריך שיפוץ ראש, וזה מאוד מאוד יקר.
החלפת בולמי זעזועים, קלאץ' או שיפוץ גיר יקרים ויכולים להגיע לאלפי שקלים. בכל מקרה מורידים את זה ממחיר הרכב, אך קודם יש להיכנס למוסך מורשה שיעיפו מבט, יכול להיות שאחרי בדיקה נוספת יתגלה שלא צריך להחליפם כלל או שאפשר למשוך עוד הרבה זמן, כבר היו מקרים. הטופס הבדיקה הזה הוא סה"כ אינדיקציה ראשונית בלבד. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Administrator
מנהלמנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
|
1. בולמ"זים נוזלים חייבים להחליף, הם לא יעברו ככה טסט. בד"כ מדובר על משהו כמו 600 ש"ח לזוג.
2. רעשים וחריקות ממתלים צריך לבדוק ממה זה. יכול להיות כרית בולם, או חופש אחר. בד"כ זה משפיע רק על נוחות הנסיעה. 3. תצרוכת שמן מהצילינדרים נשמע לי חשוד. אני לא יודע מה הכוונה - אבל כדאי לעשות בדיקת קומפרסיה, וליקג' למנוע - לוודא אם זה נכון או לא. 4. נזילת שמן מתיבת ההילוכים - צריך לבדוק מאיפה. אם מדובר בגרמושקות (הגומיות שמתחברות לגל ההינע) אז זה כסף קטן. בכל מקרה הרעשים נובעים כנראה מבלאי ומנזילת השמן. גומיות קרועות גם לא יעברו טסט. סך הכל הרכב במצב לא רע. צריך רק לבדוק מה הכוונה בתצרוכת שמן מהצילינדרים....
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
בד"כ זה כיסוי תחת של המכון, גם לי רשמו משהו דומה בזמנו ואין שום בעיות.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Jun 2008
מיקום: תל אביב
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 53
|
מה כסת"ח?
לגבי מה התכוונת כסת"ח? לגבי תצרוכת שמן מהצילינדרים?
הבוחן אמר משהו לגבי זה שאולי יש שריפת שמן. אבל אני לא בטוחה שזה היה בקשר לזה. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
כסת"ח = כיסוי תחת. כלומר,המכון מנסה לכסות ת'תחת שלו אם בעתיד תקרה בעייה הוא יגיד שהוא התריע על כך
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
כן, גם אצלי אני זוכר היה רשום "מנוע שורף שמן, דליפות לחץ בינוניות מהצילנדרים, רעש מערכת שסתומים..."
המוכר כ"כ נבהל, התקשר להתייעץ, בטח אמרו לו דחוף למכור את הרכב כי עוד שנייה המנוע הולך... זה היה ב- 30/7/01 והרכב היה עם 94,500 ק"מ. היום אנחנו ב- 24/8/08 והרכב עם 130,100 ק"מ ועדיין אני נוסע עם המנוע/ ראש מנוע מקוריים! הרכב נוסע נהדר, סוחב ומאיץ מעולה, המנוע עובד עגול ומושלם. אני ידעתי מההתחלה שזה שטויות. הנה עוד דוגמא קלאסית של כיסוי תחת של המכון. בקיצור- לא להתייחס. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 433
|
האם הרכב טופל בצורה מסודרת? במוסכים מורשים? יש קבלות?
אם אין הסטוריה סבירה - להתרחק מהרכב. |
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| דוח בדיקה לפני קנייה | got-fiat | פונטו - טכני | 1 | 03-07-08 22:48 |
| שאלה לפני קנייה-פיאט פונטו SX | got-fiat | פיאט כללי | 1 | 21-06-08 17:15 |
| שאלה לפני קנייה-פיאט פונטו SX | got-fiat | יעוץ ברכישת רכב | 1 | 21-06-08 14:30 |
| פיענוח תוצאות בדיקת רכב לפני קנייה | cereal killer | יעוץ ברכישת רכב | 5 | 11-03-08 23:22 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד