מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו SX 2001 ידנית
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו ספייס (יאנג ) "פנינה"
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

7.3 שנים עם האונו הסתיימו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

למכירה פיאט גרנדה פונטו 2008 אוטומטית
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

התחדשתי באונו 1400...


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 07-10-10, 08:59   #1
davidka
Senior Member
 
האווטאר של davidka
 
תאריך הצטרפות: Oct 2010
מיקום: בית דגן
הגלגלים שלי: יונדאי אקסנט
הודעות: 327
עצה לבקרה על עבודת מאוורר הרדיאטור

שלום לחברי הפורום הנכבדים.

משיטוטיי בפורום נוכחתי שהודעות רבות מתייחסות לבעיות התחממות של מכוניות פיאט.
אבא שלי הוא חשמלאי רכב בפנסיה, מוותיקי החשמלאים בראשל"צ. לפני מספר שנים הוא הגה רעיון יפה שכרגע כבר מיושם בפונטו שלי. הרעיון הוא לדעת בכל רגע נתון, מתי המאוורר אמור להיכנס לעבודה והאם הוא ב א מ ת מסתובב. (כי יכול להיות מצב שהוא מקבל פיקוד אבל בפועל לא מסתובב שזו בעיה שרוצים לעלות עליה מיד).
הרעיון בא לידי ביטוי בהתקנת שתי נוריות לד קטנות. במקרה שלי, אחת אדומה ואחת ירוקה.
האדומה נדלקת בעת פקודת ההדלקה של המאוורר ואותה ממש לא קשה לחבר.
המנורה השניה היא כל הטריק ובעצם מחוברת בדיודה למאוורר בצורה כזו שרק כאשר הוא מסתובב, הוא מחזיר לה מתח הפוך ומדליק אותה.
לכן, מצב נורמלי הוא שברגע שהמנורה האדומה נדלקת, מיד אחריה אמורה להידלק גם הירוקה ואז הכל רגוע וסבבה. אם האדומה נדלקת והירוקה לא - יש לנו מספיק זמן לעמוד בצד ולבדוק מדוע המאוורר לא מסתובב וכך לחסוך התחממות מיותרת שתקרה קרוב לוודאי כמה דקות אחר כך.

אין לי את הסכימה של החיבור שאבא שלי עשה, אני רק יודע שמדובר בדיודה שגורמת למנוע המאוורר להחזיר מתח ולהדליק את המנורה. אם תרצו, אני יכול לברר איתו יותר לעומק.

נראה לי דבר הכרחי למניעת התחממות כתוצאה מכשל מנוע מאוורר.
davidka מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 07-10-10, 11:51   #2
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
אשמח לראות את הסכימה לחיבור כזה זאת למרות שאין לי כוונה להתקין משהו כזה ברכב.
נראה מעניין.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 07-10-10, 12:30   #3
chesh
Senior Member
 
האווטאר של chesh
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
גם אני חשבתי על זה בעבר ושאלתי איך עושים זאת, פשוט מעבירים חוט חשמל מצמת החשמל של המאורר לנורת לד לא?
אף פעם לא היה לי זמן להתעסק עם זה
chesh מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 07-10-10, 12:38   #4
r.a20
Senior Member
 
האווטאר של r.a20
 
תאריך הצטרפות: Jul 2008
מיקום: מאחורי ההגה
הגלגלים שלי: Punto XTZ
הודעות: 479
זה נשמע דבר מעניין.
איפה מיקמת את הלדים בתוך הרכב? על אחד ה"כפתורים" הריקים ליד הכפתורים של אור ערפל ושל המפשיר אדים האחורי?
r.a20 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 07-10-10, 12:53   #5
davidka
Senior Member
 
האווטאר של davidka
 
תאריך הצטרפות: Oct 2010
מיקום: בית דגן
הגלגלים שלי: יונדאי אקסנט
הודעות: 327
מנורות בקרה למאוורר...

אז ככה, כרגע המנורות לא מחוברות לדש בורד אלא מחוברות באופן זמני עד שיהיה לי זמן לשבת ולמקם אותן בצורה יפה במקום נוח וקריא.
דיברתי עם אבא שלי עכשיו והוא הסביר לי משהו כזה; מחברים צד אחד של המנורה למינוס של מנוע המאוורר וצד שני של המנורה למינוס של המנוע של הרכב. כאשר מנוע המאוורר נכנס לפעולה, המינוס הופך קוטביות והופך לפלוס, מה שגורם למנורה לפעול. עכשיו, אני לא ממש הבנתי איפה הדיודה נכנסת לתמונה. בכל מקרה, כאשר המאוורר מפסיק את פעולתו, המנורה הירוקה דועכת לאיטה בגלל שכל עוד הוא מסתובב עד לעצירה, הוא מספק לה מתח שהולך ונחלש.
davidka מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 07-10-10, 14:35   #6
liorwohl
Senior Member
 
האווטאר של liorwohl
 
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: פתח תקווה
הגלגלים שלי: 500 TwinAir Sport 2012 ידני
הודעות: 549
אבל אם יקרע צינור מים והמאוור יעבוד מצויין? בכמה מכוניות בכלל המאוורר לא פועל? זה לא משהו נפוץ כל כך.

ויש לי שאלה, בפונטו דור ראשון הטמפרטורה בשעון בלוח שעונים היא מה שבראש/בלוק מנוע, או הטמפרטורה של המים?
אם זה הטמפרטורה של המנוע עצמו אני לא רואה שום צורך בתוספות כמו שכתבת, השעון אומר הכל.
אם זה הטמפרטורה של המים (שיכולים להעלם להם) אז שעון טמפרטורה דיגיטלי כמו של מקררים שיחובר למנוע עם ציפצוף מתי שעובר טווח מסויים - זה יכול להיות דבר מאוד שימושי.
__________________
עכשיו יש 500 TwinAir Sport 2012 ידנית אדומה
הפיאטים הקודמים שלי: פנדה 2006 ידנית, פונטו 2000 60sx, אונו 1993 45s
liorwohl מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 07-10-10, 19:02   #7
davidka
Senior Member
 
האווטאר של davidka
 
תאריך הצטרפות: Oct 2010
מיקום: בית דגן
הגלגלים שלי: יונדאי אקסנט
הודעות: 327
תשובה

הדגשתי בהתחלה שזה עזר חשוב שאמור להתריע על כשל מאוורר ולא על בעיה אחרת במערכת המים.
ידוע לי ממקור ראשון על מכוניות פיאט טמפרה שמאווררים היו נשרפים בהן על ימין ועל שמאל.
היו לנו כאלה בעבודה לפני כמה שנים טובות, הן היו חדשות לגמרי ובשתיים מהן המאווררים נשרפו והלך להן הראש מנוע.. קראתי גם לא מעט חוות דעת על כל מיני פיאטים ושם נאמר מפורשות שיש להן המון בעיות מאווררים. בעיות תרמוסטט אין הרבה כי תרמוסטט מסוג טוב עושה את העבודה ואם אין מים במערכת אז אני מקווה שיש מנורת אזהרה שנדלקת כאשר מפלס המים ברדיאטור יורד מתחת למינימום מסויים. בפיז'ו בכל אופן יש מנורה כזאת וביונדאי אקסנט הלכו בכלל רחוק: הרכב מכבה את עצמו באופן מיידי אם החום מתחיל לטפס לרמות מסוכנות לפני שיש נזק לראש או שיש מחסור בנוזל קירור.
בכל אופן, לי העזר הזה מועיל מאד.
davidka מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 08-10-10, 03:32   #8
upetar
חבר מועדון
 
האווטאר של upetar
 
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: טמפרה סטיישן קרבורטור
הודעות: 397
שלום ולילה

לפותח השירשור,הרעיון גאוני,ואני רוצה להרכיב אצלי.אים תוכל להגיד לי באיזה דיודה להישתמש,ואולי שירטוט של המעגל חיבורים,תודה רבה.
__________________
האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

נערך לאחרונה על ידי upetar : 08-10-10 ב 03:35.
upetar מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 08-10-10, 11:27   #9
davidka
Senior Member
 
האווטאר של davidka
 
תאריך הצטרפות: Oct 2010
מיקום: בית דגן
הגלגלים שלי: יונדאי אקסנט
הודעות: 327
הערב אני אצל ההורים שלי, אני אבקש ממנו לשרטט לי

בבית אשב ואעשה שרטוט "ממוחשב" של הסקיצה ואעלה לכאן.
זה המקום לציין שאבא שלי ניסה לעשות את זה ברנו 5 ישנה שהוא מחזיק ושם זה פשוט לא עבד...
כנראה שבדגמי מכוניות או בדגמי מאווררים מסויימים זה לא עובד.

יום טוב!
davidka מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
האם ניתן לחבר נורה כדי לדעת מתי מאוורר הרדיאטור פועל? chesh פונטו - טכני 13 09-11-09 14:10
בפונטו שלי מאוורר הרדיאטור מופעל בשניה שאני נותן סוויצ' כאשר אני סוגר סוגר הוא נכבה Kfirz פונטו - טכני 2 26-09-09 14:10
נתיך מאוורר הרדיאטור נשרף ומעטפת הפלסטיק שלו הותכה והתעוותה. ybenami בראבה - טכני 9 15-07-09 19:48
ריח של דלק במיכל מי הרדיאטור אור אונו - טכני 12 29-09-08 16:18
ריח של דלק במיכל מי הרדיאטור אור פיאט כללי 1 28-09-08 22:00


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 23:50.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד