מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > מועדון פיאט ישראל - גרסה קודמת > פורום הגראז'
עקוב אחרינו ב-RSS

פורום הגראז' בעיות טכניות, טיפולים, קוסמטיקה ועוד..

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ה- פיאט שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

תמונות שלפני ואחרי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פלסטלינה+ואקס לפיאט בראבה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

גלריה צבע לפונטו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו החדשה שלי


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


 
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 07-08-07, 20:05   #1
Guest
 
הודעות: n/a
כמה שאלות לגבי פונטו ספייס

שלום!
קודם כל אני שמח לבשר שהתחדשתי לי עם פונטו ספייס SX 2003 אז אני שמח להצטרף למשפחת הפונטו (וגם פיאט כמובן!)

יש לי מספר שאלות שאשמח לשמוע את דעתכם לגביהן:
א. המכסה מנוע (או יותר נכון מה שתחתיו) מאוד מלוכלך, מלא אבק הכל, במקום לראות את צבע האוטו רואים צבע חום של חול ואבק. כיצד ניתן לנקות את זה? מותר להשפריץ מים? או שצריך לנגב את זה? או כל דרך יעילה אחרת...
ב.האם באמת יש הבדל מהותי בין סוגי השמנים השונים? וכן לגבי הנוזלי קירור. כלומר האם באמת חשוב להשתמש בשמנים ומים מסוגים מסויימים בלבד?
ג. אני חושב שהמזגן יכול לפעול בצורה טובה יותר, כשהוא על עוצמה 4 הוא מוציא אויר קר מאוד ועושה רעש של רוח כאילו הוא מוציא הרבה רוח, אך בפועל הוא לא מקרר יותר מידי. כיצד אני יכול לבדוק את העניין?
ד. בדקתי צריכת דלק, כשאר חלק מהנסיעות היו עירוניות וחלק בינעירוניות (הרוב עירוניות.. היו גם קצת פקקים) ויצא לי 1:10.5 וציפיתי לתוצאה טובה יותר. מה דעתכם? כיצד לשפר?

אני חושב שזהו לבנתיים אז תודה רבה מראש!
 
ישן 07-08-07, 21:04   #2
Guest
 
הודעות: n/a
Re: כמה שאלות לגבי פונטו ספייס

צטט:
במקור פורסם על ידי RaviDJ
ב.האם באמת יש הבדל מהותי בין סוגי השמנים השונים? וכן לגבי הנוזלי קירור. כלומר האם באמת חשוב להשתמש בשמנים ומים מסוגים מסויימים בלבד?
ג. אני חושב שהמזגן יכול לפעול בצורה טובה יותר, כשהוא על עוצמה 4 הוא מוציא אויר קר מאוד ועושה רעש של רוח כאילו הוא מוציא הרבה רוח, אך בפועל הוא לא מקרר יותר מידי. כיצד אני יכול לבדוק את העניין?
שמן - בטח יש הבדלים אבל אני לא יודע עד כמה קריטיים (בתנאי שלא מדובר על שמן מחברה לא ידועה או לא ברורה). לרכב שלך רצוי לשים שמן 10/40 ולהחליף כל 18 חודש או 20K ק"מ. ההמלצה! כיום היא להחליף שמן כל שנה!.
פילטר שמן מומלץ לשים רק מקורי.

נוזל קירור - רק נוזל קירור של פיאט מסוג פאראפלו שצבעו כחול . בשום פנים ואופן לא מים וגם לא מים ירוקים שמוכרים בכל חנות . יש פה מכונאי של פ'יזו שטוען שגם נוזל הקירור שלהם מתאים.

מזגן - מומלץ כל שנתיים (ואפילו פחות) או 20K ק"מ להחליף מסנן אוויר של מערכת האיוורור/מיזוג. השיפור ביכולת הקירור יכולל להיות אדיר!!. כל 3-5 שנים מומלץ לבדוק ולמלא גז למזגן.

המזגן יקרר יותר טוב דווקא שהאיוורור על 3 ולא על 4. ב- 4 זה אומנם זורק את האוויר מהר אבל האוויר לא מספיק להתקרר היטב (לעומת 3) וזה גם עושה רעש נורא.
בנסיעה המזגן אמור להקפיא! ובעמידה ממושכת המיזוג נחלש (כדי להקטין עומס על המנוע) וזה בהחלט מורגש.

לגבי הלכלוך מתחת למכסה מנוע - לא להשפריץ מים!. אני ניגבתי קצת עם מגבת רטובה ישנה וזהו. אחרי חורף אחד זה היה שוב מלוכלך.
 
ישן 08-08-07, 02:21   #3
Guest
 
הודעות: n/a
כמה דברים

4 הערות לסדר:

1. מכסה מנוע מלוכלך מלמטה - למי אכפת? בחייך, נגב את זה אם ממש בא לך, אל תשפריץ סתם מים, במיוחד שזה יחזור להיות באותו מצב בתוך חודש. זה בזבוז זמן ואנרגיה, ועוד באוגוסט...

2. המזגן מקרר טוב יותר בנסיעה (יותר מ-1000 סל"ד) בעמידה (טורים ב-700 לערך) זה חוסך לך בדלק ובזיהום אויר או משהו. לא ברור כ"כ ההגיון, אולי כדי למנוע מאמץ בפקקים, למרות שזה סתם בבל"ת. בקיצור, זה תקין.

3. מהירות המפוח (מאוורר) - ככל שהיא יותר גבוהה, הקירור יורד. זה כמו בהילוכים הילוך גבוה, יותר מהירות, אך פחות כוח. בקיצר - מהירות 4 נועדה לייצר תחלופת אויר גבוהה יותר, על חשבון הטמפ. של האויר שיוצא מפתחי המזגן.

4. בהמשך ל-3 בדוק האם הסירקולציה פעילה. זוהי הידית הקטנה ליד בורר המהירות של המזגן שקובעת האם האויר יכנס מבחוץ (חם יותר וצח יותר) או מפנים הרכב, כמו מזגן ביתי (אויר קר יותר, כי הוא יצא מהמזגן לפני כמה דקות, אך לא אויר 'חדש'). במצב של אויר מפנים הרכב, האויר שיוצא קר יותר, ומבחינתך זה אומר שיהיה לך נעים יותר מהר יותר.
 
ישן 08-08-07, 22:41   #4
Guest
 
הודעות: n/a
אוקיי תודה לכם על המידע!
קודם כל קניתי היום את הנוזל קירור הכחול שאמרתם, מהחנור מיר בת"א.. לקח 40 ש"ח לפחית של ליטר (למה יש לי תחושה שהוא לקח יותר ממה שהוא היה אמור?)
לגבי הלכלוך מתחת למכסה מנוע - זה לכלוך קיצוני, באוטו הקודם שלי זה אף פעם לא הגיע לרמת לכלוך כזאתי.. סתם מציק... כשיהיה זמן אני אנקה את זה קצת.

יש לי שאלה אחרת לבעלי הפונטו, אומרים שצריך להחליף הילוך ב20, 40, 60 ו80 קמ"ש.. ועושה לי רושם שאפשר לסחוב יותר... האם התחושה שלי נכונה? אני משתדל שזה לא יעבוד את ה3000 סל"ד בכל אופן. אשמח לשמוע כיצד אתם נוהגים.
 
ישן 09-08-07, 18:18   #5
Guest
 
הודעות: n/a
יש לי שאלה יותר חשובה שאשמח אם תעזרו לי איתה!
קניתי נוזל קירור, ואני רוצה להחליף את מה שיש עכשיו באוטו.
ניסיתי למצוא על זה מידע בפורום, הבנתי שרצוי לעשות קודם כל שטיפה של הרדיאטור והמערכת קירור (לשפוך מים עד שהם יצרו נקיים)
אך מכל ההודעות שמצאתי בחיפוש לא הכי הצלחתי להבין איך להחליף את הנוזל קירור.
כיצד לשפוך את המים הנוכחיים?

בסתכלתי באוטו, ראיתי את הצינורות שמחוברים לרדיאטור ולמיכל מילוי, והם מחוברים על ידי סוגרים כאלו מברזל שלא הצלחתי למצוא דרך לפתוח אותם - האם יש דרך אחרת? או מה עלי לעשות?

אשמח לעזרה..
תודה!
 
ישן 09-08-07, 19:31   #6
Guest
 
הודעות: n/a
מתוך: http://www.fiatclub.co.il/modules.ph...asc&highlight=

צטט:
במקור פורסם על ידי student
קודם כל האם הצטיידת בלפחות! 4 ליטר של נוזל קירור מסוג פאראפלו - Paraflu, בלבד ? אם לא חבל על הזמן שלך !

למה אתה אומר שזה מסובך ?

בגדול ורק על מנוע קר:
- פתח את מכסה מיכל העיבוי, חשוב!
- פתח את הצינור התחתון של הרדיאטור (צד שמאל של המנוע שאתה עומד מולו)
- פתח את ברגי הריקון - אחד לבן בולט (נדמה לי צד שמאל של הרדיאטור) השני שחור שנמצא על צינורות הכניסה של החימום לרדיאטור הפנימי, מאחורי המנוע וקרוב לקיר האש.
אחרי שכל הנוזל הישן ירד, סגור את הצינור התחתון של הרדיאטור והתחל למלא באיטיות! 4 ליטר של פאראפלו תוך כדי שמדי פעם אתה לוחץ על הצינור העליון והתחתון של הרדיאטור (שחורים עבים) כדי להוציא אוויר. כאשר הנוזל מתחיל לצאת מברגי הריקון סגור כל אחד בהתאמה. מלא נוזל עד ה- MAX.
סגור את מכסה המיכל.
התנע, תן למנוע להתחמם תוך כדי שמדי פעם אתה קצת מעלה טורים עד ל- 3000.
כבה, חכה שיתקרר! וחפש שאין נזילות וירידה בכמות הנוזל.

עוד משהו קטן - בורג הריקון על הרדיאטור נמצא בצד ימין שלו בחלקו העליון.

האם קנית נוזל קירור מוכן לשימוש כמו שהוא או שקנית נוזל קירור שצריך להוסיף לו מים ?
האם יש לך לפחות 4 נוזל קירור ? כי אם לא אין לך מה להתחיל בעבודה !

שטיפת רדיאטור, למה ? אם כרגע יש פאראפלו ברדיאטור והחליפו אותו לפני שנתיים-שלוש זה לדעתי מיותר. אישית, הייתי מבזבז עוד כסף ושוטף לא עם מים אלא עם נוזל קירור.
 
ישן 09-08-07, 23:04   #7
Guest
 
הודעות: n/a
צטט:
במקור פורסם על ידי student
מתוך: http://www.fiatclub.co.il/modules.ph...asc&highlight=

צטט:
במקור פורסם על ידי student
קודם כל האם הצטיידת בלפחות! 4 ליטר של נוזל קירור מסוג פאראפלו - Paraflu, בלבד ? אם לא חבל על הזמן שלך !

למה אתה אומר שזה מסובך ?

בגדול ורק על מנוע קר:
- פתח את מכסה מיכל העיבוי, חשוב!
- פתח את הצינור התחתון של הרדיאטור (צד שמאל של המנוע שאתה עומד מולו)
- פתח את ברגי הריקון - אחד לבן בולט (נדמה לי צד שמאל של הרדיאטור) השני שחור שנמצא על צינורות הכניסה של החימום לרדיאטור הפנימי, מאחורי המנוע וקרוב לקיר האש.
אחרי שכל הנוזל הישן ירד, סגור את הצינור התחתון של הרדיאטור והתחל למלא באיטיות! 4 ליטר של פאראפלו תוך כדי שמדי פעם אתה לוחץ על הצינור העליון והתחתון של הרדיאטור (שחורים עבים) כדי להוציא אוויר. כאשר הנוזל מתחיל לצאת מברגי הריקון סגור כל אחד בהתאמה. מלא נוזל עד ה- MAX.
סגור את מכסה המיכל.
התנע, תן למנוע להתחמם תוך כדי שמדי פעם אתה קצת מעלה טורים עד ל- 3000.
כבה, חכה שיתקרר! וחפש שאין נזילות וירידה בכמות הנוזל.

עוד משהו קטן - בורג הריקון על הרדיאטור נמצא בצד ימין שלו בחלקו העליון.

האם קנית נוזל קירור מוכן לשימוש כמו שהוא או שקנית נוזל קירור שצריך להוסיף לו מים ?
האם יש לך לפחות 4 נוזל קירור ? כי אם לא אין לך מה להתחיל בעבודה !

שטיפת רדיאטור, למה ? אם כרגע יש פאראפלו ברדיאטור והחליפו אותו לפני שנתיים-שלוש זה לדעתי מיותר. אישית, הייתי מבזבז עוד כסף ושוטף לא עם מים אלא עם נוזל קירור.
קודם כל תודה רבה!
דבר שני - אני חושב שכרגע יש באוטו מים רגילים... אני לא בטוח אך ככה עושה רושם. ולכן אני רוצה לעשות את ההחלפה של הנוזל כמו שצריך.
ואכן קניתי 3 פחיות של פאראפלו, הכנתי מהם 6 ליטר נוזל (3 ליטר נוזל קירור + 3 ליטר מים מזוקקים)
אני מקווה שאני אסתדר עם הריקון מים מהרדיאטור, כי רשום שצריך לפתוח את אחד הצינורות והיום כשהסתכלתי עליהם, לא ממש מצאתי דרך לפתוח את הסוגרי מתכת שמחזיקים את הצינור במקום. באוטו הקודם שלי הם היו מחוזקים עם ברגים, ועל ידי סיבוב הבורג, הצינור היה משתחרר. פה זה משהו אחר, לא עליתי על הפטנט של זה.

אה אגב.. מה זה קיר האש הזה?
 
 


חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 18:29.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד