מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

עוד 500
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו ספייס (יאנג ) "פנינה"
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו SX75 בפוטושופ
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

7.3 שנים עם האונו הסתיימו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

תוצאה של 6.5 שעות של התברסות על הפונטו.


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


 
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 01-07-09, 22:21   #1
Ron_Dadon
Senior Member
 
האווטאר של Ron_Dadon
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: עכו
הגלגלים שלי: Punto ELX 16V
הודעות: 632
שלח הודעה דרך ICQ ל Ron_Dadon שלח הודעה דרך MSN ל Ron_Dadon Send a message via Skype™ to Ron_Dadon
טמפ' נוזל קירור לא יציבה + ניקוי מערכת קירור

מכיוון שאיני רוצה לחוות על בשרי ראש מנוע בפעם השנייה - מספר שאלות ברשותכם לפני שאגש עם זה למוסך.

בתקופה האחרונה (במיוחד בימים מאד חמים), לאחר נסיעה עם מזגן (לא מאומצת, רגילה לחלוטין), כאשר אני מגיע לחנייה לדוגמא, בשלב מסויים אני מתחיל לשמוע את המאוורר עובד על מהירות שנייה. יש לציין כי לפי השעון טמפ' אין עליה מעבר לחצי, אך המהירות השנייה עובדת. כיבוי המזגן גורם לירידה חזרה למהירות ראשונה בתוך 5-10 שניות. לפי מיטב ידיעתי המצב הזה לא תקין.

לעומת זאת, בנסיעות בבקרים (5-6 בבוקר) או מאוחר בלילה, בזמן נסיעה רגועה (שיוט על 100~), ע"פ שעון הטמפ' ישנה ירידה בטמפ' הנוזל (ירידה של 2-4 קווים, בירידות חדות לפעמים 5). עצירה ברמזור מספיקה לרוב ותוך מספר שניות המחוג חוזר לאמצע. תופעה זו נכון לחודש האחרון התרחשה ב-100% מהנסיעות בתנאים המדוברים.

תופעה נוספת מתרחשת בעיקר לאחר תדלוק (עקב זמן החנייה הקצר מאד). לא מתרחש תמיד. כמובן שדימום המנוע מתבצע כאשר המנוע בטמפ' עבודה אופטימלית (קריא - מחוג באמצע). 2-3 דקות תדלוק, הנעה מחדש, ומיד המאוור מתחיל לעבוד במהירות ראשונה, ובתוך מספר שניות עובר למהירות שנייה ומחוג הטמפ' עולה קו אחד למעלה. במצב הזה אני מכבה את הרכב, מחכה דקה-שתיים ומניע מחדש, והכל חוזר לעבוד כרגיל (המחוג חוזר לאמצע, המאוורר עובד רק על מהירות ראשונה ומפסיק לאחר כדקה).

עם הגיעו של הקיץ, אני ממש לא מתכוון לקחת שום סיכון בנושא מערכת הקירור של הרכב.
החשוד הראשון שלי הוא הטרמוסטט, אך אם הוא "תקוע", זה לא מסתדר לי עם כך שהתופעות הנ"ל אינן עיקביות ולא מתרחשות בכל נסיעה, ובנוסף, הוא דיי חדש (חצי שנה).
ישנן השערות נוספות? דברים אחרים לחפש?

בנוסף, בזמן שמילאתי לאחרונה פראפלו, שמתי לב שהמיכל (המאד לא יעיל אגב, ממש קשה לראות את רמת הנוזלים בתוכו) מלוכלך מבפנים, כמו "בוץ". האם ניתן לבצע ניקוי של כל המערכת הקירור על מנת להוציא את כל ה"זוהמה" הזו מהמערכת? האם ביצוע של דבר שכזה אמור לשפר את יעילות המערכת או שמה לא ישנה דבר? עלות משוערת?

תודה
__________________
Fiat Punto Spice 2001 ELX Auto'
Ron_Dadon מנותק  
הגב עם ציטוט
 



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
שאלות על נוזל קירור חסר liorda פונטו - טכני 6 09-02-09 21:00
החלפת נוזל קירור. ronip פונטו - טכני 23 16-09-08 19:08
צבע נוזל קירור gingel פונטו - טכני 12 02-05-08 21:18
נוזל קירור ohads פונטו - טכני 1 31-01-08 18:36
האם ניתן לנסוע ברכב שבו נוזל הקירור קפוא (טמפ' מתחת לאפס- כפור) stio אונו - טכני 7 31-01-08 15:09


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 06:22.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד