מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הבמבינה שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

מזל טוב לחיים
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

מאזדה 3 2006
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

AMERICAN POWER
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

אחרי שעה וחצי של ניקיון חיצוני לבראבוו


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 25-06-11, 23:57   #1
Cabman
Senior Member
 
האווטאר של Cabman
 
תאריך הצטרפות: Jun 2011
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: Fiat MK2 ELX | KIA Picanto EX
הודעות: 150
האם שימוש בטיפטרוניק - ידני מקצר את חיי הגיר?

שבוע טוב

כך על פי השמועה לפחות, שימוש באופציה הידנית בגיר טיפטרוניק לELX 02 מקצר את חיי הגיר?
אשמח לדעה מקצועית בעניין
Cabman מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 26-06-11, 09:37   #2
Amit
חבר מועדון
 
האווטאר של Amit
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: פרדסיה
הגלגלים שלי: פונטו 1250 3 דלתות
הודעות: 678
אני מקווה שאתה טועה ..
אני משתמש הרבה בפונקציה הזאת בגירים אוטומטיים .
__________________
נוהג על פונטו דור ראשון 3 דלתות .. הבייבי שלי ..

עצה : מי שאוכל פחות נשאר רזה ומוריד משקל מהרכב ....
Amit מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-06-11, 19:55   #3
plats
Member
 
תאריך הצטרפות: Aug 2010
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ELX
הודעות: 90
גם אני מקווה שזה לא כך, הבנתי שזה מחמם את התיבה ועלול לגרום נזק.

השמועות האלה בעיתיות, יש אולי מישהו שיכול להעיד שיש לו כמה שנים טובות ELX ומשתמש "בלי סוף" בפונקציה הזאת ומעביר הילוכים חופשי, ולא קרה לו כלום לגיר?

נערך לאחרונה על ידי plats : 26-06-11 ב 20:07.
plats מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-06-11, 20:45   #4
Sharky
Senior Member
 
האווטאר של Sharky
 
תאריך הצטרפות: Apr 2011
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: HGT
הודעות: 279
אני עונה מתוך שימוש רב.. אולי איזה 3 שנים של סובארו בי 4 טיפטרוניק. לא היו שום בעיות איתו.
כמובן אם להחליף הילוך בזמן. ואני מדבר אם קצת מרוצים פה ושם. מה שכן זה כמובן אוכל יותר דלק. אבל 3 שנים ושקט.. פשוט עכשיו יש לי hgt אבל הסובארו עדיין נושמת ועוד איך.
אני לא יודע איך זה בפיאט אבל..
__________________
אין דבר כזה חרא רכב.. יש חרא בעלים

הגובה לא מוריד בהספק המבין יבין.
Sharky מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-06-11, 21:45   #5
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
אם תשאל אותי, למעט סיטואציות שממש דורשות את זה, כמו למשל ירידות ממושכות שבהן רוצים להישאר בהילוך נמוך, אין טעם להשתמש בזה.
במצב הזה אתה מנצל את הגיר פחות טוב בהרבה. הביצועים יהיו פחות טובים (נסה 0-100 ותראה בעצמך), וצריכת הדלק תהיה גבוהה יותר.
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-06-11, 21:53   #6
chenrp
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Apr 2011
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 567
בסוברו B4 יש גיר רציף כמו שיש בפונטו ספייס?

הבנתי שבגיר של הפונטו משנת 2004 עד 2006 עשו קירור טוב יותר לגיר.

אני אישית משתמש בבלימת הרכב רק בירידות שזה ממש הכרחי...


שורה תחתונה:
ברקסים עולים פחות מגיר!
chenrp מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-06-11, 21:57   #7
Sharky
Senior Member
 
האווטאר של Sharky
 
תאריך הצטרפות: Apr 2011
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: HGT
הודעות: 279
צטט:
במקור פורסם על ידי chenrp צפה בהודעה
בסוברו B4 יש גיר רציף כמו שיש בפונטו ספייס?

הבנתי שבגיר של הפונטו משנת 2004 עד 2006 עשו קירור טוב יותר לגיר.

אני אישית משתמש בבלימת הרכב רק בירידות שזה ממש הכרחי...


שורה תחתונה:
ברקסים עולים פחות מגיר!
סובארו לא גיר רציף בגלל זה רשמתי שאני לא יודע איך זה בפיאט.

צטט:
במקור פורסם על ידי Caveman צפה בהודעה
אם תשאל אותי, למעט סיטואציות שממש דורשות את זה, כמו למשל ירידות ממושכות שבהן רוצים להישאר בהילוך נמוך, אין טעם להשתמש בזה.
במצב הזה אתה מנצל את הגיר פחות טוב בהרבה. הביצועים יהיו פחות טובים (נסה 0-100 ותראה בעצמך), וצריכת הדלק תהיה גבוהה יותר.
פה אני לא כ"כ מסכים איתך.. עוד פעם אותה דוגמא: סובארו היא הנעה כפולה תמיד. היא לא זזה ברמזור אם דוושה ברצפה. אבל אם היא בטיפטרוניק היא הרבה יותר עצבנית.
__________________
אין דבר כזה חרא רכב.. יש חרא בעלים

הגובה לא מוריד בהספק המבין יבין.

נערך לאחרונה על ידי Sharky : 26-06-11 ב 21:59.
Sharky מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-06-11, 23:34   #8
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
אתה ממשיך להזכיר את הלגאסי למרות שאין כאן שום בסיס להשוואה, מלבד מצב ההפעלה של הגיר.
מצד אחד יש לך רכב משפחתי גדול, הנעה כפולה, גיר אוטומטי פלנטרי. מהצד השני יש לך סופרמיני הנעה קדמית עם גיר רציף.

אופן הפעולה של הגירים מאוד שונה. בגיר רציף אין הילוכים קבועים, יש אינסוף. בצורה כזו הגיר לוקח חלק פעיל יותר בביצועי הרכב. בהאצה למשל, אתה מסוגל להשאיר את המנוע בסל"ד האופטימלי לכל אורך הפעולה. זה דבר שאי אפשר לעשות באף סוג של גיר אחר.
שמפעילים את הגיר במצב הטיפטרוניק, מאבדים את היכולת הזו, וביצועי הרכב יורדים.

בגיר אוטומטי פלנטרי אין הבדל בכלל בביצועי הרכב. בהנחה והמחשב מפעיל את הגיר בדיוק באותה צורה כמו הנהג.
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-06-11, 21:55   #9
Cabman
Senior Member
 
האווטאר של Cabman
 
תאריך הצטרפות: Jun 2011
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: Fiat MK2 ELX | KIA Picanto EX
הודעות: 150
צטט:
במקור פורסם על ידי Caveman צפה בהודעה
אתה ממשיך להזכיר את הלגאסי למרות שאין כאן שום בסיס להשוואה, מלבד מצב ההפעלה של הגיר.
מצד אחד יש לך רכב משפחתי גדול, הנעה כפולה, גיר אוטומטי פלנטרי. מהצד השני יש לך סופרמיני הנעה קדמית עם גיר רציף.

אופן הפעולה של הגירים מאוד שונה. בגיר רציף אין הילוכים קבועים, יש אינסוף. בצורה כזו הגיר לוקח חלק פעיל יותר בביצועי הרכב. בהאצה למשל, אתה מסוגל להשאיר את המנוע בסל"ד האופטימלי לכל אורך הפעולה. זה דבר שאי אפשר לעשות באף סוג של גיר אחר.
שמפעילים את הגיר במצב הטיפטרוניק, מאבדים את היכולת הזו, וביצועי הרכב יורדים.

בגיר אוטומטי פלנטרי אין הבדל בכלל בביצועי הרכב. בהנחה והמחשב מפעיל את הגיר בדיוק באותה צורה כמו הנהג.
אני למען האמת מרגיש באופן ניכר את השיפור בתאוצה כאשר אני משתמש במצב ידני-רציף
קח לדוגמא את הדרך מצומת שבע לטבריה שם יש עליות קלות לאורך כל הדרך והספייס שלי מסרבת להאיץ או לפחות לעלות לכיוון 4 בסלד ובכלל לעבור את ה80 ורק אם אני סוחט את הגז אני אולי מקבל קצת צלצולים. לעומת זאת כאשר אני ברציץ ונניח אני מוריד לשלישי בקטנה ומיד לרביעי - חמישי השיפור עצום ויש מצב שאני משאיר אבק לכמה משפתחיות צמאות דלק. בשורה התחתונה - המחשב לא יכול לדעת מתי אני בעליה ומתי בירידה, כל הנתונים שהוא מקבל הם על סמך הלחיצה שלי בדוושה - ברקס או גז.

נערך לאחרונה על ידי Cabman : 27-06-11 ב 21:58.
Cabman מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-06-11, 22:15   #10
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
שאתה במצב הרציף, ולוחץ על דוושת הגז עד הסוף, המנוע מגיע לשיא ההספק ונשאר שם כל הזמן. שאתה מבצע העברת "הילוך" בעצמך, הוא מגיע לשיא ההספק, יורד משם, חוזר לשם שוב, וחוזר חלילה.
הוא פחות יעיל ככה.
בכל מקרה, ככה אתה בדיוק מפספס את המטרה של הגיר הזה. אינסוף יחסי העברה מאוד תורמים לביצועי הרכב.

כמו כן, כבה את מצב החיסכון והרכב יתפקד טוב יותר, ובצורה מעניינת, גם יחסוך יותר דלק.
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
ספר שימוש לפנדה Cnef פנדה - טכני 3 22-12-11 17:08
שימוש בצ'וק liad-gn אונו - טכני 3 22-11-09 00:17
שימוש בנעילת הגה אייל פיאט כללי 6 30-11-08 01:56
סאב פיוניר 1200 חדש בקרטון ללא שימוש command sergeant major מכירה 2 09-10-08 14:22
שימוש בקצף פוליאוריטן. אלי_תמם שיפורים וקוסמטיקה 4 19-02-08 08:37


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 20:38.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד