![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jun 2011
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: Fiat MK2 ELX | KIA Picanto EX
הודעות: 150
|
האם שימוש בטיפטרוניק - ידני מקצר את חיי הגיר?
שבוע טוב
כך על פי השמועה לפחות, שימוש באופציה הידנית בגיר טיפטרוניק לELX 02 מקצר את חיי הגיר? אשמח לדעה מקצועית בעניין |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
חבר מועדון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: פרדסיה
הגלגלים שלי: פונטו 1250 3 דלתות
הודעות: 678
|
אני מקווה שאתה טועה ..
אני משתמש הרבה בפונקציה הזאת בגירים אוטומטיים .
__________________
נוהג על פונטו דור ראשון 3 דלתות .. הבייבי שלי .. עצה : מי שאוכל פחות נשאר רזה ומוריד משקל מהרכב .... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Aug 2010
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ELX
הודעות: 90
|
גם אני מקווה שזה לא כך, הבנתי שזה מחמם את התיבה ועלול לגרום נזק.
השמועות האלה בעיתיות, יש אולי מישהו שיכול להעיד שיש לו כמה שנים טובות ELX ומשתמש "בלי סוף" בפונקציה הזאת ומעביר הילוכים חופשי, ולא קרה לו כלום לגיר? נערך לאחרונה על ידי plats : 26-06-11 ב 20:07. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Apr 2011
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: HGT
הודעות: 279
|
אני עונה מתוך שימוש רב.. אולי איזה 3 שנים של סובארו בי 4 טיפטרוניק. לא היו שום בעיות איתו.
כמובן אם להחליף הילוך בזמן. ואני מדבר אם קצת מרוצים פה ושם. מה שכן זה כמובן אוכל יותר דלק. אבל 3 שנים ושקט.. פשוט עכשיו יש לי hgt אבל הסובארו עדיין נושמת ועוד איך. אני לא יודע איך זה בפיאט אבל..
__________________
אין דבר כזה חרא רכב.. יש חרא בעלים ![]() הגובה לא מוריד בהספק |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
|
אם תשאל אותי, למעט סיטואציות שממש דורשות את זה, כמו למשל ירידות ממושכות שבהן רוצים להישאר בהילוך נמוך, אין טעם להשתמש בזה.
במצב הזה אתה מנצל את הגיר פחות טוב בהרבה. הביצועים יהיו פחות טובים (נסה 0-100 ותראה בעצמך), וצריכת הדלק תהיה גבוהה יותר. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Apr 2011
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 567
|
בסוברו B4 יש גיר רציף כמו שיש בפונטו ספייס?
הבנתי שבגיר של הפונטו משנת 2004 עד 2006 עשו קירור טוב יותר לגיר. אני אישית משתמש בבלימת הרכב רק בירידות שזה ממש הכרחי... שורה תחתונה: ברקסים עולים פחות מגיר!
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Apr 2011
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: HGT
הודעות: 279
|
צטט:
בגלל זה רשמתי שאני לא יודע איך זה בפיאט.פה אני לא כ"כ מסכים איתך.. עוד פעם אותה דוגמא: סובארו היא הנעה כפולה תמיד. היא לא זזה ברמזור אם דוושה ברצפה. אבל אם היא בטיפטרוניק היא הרבה יותר עצבנית.
__________________
אין דבר כזה חרא רכב.. יש חרא בעלים ![]() הגובה לא מוריד בהספק נערך לאחרונה על ידי Sharky : 26-06-11 ב 21:59. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
|
אתה ממשיך להזכיר את הלגאסי למרות שאין כאן שום בסיס להשוואה, מלבד מצב ההפעלה של הגיר.
מצד אחד יש לך רכב משפחתי גדול, הנעה כפולה, גיר אוטומטי פלנטרי. מהצד השני יש לך סופרמיני הנעה קדמית עם גיר רציף. אופן הפעולה של הגירים מאוד שונה. בגיר רציף אין הילוכים קבועים, יש אינסוף. בצורה כזו הגיר לוקח חלק פעיל יותר בביצועי הרכב. בהאצה למשל, אתה מסוגל להשאיר את המנוע בסל"ד האופטימלי לכל אורך הפעולה. זה דבר שאי אפשר לעשות באף סוג של גיר אחר. שמפעילים את הגיר במצב הטיפטרוניק, מאבדים את היכולת הזו, וביצועי הרכב יורדים. בגיר אוטומטי פלנטרי אין הבדל בכלל בביצועי הרכב. בהנחה והמחשב מפעיל את הגיר בדיוק באותה צורה כמו הנהג. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jun 2011
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: Fiat MK2 ELX | KIA Picanto EX
הודעות: 150
|
צטט:
קח לדוגמא את הדרך מצומת שבע לטבריה שם יש עליות קלות לאורך כל הדרך והספייס שלי מסרבת להאיץ או לפחות לעלות לכיוון 4 בסלד ובכלל לעבור את ה80 ורק אם אני סוחט את הגז אני אולי מקבל קצת צלצולים. לעומת זאת כאשר אני ברציץ ונניח אני מוריד לשלישי בקטנה ומיד לרביעי - חמישי השיפור עצום ויש מצב שאני משאיר אבק לכמה משפתחיות צמאות דלק. בשורה התחתונה - המחשב לא יכול לדעת מתי אני בעליה ומתי בירידה, כל הנתונים שהוא מקבל הם על סמך הלחיצה שלי בדוושה - ברקס או גז. נערך לאחרונה על ידי Cabman : 27-06-11 ב 21:58. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
|
שאתה במצב הרציף, ולוחץ על דוושת הגז עד הסוף, המנוע מגיע לשיא ההספק ונשאר שם כל הזמן. שאתה מבצע העברת "הילוך" בעצמך, הוא מגיע לשיא ההספק, יורד משם, חוזר לשם שוב, וחוזר חלילה.
הוא פחות יעיל ככה. בכל מקרה, ככה אתה בדיוק מפספס את המטרה של הגיר הזה. אינסוף יחסי העברה מאוד תורמים לביצועי הרכב. כמו כן, כבה את מצב החיסכון והרכב יתפקד טוב יותר, ובצורה מעניינת, גם יחסוך יותר דלק. |
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| ספר שימוש לפנדה | Cnef | פנדה - טכני | 3 | 22-12-11 17:08 |
| שימוש בצ'וק | liad-gn | אונו - טכני | 3 | 22-11-09 00:17 |
| שימוש בנעילת הגה | אייל | פיאט כללי | 6 | 30-11-08 01:56 |
| סאב פיוניר 1200 חדש בקרטון ללא שימוש | command sergeant major | מכירה | 2 | 09-10-08 14:22 |
| שימוש בקצף פוליאוריטן. | אלי_תמם | שיפורים וקוסמטיקה | 4 | 19-02-08 08:37 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד