![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Feb 2008
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: ELX ספייס
הודעות: 169
|
שאלה לחברים.
בעקבות החלפת טרמוסטט בשבוע שעבר והוספת מיים רגילים, לא הרבה בערך ספל, אני מעוניין להחליף את כל המיים במערכת הקירור ( אני מבין שאין פרוייקט מצולם בעניין) מישהו מהחברים יכול להנחות אותי בדיוק מה לעשות?
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Administrator
מנהלמנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
|
איזו פונטו?
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: bmw
הודעות: 449
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 468
|
אפשר בלי שום בעיה.
כדי לרוקן את כל מערכת הקירור צריך לפתוח את הנקודה הכי נמוכה במערכת. אם תפתח את הצינור של הטרמוסטט - צינור היציאה מהמנוע, אז ירדו רק המים שמעליו ולא כל המים שבמערכת. לאחר החלפת הטרמוסטט פשוט צריך למלא את החסר ולרוקן אוויר. אבל כמובן שהדרך הכי נכונה היא בהזדמנות כבר לרוקן את כל הנוזל אלא אם באמת הנוזל די טרי ורוצים גם לחסוך קצת כסף. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: אשדוד
הגלגלים שלי: פונטו hgt
הודעות: 110
|
אני יכול להדריך אותך ברעיון הכללי..
אמנם יש לי hgt אבל העיקרון דומה. דבר ראשון עליך לפתוח את פקק מיכל העיבוי. לאחר מכן פתח את הצינור התחתון שמחובר לרדיאטור כדי לאפשר למים לצאת. כמובן שעליך לדאוג לכלי קיבול שיקלוט את הנוזל (נוזל קירור מאוד רעיל ). לאחר מכן חבר את הצינור חזרה והתחל למלא את מערכת הקירור. אני לא יודע כמה פקקי ניקוז יש אצלך אבל אצלי יש 2. אחד על הרדיאטור ואחד על צינור המים שיושב בקיר האש.עליך למלא מים כאשר הפקקים הללו פתוחים. לאחר שיפסיקו לצאת בועות אויר מהפקקים עליך לסגור אותם, ולמלא את המערכת עד סימון הmax במיכל. הנע את הרכב והמתן עד שתשמע את המאוורר נכנס לעבודה. כבה את הרכב תן למנוע להתקרר מספר שעות ובדוק אם חסר נוזל. השלם את החסר וסיימת. בהצלחה. |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: bmw
הודעות: 449
|
צטט:
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Feb 2008
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: ELX ספייס
הודעות: 169
|
הבהרות.
צטט:
כשהחלפתי את הטרמוסטט אכן פתחתי פקק אחד שיושב ממש בקיר מקדימה ולאחר שיצא ממנו מים סגרתי אותו, לא ידוע לי על עוד פקק שצריך לפתוח אצלי בספייס. אשמח אם מישהו ינחה אותי היכן נמצא הפקק השני או לחילופין יעלה שרטוט או תמונה שאני יבין. כמו כן בהנחה ואני מרוקן את כל המערכת, כמה מיים אני צריך בדיוק כדי למלות אותו עד למקסימום? |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 468
|
במיים אתה מתכוון לנוזל קירור מסוג פאראפלו - נכון ?
על הרדיאטור עצמו בצד ימין שלו יש בורג לבן בולט - זה מה שאתה מחפש. תכין מינימום של 5 ליטר נוזל. במערכת ריקה לחלוטין נכנסים 4.2 ליטר. המהדרין ביותר גם נותנים סטרטר ועוזבים מיד (מיד אחרי הריקון ולפני המילוי) כדי שיצאו יותר מים מהמנוע והצנרת למרות שזה גם גורם לכניסת הרבה אוויר. לאחר מילוי המים וסגירת הפקקים צריך לתת קצת למנוע לעבוד עם מכסה מיכל עיבוי פתוח. תיזהר לא לאבד את המיכסה ושלא ייפול לכיוון הרצועות. את הריקון יש לעשות על מנוע קר יחסית (כלומר לא חם רותח אחרי נסיעה) אבל מספיק חם כדי שהטרמוסטט יהיה פתוח. אגב לגבי החלפת טרמוסטט בלי ריקון המערכת לפני זה - אם פותחים את צינור המים אז כמובן שיזלו הרבה מים על הגיר והמנוע וזה לא אידאלי אבל במו עייני ראיתי איך עושים את זה במוסך ואחרי זה שופכים קצת מים מזוקקים לשם שטיפת הגיר מנוזל הקירור שנשפך עליו. נערך לאחרונה על ידי student : 02-08-08 ב 23:14. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Feb 2008
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: ELX ספייס
הודעות: 169
|
סוג המיים
צטט:
הבעיה היא שיש לי שלוש ליטר אולי אני ישתמש קצת ממה שאני מרוקן כי עד שאני יהיה בפעם הבאה בחנות חלפים אני מפחד לא לעשות נזק מהמיים הרגילים ששמתי (בערך ספל וחצי) מה אתם אומרים מה עדיף? |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 468
|
לדעתי - למה לעשות עבודה בחלקים. קנה עוד פארפאלו ותעשה את העבודה כמו שצריך.
כל הכבוד על העבודה הנקייה בהחלפת הטרמוסטט. |
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| המלצה לחברים להחליף טרמוסטט. | YOSI-BR | פונטו - טכני | 0 | 27-07-08 01:00 |
| לחברים מהצפון: כמויות גדולות של פיאטים לפירוק בפירוקיות | stio | פיאט כללי | 0 | 11-07-08 15:25 |
| שאלה לחברים. | YOSI-BR | פונטו - טכני | 3 | 21-06-08 11:32 |
| שאלות לחברים. | YOSI-BR | פונטו - טכני | 11 | 18-06-08 16:14 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד