מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פיאט אונו 45, 1.0, 92'
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פלסטלינה+ווקס לכבוד הגשם
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

לפני ג'נטים ואחרי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הגלריה של הפונטו החדשה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

4 חודשים עם האונו !


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 24-02-14, 22:41   #1
guyhe
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Feb 2014
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 9
אי זיהוי של ראש מנוע פגום בעת בדיקת רכב במכון קומפיוטסט

שלום לכל המומחים בפורום,

אני מעוניין להתייעץ איתכם לגבי מקרה שהתרחש בימים האחרונים.

ביום שלישי האחרון בדקתי במכון קומפיוטסט פיאט פונטו ספייס ELX 2004, אוט' 16V כבדיקה לפני קניה. תוצאות הבדיקה לגבי המנוע הראו את הסימנים הבאים:

* בלוק מנוע: נזילת שמן, אבנית חלודה סתימות, תצרוכת שמן מהצילנדרים.
* מערכת שמן: חסר שמן מנוע. לגבי מערכת תזמון: רעש יתר, החלף רצועת תזמון לפי הוראות
היצרן.
* מערכת קרור: קורוזיה/אבנית/סתימות. בדוק/תקן רדיאטור חימום.
* בבדיקה חושבו למנוע 72 כ"ס מתוך 80 כ"ס לפי היצרן (כלומר, ירידה של 10% בלבד בהספק).

יום למחרת, האוטו הניע רק לאחר ניסיונות רבים, ולכן נסעתי למוסך שם גילו כי נכנסים מים דרך צילינדר מס' 1 (המכונאי הכניס לחץ אוויר לצילינדר והאוויר יצא מהרדיאטור), כלומר, יש לשפץ/להחליף ראש מנוע. כאשר שוחחתי עם האחראי בקומפיוטסט (הוא לא בדק את הרכב בעצמו, אלא האחראי על המכון), הוא לא התכחש לכך שיכול להיות שבעיה בראש מנוע, אלא אמר שעלי להבין מתוצאות הבדיקה, שהמנוע זקוק לשיפוץ רציני או להחלפה.

אודה לדעתכם בנושא:
1. האם יכולתי להבין שיש בעיה בראש מנוע לפי המלל שפורט בבדיקה? מה מתוצאות הבדיקה אמור להעיד על כך - נזילת השמן? האם בכלל המכון יכול לגלות שיש בעיה בראש מנוע מבלי לפתוח את הצילינדרים?

2. המחיר שקיבלתי להחלפה של ראש המנוע הוא 2,500 + מע"מ במוסך לא מורשה של פיאט. קראתי בפורומים שבמוסך מורשה המחיר מטפס לאזור 4,500 ש"ח. האם אתם ממליצים לטפל במוסך מורשה לאור מורכבות הטיפול (כמובן שזו שאלה של כסף, אך אני מעדיף להשקיע עכשיו במידה ויש סיכוי סביר שמוסך שאינו מורשה יפתור את הבעיה באופן לא מקצועי).

3. אני מעוניין לקבל חוות דעת של מכונאי בנושא כדי שאוכל לתבוע אותם (כמובן בתשלום). האם אתם מכירים מכונאי/מוסך שנותן שירות שכזה?

סליחה על החפירה ותודה לכל העונים

גיא
guyhe מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 24-02-14, 22:48   #2
chesh
Senior Member
 
האווטאר של chesh
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
אני דווקא כן חושב שיש רשלנות של מכון הבדיקה.
בדר"כ רושמים בטופס הבדיקה "ראש מנוע" בשחור על גבי לבן או סעיפים כמו "חדירת מי קירור לצילנדרים", "הפרשי לחצים", "לחץ עוקה" ודברים דומים.

לא נקרעה רצועת טיימינג לפי דבריך, יש תצרוכת שמן ונזילות אבל זה עדיין לא אומר שאמור להידפק ראש מנוע בגלל דברים אלו.
האם בוצעה בדיקת קומפרסיה?

נערך לאחרונה על ידי chesh : 24-02-14 ב 22:52.
chesh מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 24-02-14, 22:58   #3
guyhe
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Feb 2014
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 9
תודה על התגובה המהירה,

רצועת טיימינג תקינה לחלוטין (למעשה עדיין אפשר לנסוע באוטו רק שהוא מגמגם בסרק ולא מתניע בבוקר). אינני יודע האם המכון ביצע את בדיקת קומפרסייה או לא , מה שבטוח הם לא פרקו פלאגים.

האם לדעתך המחיר שציינתי סביר, או שעדיף ללכת למוסך מורשה מפני שמדובר בתיקון מורכב?
guyhe מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 24-02-14, 23:10   #4
chesh
Senior Member
 
האווטאר של chesh
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
בדר"כ מכון הבדיקה מבצע בדיקה כזאת, ראה בטפסים.
לא יודע להגיד לך לגבי מוסכים, אני לא מאמין לאף אחד וחושב שכולם מרמים עלי וכפי תקרא בפורום אפילו מוסך מורשה יכול לפנק אותך במחיר שיממן משכורת חודשית של עובד.

בדר"כ תמיד יתווספו דברים ואף פעם לא תסיים את זה במחיר שסוכם.

ממליץ לך לדבר עם דוד ויאיר על העבודה, בטוח שתצא מרוצה מהמחיר.
הם היחידים שנוגעים לי באוטו ואני סומך עליהם בעיניים עצומות. לא יודע אם הם מסכימים שאפרסם אותם פה אבל זה רק מתוך עזרה כי הם לא קופצים על כך אחד לגבי עבודות.

אם בכל זאת אתה חפץ במוסך, אולי שמשון ביהוד הוא המתאים לך. אמנם המחיר יהיה גבוה אבל אתה יכול להיות בטוח שלא יהיו לך הפתעות. לגבי מוסכים אחרים, אין לי המלצות.
chesh מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 24-02-14, 23:40   #5
yair791
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
יתכן ויש כאל רשלנות של מכון הבדיקה מצב בו יש ראש פגום ועוד באופן שמתואר כאן בריחת קופרסיה לתוך המים המוסך היה יכול לראות את זה אם היה פותח פקק מים ורואה שעולה בועות בזמן עבודת המנוע השאלה היא האם הוא אמור לבדוק את זה
מה שכן הוא בודק זה אם הוא מנפח קומפרסיה ופליטה כזו או אחרת מהאגזוז אם נירשם בדוח שהמנוע לא תקין ויש צורך בתיקון רציני כמו שיפוץ אז אני ממש בספק אם יש כאן סיכוי להגיש תביעה בבית דין אתה יכול באמת לנסות את מזלך ולגשת למוסך לקבל חוות דעת מקצועית האם המכון היתרשל וגם תאלץ לפנות לעורך דין שעושק בתחום ולפנות למוסך לחוות דעת
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.

נערך לאחרונה על ידי yair791 : 25-02-14 ב 08:54.
yair791 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 25-02-14, 08:24   #6
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
נכון, אפשר היה לראות שיש בועות אוויר במים.
כאשר המנוע היה חם חלק מהקומפרסיה ברחה למים, בשל כשל באטם הראש או בראש עצמו.
המנוע עבד פחות או יותר עגול. בלילה המים טפטפו לצילינר, וזה מה שגרם להנעה הקשה.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 25-02-14, 09:36   #7
gibson9655
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jul 2008
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: היה היתה ספייס ולא תהיה יותר
הודעות: 250
בבאר שבע - דוד ברזילי בודק עם נוזל שמשנה את צבעו אם גזי פליטה נפלטים דרך הרדיאטור.
אם הנוזל ישנה את צבעו יהיה על כך דיווח ברור בטופס.

לדוגמא
http://www.youtube.com/watch?v=8LnaJOvt7Ro

שווה צפיה הסיום משעשע.

מה שאצלך רשום בטופס - זה מלל חוזר בכל בדיקה - כסת"ח בלשון העם. אבל זה כסת"ח חלש לכשל כל כך רציני במנוע שהיה חייב להתפס בבדיקה במכון בדיקה.

היות ואין קשר ישיר בין אף אחד מהסעיפים האלה -
* בלוק מנוע: נזילת שמן, אבנית חלודה סתימות, תצרוכת שמן מהצילנדרים.
* מערכת שמן: חסר שמן מנוע. לגבי מערכת תזמון: רעש יתר, החלף רצועת תזמון לפי הוראות
היצרן.
* מערכת קרור: קורוזיה/אבנית/סתימות. בדוק/תקן רדיאטור חימום.

לבין פריצת אטם ראש ובהנחה והמלצות הבוחן לקונה הרכב לא כללו משנה זהירות לגבי אטם הראש

בהחלט יש פה קייס והמכון צריך לקחת אחריות.

אם לא לוקח - תעזור לו ותתבע אותו לא סיפור כבד בתביעות קטנות חודשיים והוא יעמוד לצידך ויספק הסברים תוך שהוא נאחז במשפטי כסת"ח שלשמם הם נמצאם שם אבל הם לא יעזרו לו.
סרוק אחרי תקדימים בנושא - יהיו ולא מעט עם מקרה זהה לשלך והייתי מתייעץ (בלי לפתח ציפיות - רק כדי להרגיש דופק ולקבל דעה מהצד השני) עם בעלי מכון בדיקה אחר.

בהצלחה.
gibson9655 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 25-02-14, 10:34   #8
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
אף מכון בדיקה אחר לא יתן לו שום חוות דעת בכתב. (בדוק)
דוד ברזילי הוא ידידי משכבר הימים, עוד מהתקופה שהייתי כותב בתת הפורום הסודי של בעלי המקצוע בקרספורום. ואפילו נתתי לו עצה, איך למחזר את הנוזל שמשנה צבע במקום לזרוק אותו לאחר השימוש.
אגב גם לי יש את המכשיר המדובר. לא מכשיר יקר. מה שיקר זה הנוזל.
דוד
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 25-02-14, 17:13   #9
guyhe
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Feb 2014
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 9
תודה,

האם אתם מכירים מכונאי שיכול לתת חוות דעת שאכן אין קשר בין הנקודות שעלו לבין הראש מנוע?
guyhe מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 25-02-14, 17:38   #10
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
חבל"ז אף מכונאי לא יתן לך חוות דעת בכתב, שאכן אין קשר בין הנקודות.
אני מכיר אקספרט שיכול לתת לך חוות דעת בכתב. אבל הוא יקרן מאוד והשאלה את כדאי.
האקספרט גם בא לביהמ"ש להעיד במידת הצורך.
הייתי אצלו בנ"צ לפני כשנתיים, עם חבר שהמאזדה שלו עברה תאונה. הרכב תוקן במוסך דרך הביטוח של הרכב. לאחר שכולם מסביב שיבחו ואמרו איזה יופי, הראתי לו שהקווים בין הכנף לדלת ולעמוד לא ישרים. בסוף ניגמר שהמוסך החליף מחדש את הדלת, והכנף למקורי, והוא הפסיד את הכסף ששילם לאקספרט. הוא אחד הגדולים בארץ. היו עליו כתבות (לא בפורומים).
הבן אדם "מתאבד" על חברות הביטוח ומוסכי הרכב. כן, הוא נותן גם חוות דעת בעניינים טכניים.
אם מתאים לך אברר עם החבר את מס' הטלפון שלו.
עד כמה שאני זוכר, החבר שילם לו 1500 ש"ח לפני מע"מ. זכור שזה לא שווה ערך לכסף של היום.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
יעוץ לאחר בדיקה במכון בדיקה dudi26tahan פונטו - טכני 5 08-09-13 15:29
טרמוסטט פגום ? lior169 פונטו - טכני 8 17-01-12 02:53
השערה לראש מנוע פגום,צריך חוות דעת מקצועית לפני גישה למוסך. ali9919 פונטו - טכני 5 29-09-11 11:33
מחפש ב- EBAY מכסה עגול לטמבון eyali0001 שיפורים וקוסמטיקה 6 20-10-10 07:01
האם כדי בצעה בדיקה במכון? Sergey29 יעוץ ברכישת רכב 3 05-04-09 16:54


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 20:55.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד