![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2010
מיקום: בית דגן
הגלגלים שלי: יונדאי אקסנט
הודעות: 327
|
עצה לבקרה על עבודת מאוורר הרדיאטור
שלום לחברי הפורום הנכבדים.
משיטוטיי בפורום נוכחתי שהודעות רבות מתייחסות לבעיות התחממות של מכוניות פיאט. אבא שלי הוא חשמלאי רכב בפנסיה, מוותיקי החשמלאים בראשל"צ. לפני מספר שנים הוא הגה רעיון יפה שכרגע כבר מיושם בפונטו שלי. הרעיון הוא לדעת בכל רגע נתון, מתי המאוורר אמור להיכנס לעבודה והאם הוא ב א מ ת מסתובב. (כי יכול להיות מצב שהוא מקבל פיקוד אבל בפועל לא מסתובב שזו בעיה שרוצים לעלות עליה מיד). הרעיון בא לידי ביטוי בהתקנת שתי נוריות לד קטנות. במקרה שלי, אחת אדומה ואחת ירוקה. האדומה נדלקת בעת פקודת ההדלקה של המאוורר ואותה ממש לא קשה לחבר. המנורה השניה היא כל הטריק ובעצם מחוברת בדיודה למאוורר בצורה כזו שרק כאשר הוא מסתובב, הוא מחזיר לה מתח הפוך ומדליק אותה. לכן, מצב נורמלי הוא שברגע שהמנורה האדומה נדלקת, מיד אחריה אמורה להידלק גם הירוקה ואז הכל רגוע וסבבה. אם האדומה נדלקת והירוקה לא - יש לנו מספיק זמן לעמוד בצד ולבדוק מדוע המאוורר לא מסתובב וכך לחסוך התחממות מיותרת שתקרה קרוב לוודאי כמה דקות אחר כך. אין לי את הסכימה של החיבור שאבא שלי עשה, אני רק יודע שמדובר בדיודה שגורמת למנוע המאוורר להחזיר מתח ולהדליק את המנורה. אם תרצו, אני יכול לברר איתו יותר לעומק. נראה לי דבר הכרחי למניעת התחממות כתוצאה מכשל מנוע מאוורר. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
|
אשמח לראות את הסכימה לחיבור כזה זאת למרות שאין לי כוונה להתקין משהו כזה ברכב.
נראה מעניין.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
|
גם אני חשבתי על זה בעבר ושאלתי איך עושים זאת, פשוט מעבירים חוט חשמל מצמת החשמל של המאורר לנורת לד לא?
אף פעם לא היה לי זמן להתעסק עם זה |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jul 2008
מיקום: מאחורי ההגה
הגלגלים שלי: Punto XTZ
הודעות: 479
|
זה נשמע דבר מעניין.
איפה מיקמת את הלדים בתוך הרכב? על אחד ה"כפתורים" הריקים ליד הכפתורים של אור ערפל ושל המפשיר אדים האחורי? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2010
מיקום: בית דגן
הגלגלים שלי: יונדאי אקסנט
הודעות: 327
|
מנורות בקרה למאוורר...
אז ככה, כרגע המנורות לא מחוברות לדש בורד אלא מחוברות באופן זמני עד שיהיה לי זמן לשבת ולמקם אותן בצורה יפה במקום נוח וקריא.
דיברתי עם אבא שלי עכשיו והוא הסביר לי משהו כזה; מחברים צד אחד של המנורה למינוס של מנוע המאוורר וצד שני של המנורה למינוס של המנוע של הרכב. כאשר מנוע המאוורר נכנס לפעולה, המינוס הופך קוטביות והופך לפלוס, מה שגורם למנורה לפעול. עכשיו, אני לא ממש הבנתי איפה הדיודה נכנסת לתמונה. בכל מקרה, כאשר המאוורר מפסיק את פעולתו, המנורה הירוקה דועכת לאיטה בגלל שכל עוד הוא מסתובב עד לעצירה, הוא מספק לה מתח שהולך ונחלש. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: פתח תקווה
הגלגלים שלי: 500 TwinAir Sport 2012 ידני
הודעות: 549
|
אבל אם יקרע צינור מים והמאוור יעבוד מצויין? בכמה מכוניות בכלל המאוורר לא פועל? זה לא משהו נפוץ כל כך.
ויש לי שאלה, בפונטו דור ראשון הטמפרטורה בשעון בלוח שעונים היא מה שבראש/בלוק מנוע, או הטמפרטורה של המים? אם זה הטמפרטורה של המנוע עצמו אני לא רואה שום צורך בתוספות כמו שכתבת, השעון אומר הכל. אם זה הטמפרטורה של המים (שיכולים להעלם להם) אז שעון טמפרטורה דיגיטלי כמו של מקררים שיחובר למנוע עם ציפצוף מתי שעובר טווח מסויים - זה יכול להיות דבר מאוד שימושי.
__________________
עכשיו יש 500 TwinAir Sport 2012 ידנית אדומה הפיאטים הקודמים שלי: פנדה 2006 ידנית, פונטו 2000 60sx, אונו 1993 45s |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2010
מיקום: בית דגן
הגלגלים שלי: יונדאי אקסנט
הודעות: 327
|
תשובה
הדגשתי בהתחלה שזה עזר חשוב שאמור להתריע על כשל מאוורר ולא על בעיה אחרת במערכת המים.
ידוע לי ממקור ראשון על מכוניות פיאט טמפרה שמאווררים היו נשרפים בהן על ימין ועל שמאל. היו לנו כאלה בעבודה לפני כמה שנים טובות, הן היו חדשות לגמרי ובשתיים מהן המאווררים נשרפו והלך להן הראש מנוע.. קראתי גם לא מעט חוות דעת על כל מיני פיאטים ושם נאמר מפורשות שיש להן המון בעיות מאווררים. בעיות תרמוסטט אין הרבה כי תרמוסטט מסוג טוב עושה את העבודה ואם אין מים במערכת אז אני מקווה שיש מנורת אזהרה שנדלקת כאשר מפלס המים ברדיאטור יורד מתחת למינימום מסויים. בפיז'ו בכל אופן יש מנורה כזאת וביונדאי אקסנט הלכו בכלל רחוק: הרכב מכבה את עצמו באופן מיידי אם החום מתחיל לטפס לרמות מסוכנות לפני שיש נזק לראש או שיש מחסור בנוזל קירור. בכל אופן, לי העזר הזה מועיל מאד. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
חבר מועדון
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: טמפרה סטיישן קרבורטור
הודעות: 397
|
שלום ולילה
לפותח השירשור,הרעיון גאוני,ואני רוצה להרכיב אצלי.אים תוכל להגיד לי באיזה דיודה להישתמש,ואולי שירטוט של המעגל חיבורים,תודה רבה.
__________________
האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם. נערך לאחרונה על ידי upetar : 08-10-10 ב 03:35. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2010
מיקום: בית דגן
הגלגלים שלי: יונדאי אקסנט
הודעות: 327
|
הערב אני אצל ההורים שלי, אני אבקש ממנו לשרטט לי
בבית אשב ואעשה שרטוט "ממוחשב" של הסקיצה ואעלה לכאן.
זה המקום לציין שאבא שלי ניסה לעשות את זה ברנו 5 ישנה שהוא מחזיק ושם זה פשוט לא עבד... כנראה שבדגמי מכוניות או בדגמי מאווררים מסויימים זה לא עובד. ![]() יום טוב! |
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| האם ניתן לחבר נורה כדי לדעת מתי מאוורר הרדיאטור פועל? | chesh | פונטו - טכני | 13 | 09-11-09 14:10 |
| בפונטו שלי מאוורר הרדיאטור מופעל בשניה שאני נותן סוויצ' כאשר אני סוגר סוגר הוא נכבה | Kfirz | פונטו - טכני | 2 | 26-09-09 14:10 |
| נתיך מאוורר הרדיאטור נשרף ומעטפת הפלסטיק שלו הותכה והתעוותה. | ybenami | בראבה - טכני | 9 | 15-07-09 19:48 |
| ריח של דלק במיכל מי הרדיאטור | אור | אונו - טכני | 12 | 29-09-08 16:18 |
| ריח של דלק במיכל מי הרדיאטור | אור | פיאט כללי | 1 | 28-09-08 22:00 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד