מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ההשקה של הספיידר
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פיאט ספורט
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

קצת על הצד
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט שלי 2001
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפנדה שלי!


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 01-08-09, 09:07   #1
ruby gtt
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Jul 2009
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6
אטם ראש וקרטועים

שלום לכולם, לפני מספר ימים החלה הפונטו מדגם s60 לקרטע החלפתי לה פלאגים וחוטי הצתה והבעיה נפתרה ליום כמו כן היתה לי הרגשה שיש עוד משהו לא תקין מעבר לזה.
כאשר פתחתי את פקק מילוי השמן היו מעט סימנים של "טחינה" שערתי לעצמי שלא מדובר באטם ראש כי הרכב לא עבר שום טראומה וכי במזג אוויר כזה יש משקעים שעלולים לגרום למעט לחות להגיע לשמן.
נסעתי עם הרכב בחזרה ביתה ואיך שהגעתי לחניה נדלקה לי מנורת חום מנוע, מיד כיביתי את הרכב ופתחתי סוויץ כאשר לחצן המגן לחוץ ונתתי ולונטה לקרר את הרכב.
החלפתי יוניט למאוורר הנעתי את הרכב והקרטועים נעלמו למספר ימים והרכב התנהג כאילו שלא קרה כלום לא קרטועים ולא "טחינה" עד אתמול שבו שוב שבו הקרטועים הרכב עובד לדעתי על 3 צילנדרים והטחינה חזרה שוב.
יש למישהו רעיון איך תופעה כזו נעלמה וחזרה שוב?? השערה לבעיה ?
תודה למגיבים רובי.
ruby gtt מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 01-08-09, 14:11   #2
yair068
Senior Member
 
האווטאר של yair068
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
אטם ראש

תן לנו קצת יותר פרטים שנה וק"מ ודגם.
הקירטועים מצב שנכנס מים לצילנדרים או לאחד מהם.
כנראה שהרכב עבד על חום גבוהה עקב יוניט לא תקינה ובחום יותר גבוהה האטם נפרץ ואז החדירה של המים יותר מהירה.
בדוק אם יוצא מים מהאגזוז בלחיצות על הגז בטורים גבוהים.
לא תטפל ילך לך כל המנוע .
טיפול ראש מנוע יעלה לך בסביבות 1800 ש"ח במוסך .
לבד יעלה לך 500 ש"ח ולא סיפור יש לך 8 שסתומים אם תרצה עזרה אוכל להדריך אותך.
yair068 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-08-09, 14:23   #3
ruby gtt
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Jul 2009
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6
היי יאיר

תודה על התגובה.
הרכב הוא פונטו s 60 שנתון 98 עם 140000 ק"מ , יש מעט טיפות כנראה כתוצאה מלחות מכיוון שהרכב כבר עומד קרוב לשבוע.
דרך אגב הרכב עבר ראש מנוע לפני קצת פחות משנתיים כ15000 ק"מ.
נ.ב גם אני מראשון לציון.
ruby gtt מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-08-09, 14:42   #4
yair068
Senior Member
 
האווטאר של yair068
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
מה עשו בטיפול ראש מנוע קודם אם ניקו את מעברי השסתומים והחליפו גומיות לשסתומים אז
אז מה שאתה צריך זה לישר ראש מנוע בלבד והעלות עצמאית 100 ש"ח אטם 50 ש"ח.
בקשר לטיפטוף מים בדיקה רק לאחר נסיעה של כמה ק"מ ואחרי זה לחיצות על הגז בטורים גבוהים.
לגבי הטחינה אם זה ישנו לא יעזור לך חייב להחליף אטם ראש.
לגבי טיפול שנערך לפני שנתיים אין קשר מכיוון שהרכב התחמם ועוד פעם נפרץ אטם ראש.
לישור קו החלף טרמוסטט ויוניט אמרתה שהחלפתה.
בדוק גם את הרדירטור שלא סתום נקה גם אותו
הכנס לאחר הטיפול מי קירור לפי הוראות היצרן פראפאלו
yair068 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-08-09, 15:04   #5
ruby gtt
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Jul 2009
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6
Thumbs down טרמוסטט

טרמוסטט הוחלף קיץ שעבר אבל אני אחליף שוב עלותו אפסית כמו כן הרדיאטור חדש.
במידה ואני יעשה את העבודה לבד אני חושב שהקשיים היחידים שאני אתקל בהם הם הטיימינג ומומנט חיזוק הראש.
ruby gtt מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-08-09, 16:07   #6
yair068
Senior Member
 
האווטאר של yair068
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
טיימינג הדבר אכי פשוט שיכול להיות.
ישנם שלושה סימנים אחד על פולי הקרנק אבל אינך יכול לראות אותו ולא חשוב כל כך.
הסימן ששני שנובע מהסימון הראשון נמצא ע"י הקלץ סימוני החריצים על גל הארכובה ישנו חריץ שצריך להתאים לנקודה 0.
הסימון שלישי נמצא ע"י גל זיזים עליון ישנו חריץ על הגלגל וצריך להתאים לחריץ מולו לשעה 9 .
כל הכיונון נעשה ע"י סיבוב גל זיזים עליון ישנו הבורג,
קח פרוייקט ותראה את הסימונים

http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/pasek.htm

נערך לאחרונה על ידי yair068 : 01-08-09 ב 16:10.
yair068 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-08-09, 22:19   #7
ruby gtt
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Jul 2009
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6
טוב עכשיו זה ודאי בן דוד של אשתי מכונאי במקצועו בא להציץ וקבע חד משמעית שצריך ראש מנוע .
ruby gtt מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-08-09, 04:55   #8
ruby gtt
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Jul 2009
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6
עדכון : הראש היה במצב קטסטרופלי שופץ הראש הוחלף טרמוסטט כול הסיפור יצא 1200 ש"ח כולל הכל.
ruby gtt מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
פתרון לבעיית הקרטועים וגם בעניין עבודה לא נקייה של המנוע | אונו, 94' S70 הזרקה Liber אונו - טכני 13 17-06-09 17:29
קרטועים חריפים באונו שנת 95 Aditi אונו - טכני 7 25-02-09 09:12
קרטועים במנוע פורום הגראז' 19 09-08-07 00:17


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 23:51.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד