מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפולו שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

צביקה והספיידר
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ובכן - נעים להכיר חברים יקרים.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פלסטלינה+ווקס לכבוד הגשם
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ה- פיאט שלי


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 01-08-08, 11:23   #1
YOSI-BR
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Feb 2008
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: ELX ספייס
הודעות: 169
שאלה לחברים.

בעקבות החלפת טרמוסטט בשבוע שעבר והוספת מיים רגילים, לא הרבה בערך ספל, אני מעוניין להחליף את כל המיים במערכת הקירור ( אני מבין שאין פרוייקט מצולם בעניין) מישהו מהחברים יכול להנחות אותי בדיוק מה לעשות?
YOSI-BR מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 01-08-08, 17:43   #2
ארילו
Administrator
מנהלמנהל
 
האווטאר של ארילו
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
איזו פונטו?
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל.
ארילו מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-08-08, 22:21   #3
gsk
Senior Member
 
האווטאר של gsk
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: bmw
הודעות: 449
צטט:
במקור פורסם על ידי YOSI-BR צפה בהודעה
בעקבות החלפת טרמוסטט בשבוע שעבר והוספת מיים רגילים, לא הרבה בערך ספל, אני מעוניין להחליף את כל המיים במערכת הקירור ( אני מבין שאין פרוייקט מצולם בעניין) מישהו מהחברים יכול להנחות אותי בדיוק מה לעשות?
איך אפשר להחליף טרמוסטט מבלי לרוקן את כל נוזל הקירור מהמערכת?
gsk מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-08-08, 22:54   #4
student
Senior Member
 
האווטאר של student
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 468
אפשר בלי שום בעיה.

כדי לרוקן את כל מערכת הקירור צריך לפתוח את הנקודה הכי נמוכה במערכת.

אם תפתח את הצינור של הטרמוסטט - צינור היציאה מהמנוע, אז ירדו רק המים שמעליו ולא כל המים שבמערכת.
לאחר החלפת הטרמוסטט פשוט צריך למלא את החסר ולרוקן אוויר.
אבל כמובן שהדרך הכי נכונה היא בהזדמנות כבר לרוקן את כל הנוזל אלא אם באמת הנוזל די טרי ורוצים גם לחסוך קצת כסף.
student מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-08-08, 13:30   #5
yaniv hgt
Senior Member
 
האווטאר של yaniv hgt
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: אשדוד
הגלגלים שלי: פונטו hgt
הודעות: 110
אני יכול להדריך אותך ברעיון הכללי..
אמנם יש לי hgt אבל העיקרון דומה. דבר ראשון עליך לפתוח את פקק מיכל העיבוי. לאחר מכן פתח את הצינור התחתון שמחובר לרדיאטור כדי לאפשר למים לצאת. כמובן שעליך לדאוג לכלי קיבול שיקלוט את הנוזל (נוזל קירור מאוד רעיל ). לאחר מכן חבר את הצינור חזרה והתחל למלא את מערכת הקירור. אני לא יודע כמה פקקי ניקוז יש אצלך אבל אצלי יש 2. אחד על הרדיאטור ואחד על צינור המים שיושב בקיר האש.עליך למלא מים כאשר הפקקים הללו פתוחים. לאחר שיפסיקו לצאת בועות אויר מהפקקים עליך לסגור אותם, ולמלא את המערכת עד סימון הmax במיכל. הנע את הרכב והמתן עד שתשמע את המאוורר נכנס לעבודה. כבה את הרכב תן למנוע להתקרר מספר שעות ובדוק אם חסר נוזל. השלם את החסר וסיימת.

בהצלחה.
yaniv hgt מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-08-08, 19:12   #6
gsk
Senior Member
 
האווטאר של gsk
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: bmw
הודעות: 449
צטט:
במקור פורסם על ידי yaniv hgt צפה בהודעה
אני יכול להדריך אותך ברעיון הכללי..
אמנם יש לי hgt אבל העיקרון דומה. דבר ראשון עליך לפתוח את פקק מיכל העיבוי. לאחר מכן פתח את הצינור התחתון שמחובר לרדיאטור כדי לאפשר למים לצאת. כמובן שעליך לדאוג לכלי קיבול שיקלוט את הנוזל (נוזל קירור מאוד רעיל ). לאחר מכן חבר את הצינור חזרה והתחל למלא את מערכת הקירור. אני לא יודע כמה פקקי ניקוז יש אצלך אבל אצלי יש 2. אחד על הרדיאטור ואחד על צינור המים שיושב בקיר האש.עליך למלא מים כאשר הפקקים הללו פתוחים. לאחר שיפסיקו לצאת בועות אויר מהפקקים עליך לסגור אותם, ולמלא את המערכת עד סימון הmax במיכל. הנע את הרכב והמתן עד שתשמע את המאוורר נכנס לעבודה. כבה את הרכב תן למנוע להתקרר מספר שעות ובדוק אם חסר נוזל. השלם את החסר וסיימת.

בהצלחה.
התהליך בספייס ה"רגילה" זהה למה שתיארת.. גם שם יש שני פקקי ניקוז.
gsk מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-08-08, 23:05   #7
YOSI-BR
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Feb 2008
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: ELX ספייס
הודעות: 169
הבהרות.

צטט:
במקור פורסם על ידי yaniv hgt צפה בהודעה
אני יכול להדריך אותך ברעיון הכללי..
אמנם יש לי hgt אבל העיקרון דומה. דבר ראשון עליך לפתוח את פקק מיכל העיבוי. לאחר מכן פתח את הצינור התחתון שמחובר לרדיאטור כדי לאפשר למים לצאת. כמובן שעליך לדאוג לכלי קיבול שיקלוט את הנוזל (נוזל קירור מאוד רעיל ). לאחר מכן חבר את הצינור חזרה והתחל למלא את מערכת הקירור. אני לא יודע כמה פקקי ניקוז יש אצלך אבל אצלי יש 2. אחד על הרדיאטור ואחד על צינור המים שיושב בקיר האש.עליך למלא מים כאשר הפקקים הללו פתוחים. לאחר שיפסיקו לצאת בועות אויר מהפקקים עליך לסגור אותם, ולמלא את המערכת עד סימון הmax במיכל. הנע את הרכב והמתן עד שתשמע את המאוורר נכנס לעבודה. כבה את הרכב תן למנוע להתקרר מספר שעות ובדוק אם חסר נוזל. השלם את החסר וסיימת.

בהצלחה.
שאני יבין "מיכל העיבוי" זה הפקק שאני פותח את המיים ברדיאטור כדי לבדוק האם חסר מיים?
כשהחלפתי את הטרמוסטט אכן פתחתי פקק אחד שיושב ממש בקיר מקדימה ולאחר שיצא ממנו מים סגרתי אותו, לא ידוע לי על עוד פקק שצריך לפתוח אצלי בספייס. אשמח אם מישהו ינחה אותי היכן נמצא הפקק השני או לחילופין יעלה שרטוט או תמונה שאני יבין.
כמו כן בהנחה ואני מרוקן את כל המערכת, כמה מיים אני צריך בדיוק כדי למלות אותו עד למקסימום?
YOSI-BR מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-08-08, 23:11   #8
student
Senior Member
 
האווטאר של student
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 468
במיים אתה מתכוון לנוזל קירור מסוג פאראפלו - נכון ?

על הרדיאטור עצמו בצד ימין שלו יש בורג לבן בולט - זה מה שאתה מחפש.

תכין מינימום של 5 ליטר נוזל. במערכת ריקה לחלוטין נכנסים 4.2 ליטר. המהדרין ביותר גם נותנים סטרטר ועוזבים מיד (מיד אחרי הריקון ולפני המילוי) כדי שיצאו יותר מים מהמנוע והצנרת למרות שזה גם גורם לכניסת הרבה אוויר.

לאחר מילוי המים וסגירת הפקקים צריך לתת קצת למנוע לעבוד עם מכסה מיכל עיבוי פתוח. תיזהר לא לאבד את המיכסה ושלא ייפול לכיוון הרצועות.

את הריקון יש לעשות על מנוע קר יחסית (כלומר לא חם רותח אחרי נסיעה) אבל מספיק חם כדי שהטרמוסטט יהיה פתוח.


אגב לגבי החלפת טרמוסטט בלי ריקון המערכת לפני זה - אם פותחים את צינור המים אז כמובן שיזלו הרבה מים על הגיר והמנוע וזה לא אידאלי אבל במו עייני ראיתי איך עושים את זה במוסך ואחרי זה שופכים קצת מים מזוקקים לשם שטיפת הגיר מנוזל הקירור שנשפך עליו.

נערך לאחרונה על ידי student : 02-08-08 ב 23:14.
student מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-08-08, 23:22   #9
YOSI-BR
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Feb 2008
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: ELX ספייס
הודעות: 169
סוג המיים

צטט:
במקור פורסם על ידי student צפה בהודעה
במיים אתה מתכוון לנוזל קירור מסוג פאראפלו - נכון ?

על הרדיאטור עצמו בצד ימין שלו יש בורג לבן בולט - זה מה שאתה מחפש.

תכין מינימום של 5 ליטר נוזל. במערכת ריקה לחלוטין נכנסים 4.2 ליטר. המהדרין ביותר גם נותנים סטרטר ועוזבים מיד (מיד אחרי הריקון ולפני המילוי) כדי שיצאו יותר מים מהמנוע והצנרת למרות שזה גם גורם לכניסת הרבה אוויר.

לאחר מילוי המים וסגירת הפקקים צריך לתת קצת למנוע לעבוד עם מכסה מיכל עיבוי פתוח. תיזהר לא לאבד את המיכסה ושלא ייפול לכיוון הרצועות.

את הריקון יש לעשות על מנוע קר יחסית (כלומר לא חם רותח אחרי נסיעה) אבל מספיק חם כדי שהטרמוסטט יהיה פתוח.


אגב לגבי החלפת טרמוסטט בלי ריקון המערכת לפני זה - אם פותחים את צינור המים אז כמובן שיזלו הרבה מים על הגיר והמנוע וזה לא אידאלי אבל במו עייני ראיתי איך עושים את זה במוסך ואחרי זה שופכים קצת מים מזוקקים לשם שטיפת הגיר מנוזל הקירור שנשפך עליו.
כמובן אני מדבר על פארפלו מוכן שקניתי לא צריך לשבור את הראש איך למהול אותו וכו'.לגבי שפיכת המיים בהחלפת הטרמוסטט אז לידיעתך, לא נשפך לי אפילו טיפת מיים,כאשר פתחתי את הטרמוסטט הישן ישר העליתי את הצינור כלפי מעלה ואולי זה מה שמנע את שפיכת המיים.
הבעיה היא שיש לי שלוש ליטר אולי אני ישתמש קצת ממה שאני מרוקן כי עד שאני יהיה בפעם הבאה בחנות חלפים אני מפחד לא לעשות נזק מהמיים הרגילים ששמתי (בערך ספל וחצי) מה אתם אומרים מה עדיף?
YOSI-BR מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-08-08, 23:29   #10
student
Senior Member
 
האווטאר של student
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 468
לדעתי - למה לעשות עבודה בחלקים. קנה עוד פארפאלו ותעשה את העבודה כמו שצריך.

כל הכבוד על העבודה הנקייה בהחלפת הטרמוסטט.
student מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
המלצה לחברים להחליף טרמוסטט. YOSI-BR פונטו - טכני 0 27-07-08 01:00
לחברים מהצפון: כמויות גדולות של פיאטים לפירוק בפירוקיות stio פיאט כללי 0 11-07-08 15:25
שאלה לחברים. YOSI-BR פונטו - טכני 3 21-06-08 11:32
שאלות לחברים. YOSI-BR פונטו - טכני 11 18-06-08 16:14


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 18:38.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד