![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| יעוץ ברכישת רכב שאלות לפני קניה. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Member
תאריך הצטרפות: Nov 2010
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: ספייס דינאמיק 16V
הודעות: 32
|
התייעצות לגבי אקזמפלר שראיתי היום - ספייס דינאמיק 2004
שלום לכולם. אני הולך להיכנס לראשונה למועדון פיאט, לא מכיר את הרכב חוץ מקריאה פה ולכן כמה שאלות:
ראיתי היום ספייס דינאמיק 2004, יד 2 עם 88 אלף ק"מ. בנסיעה האוטו סוחב יפה - 3 אנשים ברכב עם מזגן על פול והוא נוסע כמו גדול בלי תחושה של מאמץ מיוחד. הרכב מטופל במוסך שמשון ביהוד (ראיתי מדבקות לטיפול הבא) כך שמהבחינה הזו אני יודע שהוא מטופל היטב. לצערי ראיתי כמה דברים שהעלו בי חשש ולכן רציתי לשאול: 1. בגג הרכב ובדלת האחורית של תא המטען יש דהייה של צבע, עדיין ללא חלודה. האם זה סביר שרכב משנתון כזה כבר יראה דהייה של צבע (האוטו אפור כהה)? כמה זמן תחזיק צביעה חדשה, האם היא תפתור את הבעיה? 2. על מכסה המנוע ראיתי מעט מאוד התחלות של דהיות לכיוון קילופים. שוב, על מה זה מצביע מבחינת טיפול ברכב של בעל הרכב? האם צביעה תפתור את זה? 3. לאחר הרמת מכסה מנוע - החיבור של הבקלית אל הרכב מצד שמאל שבור. המוכר הציע לתקן זאת ע"י הדבקה מיוחדת, כדבריו. כמובן שבמוסך. אני לא חושב שזה מתאונה, אחרת מכסה המנוע היה מוחלף ולא הייתי רואה את הבעיות בצבע. מה דעתכם? ממה זה יכול להיגרם? האם זה משהו רציני שצריך לחשוש ממנו? יש לציין שאת הרכב ראיתי בסוכנות רכב - טרייד אין. הרכב רשום על יד פרטית ראשונה ושנייה, אך את כל המו"מ אני עושה מול סוחר. הוא הציע לצבוע את החלקים הדורשים צביעה, ולתקן (בהדבקה) את החיבור של הבקלית. הרכב אמור לעבור טסט עוד בינואר וצריך לעבור טיפול (לפי המדבקה של שמשון). הוא דורש בסביבות 30 - 32 אלף. סכום סביר? מה דעתכם? שווה לקחת לבדיקה? דרך אגב - בלוי יצחק הרכב מופיע במחירון של 29,600, אך שם הוא טען שזה לא הגיוני, כי אותו רכב ידני שווה 500-1000 שקל פחות. ביד 2 הרכב לא מופיע במחירון, רק דינאמיק ידני. מעבר לזה ראיתי עוד ספייס דינאמיק 2004, אותו צבע (בלי בעיות צבע שראיתי), עשה 105 אלף קילומטר, יד שלישית. הבעיה היא שהרכב לא טופל במוסך מורשה, והבעלים אף העידו שלפני שבוע בערך הוחלף נוזל קירור, אך למים ירוקים ולא פארפלו. הרכב נוסע טוב, עם מזגן בפול, זוג נשוי ונראים סבבה, לא צעירים מופרעים. אך מעבר לכך לא ניתן לדעת בלי בדיקה. אשמח לשמוע את דעתכם, האם כדאי בכלל לחשוב על לקחת אחד מהם לבדיקה, מה עוד לחפש, לבדוק. תודה מראש לעונים. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: בית שמש
הגלגלים שלי: הונדה האצ'בק
הודעות: 359
|
לדעתי הרכב שמטופל בשמשון מנצח בגדול, טלפון אליהם ותדע הכל על הרכב.
כי הרי באים לשם לעשות יישורי קו רק בשביל השקט, ועוד שהרכב טופל רק שם ועוד יש לו תאריך לטיפול ככה שאתה חוסך את היישור קו בכל רכב אחר. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פיאט פנדה
הודעות: 43
|
לדעתי יקר מדי
בשבועות האחרונים חפשתי רכב פיאט פונטו לא ידני בשנתונים 2004-2006.
אכן יש הרבה אקסמפלרים מוזנחים ולא ראויים, אבל בסוף מצאתי פונטו דינאמיק 16V ספידגיר 80 כ"ס עם 79,000 ק"מ מודל 2005 במצב טוב מאוד. שלמתי 32,000 ש"ח כולל הסטוריית טיפולים מלאה במוסכי היבואן, טסט לשנה וחודש. מחירון יד 2 - 35,000 .היד אמנם גבוהה - 4 , אבל לי היה חשוב מצב ספציפי. מסקנה - המחיר שהוצא לך גבוה. צריך סבלנות לחפש אקסמפלר ראוי , או להתמקח חזק עם הסוחר. אני אישית לא הייתי מתפשר ולא לוקח פיאט כזו שלא טופלה במורשים . |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Nov 2010
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: ספייס דינאמיק 16V
הודעות: 32
|
דווקא הרכב שנמצא אצל הסוחר הוא זה שמטופל אצל שמשון. לגבי המחיר אני מן הסתם אתווכח איתו, כי הוא גם חרג מהמחירון בלי שום סיבה ממשית - ק"מ סביר ועוד אחוז על היד הנמוכה, אבל זה גרושים.
הבעיה עם הרכב הזה היא הצבע שלו, כפי שהסברתי למעלה. יש דהיות של צבע בגג ובדלת תא המטען, ועל מכסה המנוע יש כבר כמעט קילופים. אמנם קטנים מאוד אבל זה מתחיל. השאלה אם הרכב מבחינה מכנית ושלדה נקי, האם העניין עם הצבע הוא רק בעיה של צביעה והבעיה נפתרה, או שבעיית הדהייה תחזור לאחר שנה או שנתיים. אין לי מושג לגבי בעיה זו ולגבי אם זו מחלה ידועה של פונטו, ולכן אני שואל. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2010
מיקום: בית דגן
הגלגלים שלי: יונדאי אקסנט
הודעות: 327
|
שלום גיא
לפני שקניתי את הפונטו שלי בסוכות, הפכתי את העולם בחיפוש אחת יפה והקוריוז הוא שהכוונה הייתה למצוא בכלל ספייס ולא רגילה, למרות שהפחידו אותי בעניין ההגה החשמלי. בכל אופן, ראיתי אני חושב איזה 10 מכוניות ספייס במהלך חול המועד. כולן, אבל כולן בלי יוצא מן הכלל היו מטאליות - ושרופות מהשמש. קילופים ודהיות של צבע בכל מיני מקומות ברכב וזה היה פשוט זוועה. נראה לי שמדובר במחלה של המטאליות של פיאט. כולן דוהות ומתקלפות. (למעט הנדירות שכל היום נמצאות בחניה מקורה גם בבית וגם בעבודה). ברגע שראיתי את שלי ביד 2, החלטתי שאני הולך עליה אפילו שהיא MK1 ומודל 2000... ושילמתי בהתאם: 800 ש"ח מעל המחירון. לעניינך: אם אתה רוצה את הרכב מאד ואתה מוכן להשקיע בצביעה, המלצתי היא צביעה כללית לרכב. צביעה טובה עם כמה שכבות לכה ואתה סוגר את הפינה הזאת להרבה שנים קדימה. אל תסתפק בתיקונים מקומיים. כל פעם יתקלף לך במקום אחר.
__________________
דוד קלדרון - רע"ן חקירות | רשות האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול | http://www.piba.gov.il פתרונות מחשוב ותכנות בסיסי נתונים לעסקים קטנים (VBA/ ACCESS) נערך לאחרונה על ידי davidka : 15-11-10 ב 21:26. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Nov 2010
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: ספייס דינאמיק 16V
הודעות: 32
|
אהלן דוד,
אכן אתה צודק הצבע של הרכב הוא מטאלי (אפור) ולגבי הצבע חשבתי כבר לצבוע את כל האוטו וזהו, העניין הוא שזה משהו שצריך להיסגר מול הסוחר שהבטיח לי צביעה של הגג והפרונט. צריך לשכנע אותו לצביעה כללית של כל הרכב. אני גם לא בטוח כמה הצביעה תהיה איכותית, כך שאולי אצטרך להתמקח איתו על מחיר הרכב ולעשות זאת בעצמי. יש למישהו מושג כמה בערך עולה צביעת פונטו היום? מעבר לכך מה דעתך מהפרטים שנתתי על הרכב? אני לא כזה מבין גדול ברכבים אבל הרכב נסע יפה והמנוע נתן הרגשה טובה (ואני רגיל ללאנטיס 1600). משהו ששכחתי לציין - כשעצרתי את הרכב ברמזורים היה רעש עמום כזה מהבלמים, לא חריקה או שריקה גבוהה אלא סאונד נמוך ומתכתי. יכול להיות שזה רק בלאי של בלמים? יש לציין שהבלמים עבדו מצוין, רק הרעש קצת הפחיד אותי. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2010
מיקום: בית דגן
הגלגלים שלי: יונדאי אקסנט
הודעות: 327
|
היי גיא...
![]() על פניו הרכב נשמע נחמד. עצם זה שהוא מטופל אצל שמשון זה כבר חצי אבן שיורדת מהלב. החצי השני הוא בדמות החיצוניות של הרכב. אם החיצוניות לא מפריעה לך מאד, תוריד לסוחר איזה 2000 ש"ח (צביעה טובה בתנור 5 שכבות ועוד 5 שכבות לכה ללא פחחות נע בסביבות 6000 שקל). אין סיכוי בעולם שהוא יוריד לך סכום כזה, לכן או שתעצום עיניים ותחסוך לצביעת הרכב בעתיד או שתיאלצו להיפרד כידידים.. אני מצרף לך טופס בדיקה לפני קניה שיצרתי לפני שהתחלתי לחפש מכוניות. יש שם כמה דברים שצריך לבדוק. יצרתי אותו כי ידעתי בבירור שבזמן שאהיה ליד אוטו - לא אזכור כלום. לכן לקחתי איתי את הנייר הזה. מקווה שישמש אותך לאוטו הזה או לבאים אחריו.. בעניין רעש הבלמים, קשה לדעת. צריך לשמוע בכדי לאבחן טוב. בהצלחה
__________________
דוד קלדרון - רע"ן חקירות | רשות האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול | http://www.piba.gov.il פתרונות מחשוב ותכנות בסיסי נתונים לעסקים קטנים (VBA/ ACCESS) |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Nov 2010
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: ספייס דינאמיק 16V
הודעות: 32
|
תודה על הטופס, תבורך.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
|
הדהייה של הצבע היא בגלל שאנשים מתעקשים לא לנקות את הרכבים שהם קנו במירב כספם, או שהם מנקים עם כל מיני חומרים שמזיקים לצבע. וכמובן תוצאה ישירה של עמידה ממושכת בשמש הישראלית.
זה קורה להרבה רכבים לצערי. ייתכן שהלקה רגישה יותר בצבעים המטאליים. בכל מקרה, לגשת עם הרכב לחיים להוציא הסטורית טיפולים יהיה הצעד הבא מבחינתי בעסקה עם הסוחר, אם אתה בכלל רוצה להמשיך את העסקה עם הסוחר. קח בחשבון שהתיקונים שהוא יבצע לרכב יהיו באיכות ירודה מאוד מתוך מטרה של חיסכון ורצון להיפטר מהרכב. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Nov 2010
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: ספייס דינאמיק 16V
הודעות: 32
|
לגבי הרצון שלו לחסוך, זה היה לי ברור. אני מניח גם שיש לו מוסכים שהוא עובד איתם והמחיר שהוא משלם והעבודה המתקבלת היא בהתאם. הרכב נראה לי מבחינה מכנית למעט פה ושם כמה יישורי קו (טיפול 10, בלמים מרעישים, טסט עוד חודשיים), אבל לא מתחשק לי להתחיל עם רכב עם צבע דהוי או להשקיע עכשיו 5-6 K וליישר קו גם בצבע, ולכן כנראה שארד ממנו.
הוא גם דרש 31 K(העובד שלו אמר לי בהתחלה 33 והוא בלי לדעת שכבר שאלתי את העובד ענה 31) והרכב לא מופיע במחירון של יד2 (דינמיק 2004 אוטומט) אלא רק בלוי יצחק, שם המחירון הוא 29,600 +- 100 ש"ח. הוא הציע צביעה על חשבונו לגג ולפרונט וטיפול, אבל כמו שאמרת, אני לא סומך על טיפולים כאלה, רק על מוסך מורשה וכשאני לוקח את הרכב בתור בעליו. לא נראה לי שהוא יסכים להוריד 2000 ש"ח מהמחירון של לוי יצחק כקיזוז על הטסט והטיפול שאני אצטרך לעשות. לגבי הוצאת היסטוריית טיפולים, רק כדי לדעת - ממה שהבנתי בעל הרכב חייב להיות נוכח איתי במוסך, לא? אין סיכוי שישלחו לי את הפרטים בפקס או אפילו יתנו לי לבדי, אני צודק? נערך לאחרונה על ידי גיאצ'וק : 15-11-10 ב 23:37. |
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| שאלה לגבי משאבת דלק פונוטו ספייס 2004 | tombraider | פונטו - טכני | 4 | 23-04-10 18:00 |
| מידע לגבי הגה חשמלי בפונטו דינאמיק 2006 | amirnili | פונטו - טכני | 1 | 26-01-10 00:11 |
| אונו שראיתי היום | i12z | גלריה | 7 | 05-05-09 05:47 |
| קניית פונטו ספייס דינאמיק 2004 | Sunflower | יעוץ ברכישת רכב | 3 | 02-04-09 19:14 |
| פונטו ספייס דינאמיק 2005 - שאלה לגבי גיר רציף | פורום הגראז' | 10 | 11-03-07 00:53 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד