מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

תוצאה של 6.5 שעות של התברסות על הפונטו.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הנסיכה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ובכן - נעים להכיר חברים יקרים.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו היפה שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ה-Evo החדשה שלי


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 01-01-08, 01:32   #1
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
Elx 2002 - כיצד להמנע מתת-היגוי

בעקבות מפגש פיאט-מאזדה אי שם באשדוד (בשילוב עם צחוקו של אוראל בכל סיבוב, ציטוט:"תת-היגוי, תת-היגוי..." עד שהסיבוב נגמר) החלטתי לקחת בחשבון שיפור ברכב מהבחינה הזו.

השאלה בכלל איפה מתחילים?

1. כיוון פרונט שונה? מה ניתן לשנות על-מנת לקבל פחות תת היגוי מבלי להעמיס על ההגה החשמלי?
2. הקשחה מאחור?
3. רעיונות אחרים?

חשוב לציין שהצמיגים הוחלפו לא מזמן למידה רחבה יותר,185\60\14, וניכר שיפור משמעותי באחיזה ובהיגוי, אך כנראה שזה עדיין לא מספק.


השינוי ככל הנראה לא יבוצע בזמן הקרוב אך חשוב לי להבין את המשמעויות ולגבש החלטה לעתיד.

תודה,

רענן.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 01-01-08, 11:48   #2
Eddie
מומחה טכני
 
האווטאר של Eddie
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: AR 164
הודעות: 143
בד"כ יצרנים מתכננים את המכוניות לתת היגוי, מצב אשר עדיף על היגוי יתר בזמן שזה זה מגיע אליו.
יותר כל לצאת מתת היגוי מאשר מהיגוי יתר.
קודם כל שווה להקטין את זוית הגלגול של הרכב, על ידי סט בולמים וקפיצים מתאימים.
אפשר גם לשים Coilover ואז ישנה אפשרות "לשחק" עם העברת משקל בין ציר קדמי ולאחורי.
אבל זהו תענוג יקר.
סטראט עליון קדמי ואחורי,סטראט תחתון קדמי. יעזור לשדלדה לא להתנהג כמו מרגרינה.
לגבי כיוון - אפשרי לשנות את הקאמבר לשלילי בגלגלים הקדמיים יע ידי ברגים אקסנטריים. אבל אתה תצטרך למצוא מכון כיוון פרונט מאד סובלני. (הקאמבר ישתנה גם קצת לשלילי ברגע ש"תנמיך" את הרכב).
מעבר לכך,בזמן נהיגה ישנה אפשרות של משחק עם העברת משקל מקדימה לאחור של הרכב, ברגע של למשל מגיע קלה בברקס, אתה מעביר יותר משקל לצירו הקדמי של הרכב, ועוזר לו עם מצב של תת היגוי אשר פוחת.

מעבר לזה יש עוד כמה דברים אבל לא לעכשיו.
__________________
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm
not sure about the universe.
Albert Einstein
Eddie מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-01-08, 15:20   #3
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
ברור לי כשמש, שהיצרן כייל את הרכב לתת היגוי אבל במקרה הזה אני חושש שהוא מוגזם מדי.

סט בולמים - כבר עברה המחשבה הזו בראש לא מזמן כאשר חשבתי שאחד הבולמים שלי מת מה שהתברר כלא נכון. כרגע אינני מתכוון להחליף בולמים אך ברגע שאחד מהם ימות יוחלפו כל הארבעה לרביעייה "ספורטיבית" יותר.

הקשחה - נקודה מעניינת. לפי דברייך כדאי להקשיח גם את החלק האחורי וגם את הקדמי. לעומת זאת בכמה מאמרים שקראתי ב-cf דובר על הקשחה, יחסית, מאחורה. כלומר ברגע שהקדימה רך יותר מאשר האחורה לרכב תהיה נטייה להיגוי יתר (המטרה המבוקשת).

כיוון פרונט - מכון עם סבלנות, יש. השאלה היא אילו כיווני מתלה יש בספייס? ובנוסף, מה קורה לעומסים על מערכת ההיגוי? זהו השינוי שהכי קל לי לבצע כרגע ולעניות דעתי גם יהיה זול יחסית. אשמח אם תוכל לפרט יותר על התהליך בהנחה שהוא מוכר לך. מהי זווית הקאמבר המומלצת ושאר מידע חיוני.

תודה רבה,

רענן.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-01-08, 15:20   #4
ארילו
Administrator
מנהלמנהל
 
האווטאר של ארילו
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
אדי, איזה מקומות בארץ מתעסקים עם זה?
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל.
ארילו מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-01-08, 18:22   #5
פיליפ
Senior Member
 
האווטאר של פיליפ
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: ערד
הגלגלים שלי: פיאט פונטו HGT
הודעות: 1,074
שלח הודעה דרך ICQ ל פיליפ
בינינו, השיפור הכי טוב זה לא להקשיב לאוראל
__________________
seat ibiza 20vt
פיליפ מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-01-08, 19:19   #6
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
יש בזה משהו.

אבל במקרה הזה הוא צודק וזה גם הורגש מאוד, מדי, יותר מדי.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-01-08, 22:56   #7
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
אביעד, סדנאות למינהם ימכרו לך את הבולמים והקפיצים שתרצה.
לגבי קאמבר שלילי, שני דברים.
1. בפרונט התחיה ליד יפו ישמחו לעזור לך בזה. שם יצא לי לקבל את השירות הכי אדיב איי פעם, ללא קשר לרכבים.
2. קח בחשבון שקאמבר שלילי אומר שהצמיג מוסט בחלקו העליון פנימה, מה שאומר שהמגע של הסוליה עם הכביש יהיה באלכסון. וזה אומר, שאם עיקר נסיעותיך אינן תובעניות ומצריכות דבר שכזה, החלק הפנימי של הצמיגים שלך יאכל מהר יותר מהחלק החיצוני.
כמובן שאפשר לפתור זאת ע"י רוטציה בפרקי זמן קצרים יותר. שיקול שלך.

להקשיח משמעו גם להקריב את נוחות הנסיעה, שוב לשיקולך.
מעבר לזה, אדי בהחלט סיפק תשובה מלאה
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-01-08, 23:23   #8
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
בכדי להיות סגור על העניין, האם ההקשחה צריכה להתבצע רק מאחור או גם מלפנים?

תודה רבה על התשובות.

רענן.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-01-08, 23:26   #9
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
עד כמה שידוע לי, רצוי להקשיח את כל הפינות.
מעולם לא ביצעתי משהו שכזה, אז איני יודע.

חשבת על קורס כלשהו בו ילמדו אותך לשלוט על משקל הרכב לטובת ההיגוי, אני חושב שזו תהיה השקעה כדאית יותר.
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-01-08, 00:00   #10
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
ייתכן ויש בדברייך ממש.

העניין הוא שלא מזמן חשבתי שהלך אצלי בולם ואז ניסיתי להבין מה אני הולך לעשות. התקנה של בולמים מקוריים או שדרוג והקשחה קלה. זו בדיוק הסיבה בגינה אני שואל את השאלות כעת.
להבין ולדעת בכדי לקבל את הכלים להחליט בבוא היום בו שדרוג שכזה יהיה כדאי.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
כיצד להעלות 10 כ"ס בפונטו (ערוך מן הסתם) פורום הגראז' 10 12-08-07 23:56
הסרת פלסטיק שהותך על הסעפת פליטה- כיצד? פורום הגראז' 5 07-07-07 22:39
כיצד אגרום לרכבי לצרוך פחות דלק פורום הגראז' 28 03-04-07 15:29
בוקר טוב פונטו ספייס 2002 כיצד להחליף נוזל קירור פורום הגראז' 7 25-03-07 23:54
פנסי ערפל כיצד מתקינים לבד? פורום הגראז' 23 07-01-07 16:19


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 15:27.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד