![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#21 |
|
Administrator
מנהלמנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
|
בצע את הבדיקה שרשמתי (בזמן פקק, העלה את הסל"ד ל-3000 והחזק אותו שם, ותראה אם הטמפ' יורדת) ותחזור עם תוצאות
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
טוב, קודם כל לפותח השרשור המון תודה לך שהסכמת לטרוח ולהעלות את התמונה כפי שביקשתי.
השערה שלי מבלי להיכנס לבדיקות - ויודגש לעניות דעתי: השערה 1: ריכבך ככל הנראה אצלך או בהיסטוריית הידיים הקודמות הוחלף לו טמבון קידמי. הטמבון הקידמי אינו מקורי לדגם של רכבך, ברכבך צריך להיות פתחי איוורור לרדיאטור כמעט לכל אורך הטמבון, ואצלך יש פתחי איוורור שהם קצרים מידי, ככל הנראה זה הגורם לו התחמם בעמידה, שכן אין פתחים מספיק גדולים ליניקה של האוויר על ידי המאוורר. למשל תראה את אורך הרדיאטור שלך שהוא מפנס לפנס, ומאידך את אורך פיתחי האיוורור. פתרון - החלפת הטמבון / ביצוע חורי איוורור על ידי מקדח כוס / להשאיר זאת כך ולחיות עם זה. אגב זו בעייה מאוד נפוצה והיא מפני שפחחים מביאים את הטמבונים האלה כמעט לכל הדגמים כי הם זולים יותר / יותר נגישים בפירוקיות. השערה 2: רדיאטור / משאבת מים כפי שארילו מציין. עם זאת לצערי זה לא ישלול את השערתי הראשונה, ובטח אתה גם שם לב שהוונטה כמעט תמיד פועלת. וכמעט ולא נחה.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
|
תודה על התגובה סער
כן, הוחלפה כנף + טמבון קמדי ביד הראשונה. האם זהו לא הטמבון המקורי של Punto S? המזגן מקורי 4 מהירויות. בהיסטורית הטיפולים רשום שעלות הטמבון מפירוק 100 ש"ח ממוסך מורשה. יכול להיות דבר כזה? אם כן אז ארכוש כזה חלופי רדיאטור נוקה לפני חצי שנה, והוונטה לא עובדת באופן קבוע |
|
|
|
|
|
#24 |
|
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
לא כתבתי שהוונטה שלך עובדת קבוע, כתבתי שהוונטה שלך אם תשיב לב, עובדת המון זמן, מעבר למה שהיא באמת צריכה לעבוד.
זאת אומרת שבטמבון המקורי היא תעבוד 2 דקות, ולעומת הטמבון שעכשיו אצלך הוא הרבה יותר זמן עד קבוע. ראה התמונות: תמונה של רכבך, ותמונה של הטמבון המקורי. סימנתי באדום את המקורי, ובכחול את שלך. המחיר שכתבת הגיוני כמחיר עלות, עם זאת לצערי גם במוסך המורשה שהיית כנראה שלא מבינים איך באמת צריך להיראות טמבון, ושיש סיבה לכך שלכל דגם יש טמבון ייחודי משלו.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Administrator
מנהלמנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
|
סער, למרות שאתה צודק (הטמבון שלו הוא של פונטו שבאה בלי מזגן מקורי), זה לא ישפיע בעיקר בזמן נסיעה?
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
זה ישפיע גם במצב נסיעה וגם במצב עמידה ואני אסביר:
במצב נסיעה מבחינה אווירודינמית צלעות הרדיאטור מקבלות אוויר רק במרכזן, והיות ומדובר בצלעות שמופרדות בינהן, משמע הצלעות שבצדדים אינן מתקררות היות ואוויר לא עובר דרכן, עכשיו מה שקורה הוא שהיוניט של המאוורר אם זכרוני אינו בוגד בי יושב בצד של הרדיאטור בתחתית, קצת מעל הפתח יציאה של המים התחתון של הרדיאטור, ולכן הוא בדרך כלל מקבל חיווי (ובצדק) שהמים ברדיאטור עדיין חמים, היות והמקום שהוא מודד את הטמפ' אינו מקבל את האוויר להתקרר (היות והוא נמצא לא מול הפתחים), ולכן הוונטה בדרך כלל תעבוד גם בנסיעה. עם זאת, אף על פי שכך המצב, הוא הרבה יותר טוב ממצב עמידה, ומדוע, מפני שמצב עמידה הוונטה עובדת (טענתך ארילו היקר שלי היא נכונה), אך עם זאת אוויר חם נאגר והצלעות שאינן חשופות לוונטה וגם אינן חשופות לפתחי איוורור עדיין חמות. אני מנסה להסביר במילים וזה לא פשוט, הכוונה היא שכמו למשל אוויר חם שהוא עולה (כאמור אוויר חם עולה, ואוויר קר יורד), הוא נאגר בחללי הטמבון, היות ואין לו סירקולציה של אוויר. ולכן החום שנמדד הוא גבוה, והוונטה תעבוד לאורך זמן, משום שהמדד שמפעיל את הוונטה הוא דווקא מודד את הצד ברדיאטור שהוא בדיוק לפני הפתח יציאה, לכן ניתן לומר שהאוויר החם כלוא בצלעות הצדדיות (אפשר לומר באחוזים שמדובר על 25% צד ימין ו 25% צד שמאל, זאת אומרת שהוונטה תקרר רק 50% שזה את הצלעות המרכזיות בלבד. וגם זה לא קירור מועיל, משום שהיא מכניסה לא רק את האוויר מבחוץ אלא גם אוויר החם הכלוא מהצדדים שהצלעות מפיצות. בדרך כלל, מי שיש לו טמבון כזה, יצטרך בעתיד לשים וונטה נוספת למעבה של המזגן, היות והמעבה יתחמם משום שהוא מקבל רק 25% קירור (וונטה קטנה ופתח הקירור הוא קטן מאוד ביחס לגודל המעבה), ובמקרה ומדובר במזגן מקורי שיש וונטה אחת שם, אז בכלל הוא יתחמם ואז הלחץ יעלה במערכת הגז, מה שיגרום לקירור לא אפקטיבי ומדחס שנשחק לחינם כי הוא עובד בחום גבוה ובדחיסה בלחץ גבוה מהצריך. וונטה (גדולה ככל שתיהיה) לא יכולה ואין בכוחה ואין זה ייעודה להחליף פתחי איוורור חיצוניים, וזאת משום שהוונטה צריכה לינוק אוויר חיצוני, ולזרוק אותו פנימה כאשר היא מקררת את צלעות הקירור. משאין מפתחי איוורור מספיקים, החום כלוא, ועל כן הוונטה תזרים אוויר שחלקו קריר חיצוני וחלקו מהחום שכלוא. כאן נכנסים פאקטורים נוספים שזה מיקום היוניט שמודדת את החום ונותנת טריגר לוונטה, ויתרה מכך אופן האחוזים שצלעות הקירור מתקררות. הרדיאטור אורכו הוא מהפנס הימני ועד לפנס השמאלי, ויותר מכך הוא גם יותר נמוך מהצלעות התחתיות. ולכן רובו לא מתקרר כלל ולא חשוף לאוויר חיצוני כלל הן בוונטה והן שלא דרך הוונטה. יתרה מכך בטמבונים האלה יש מעין מגן תחתון למנוע ולרכיבים התחתונים של הרכב, אם תתכופפו מתחת לטמבון הזה, תראו שיש חלק לא מבוטל של פלסטיק שמגיע כמעט עד אגן השמן באופן אוטם לחלוטין, דבר זה מקשה עוד יותר, היות ואין גם אוויר שיכול להיכנס מתחת לטמבון לרדיאטור, אלא הרדיאטור אטום לגמרי לאוויר חיצוני, מלבד הפתחים שמוקצים לו שכאמור אינם מספיקים. זה הלב של מערכת הקירור, מערכת הקירור זה הלב של המנוע. ולכן יש לטפל בעיניין. כמובן בל נשכח שכל החלק של הלוחית זיהוי אטום גם כן, ולכן גם מרכז הרדיאטור שעליו הוונטה יקבל איוורור חלקי. מרגע שמחליפים את הטמבון לטמבון המקורי המותאם לדגם הרכב עם/בלי מערכת מיזוג, אז אפשר להרגיש בהבדלים הניכרים, ואז אפשר לרדת לעומקן של דברים אם והיה ובהחלט ספיקה של משאבת מים אינה תקינה מספיק וכו'. אך אלה דברים שחייבים להיבדק לאחר שהחלפנו את הטמבון, שכן כיצד נבדוק את גורם ב' וג', אם גורם א' טרם הוחלף. אשמח לקבל הארות
__________________
בתקווה שעזרתי, סער נערך לאחרונה על ידי saar : 16-05-10 ב 14:41. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
|
וואו בכל הפירוקיות חליפי עולה בסביבות ה 300-400 שקל לא כולל הרכבה בכלל
מה זה אומר חליפי חדש? אם יש פה מישהו שמכיר פירוקיה זולה באזור המרכז בבקשה תפנו אותי, ניסיתי כמעט בכל אחד מהפירוקיות באתר musach הלוואי והייתי יכול איך שהוא לעשות Trade In על אותו טמבון, הוא ממש במצב חדש |
|
|
|
|
|
#28 |
|
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
לעיניין ההחלפה, שאל את הפירוקייה שתגיע אליה.
לגבי הטמבון עצמו, אל תסגור בטלפון אלא גש ישירות למקום, שכן הם בעצמם לא יודעים ועלולים לתת לך / או לדבר איתך טלפונית על אותו סוג טמבון כמו שיש לך. טמבון חליפי חדש - אני מתאר לעצמי לעניות דעתי, שמדובר בטמבון בפירוקייה שעבדו עליו ושיפצו אותו שיהיה צבוע ויפה. ואם אני טועה, אז קרוב לוודאי שחליפי חדש זה תוצרת החברות הסיניות (למרות שאני לא מאמין שחברה סינית תייצר טמבון לנוכח עלותן הזולה) כולה מדובר על חתיכת פלסטיק, שכנראה היא אכן חדשה וללא שימוש קודם. אך אינה מקורית. יש פירוקיה מצויינת בכפר שנקרא עזריה, הוא באזור רמלה (תיהיה רגועה מדובר על כפר של יהודים יראי שמיים), הפירוקייה הזו מאוד מסודרת להפליא, ומאוד נקייה. ויש שם תמיד כמעט הכל. איך שאתה נכנס למושב עזרייה, פנה שמאלה איזה מאה מטר לאחר הכניסה וזה שם, אם תסתבך תשאל. הפירוקיה היא משהו ענקי חבל על הזמן, לא כולם יודעים עליה, רק הכבדים.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Feb 2011
מיקום: נשר
הגלגלים שלי: פיאט פונטו 1.3
הודעות: 1
|
הלך לך ראש מנוע בטוח קודם כול תיבדוק תניע את הרכב ותסיר את הפקק של כד המים אם יוצא מים מהכד אז הלך לך ראש
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
אבי אם לא שמת לב, עברה מעל שנה מאז שנפתח השרשור.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| טרמוסטט - SX 2002 | gadi1234 | פונטו - טכני | 6 | 20-12-09 23:44 |
| פיאט פונטו MK2 שנת 2002 - שירטוט מנוע | hgilad123 | פונטו - טכני | 12 | 08-04-09 23:52 |
| סוף סוף חטפתי אחת, ספייס elx 2002 | dodihob | פורום המועדון | 6 | 21-09-08 00:50 |
| מנוע ישן 1300 . להרכיב או לא להרכיב טרמוסטט ?? | פורום הגראז' | 2 | 26-01-07 20:44 | |
| מחפש מנוע חשמלי להגה כח בפונטו 2002 | קניה | 2 | 28-09-06 21:26 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד