![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פורום הגראז' בעיות טכניות, טיפולים, קוסמטיקה ועוד.. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Guest
הודעות: n/a
|
[פרוייקט מצולם2x]מנגנון החלון האחורי+מגב אחורי בפונטו Mk2
עוד סופ"ש פנוי, עוד הזדמנות לטפל קצת באוטו.
הפעם על הפרק: - תיקון בעית ניגוב בחלון האחורי + מסקנות - תיקון בעית קרקושים בחלון האחורי. (דגם 3 דל' בלבד) מה שצריך בשביל שני הטיפולים זה מפתח משושה במידת 10mm. אז חיש נפנה לערכת המפתחות האמינה שלי: ![]() נתחיל בדבר הקל, המגב האחורי. הבעיה: ![]() כפי שאפשר לראות, המגב לא מנגב כמו צריך. מעניין למה, במיוחד שמדובר במגב חדש יחסית. קניתי אותו לפני שמכרתי את הפונטו הקודמת, ושקניתי את החדשה ראיתי שהמגב שם במצב לא טוב, אז החלפתי אותו עם החדש שקניתי. ההנחה הייתה שהזרועות זהות בין דגמי 3 הדל' לבין דגמי 5 הדל'. מסתבר שטעיתי. בתמונות הבאות ניתן לראות את ההבדלים בין הזרועות. הזרוע של דגם ה 3דל' ארוכה יותר, ובעלת קימור שונה. אם זאת המגב עצמו זהה לחלוטין. ![]() ![]() ![]() הזרוע שקניתי בזמנו היא בצורה החדשה ומתאימה ל Mk2 ול Mk2B כאחד. אז מה עושים שיש מגב טוב על זרוע שלא מתאימה, ומגב לא טוב על זרוע שמתאימה? נכון מאוד ! מחליפים בין המגבים והזרועות. אז קודם כל נפרק מהרכב את הזרוע שמורכבת עליו. מרימים את הכיסוי של הבורג ומבריגים. ![]() נשלוף את המגבים מהזרועות. זה נעשה דיי בקלות. שימו לב שאתם לא מעקמים את הברזלים ששומרים על צורת הגומי עצמו. ![]() שימו לב גם לא להפיל את המגב לרצפה, כי אז הברזלים יצאו החוצה ממנו. זו לא בעיה, סתם מעצבן. ![]() עכשיו בצעו את הפעולה ההפוכה על הזרוע החדשה, והרכיבו אותה על האוטו. והפלא ופלא, המגב מנגב כמו שצריך. תמונות של לפני ואחרי: ![]() ![]() אגב, ברקע ניתן לראות את עץ הלימון שתקף את מכסה המנוע שלי והשאיר צלקת בדמות דנט קטן בפח. הלאה לבעית החלון האחורי. חלק זה מיועד לבעלי רכבים במרכב 3 דל' בלבד. הבעיה היא שמשום מה החלון האחורי שלי התחיל לקרקש ולצייץ. איכשהו תמיד אני נתקל בבעיות הקרקושים אז מה אנחנו צריכים: שוב את המפתח 10mm שלנו, ו 2 שייבות גומי בעובי של כ 2mm. כמו זו שבתמונה: ![]() נתחיל לפרק. הברגים שמחזיקים את החלק המתכתי של המנגנון נמצאים מתחת למכסה הזה שבתמונה. ניתן להסירו (בזהירות כמובן) ע"י מברג שטוח, או מפתח. אחרי שהסרנו אותו, נגלה את הברגים נבריג אותם החוצה. (שימו לב לעשות זאת שהחלון פתוח) מקבץ התמונות: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() נשים את השייבות ונסגור את כל העסק. והנה שוב אנו מצליחים היכן שהמהנדסים בטורינו נכשלו (כמו שאומר המונד תמיד), ועוד בעית קרקושים נפתרה. אני אציין שיש לבדוק שלא חודרים מים דרך החלון לאחר התיקון הקטן הזה. אז מי אמר שסופ"ש גשום לא מאפשר עבודה על האוטו. אני הספקתי הרבה ביומיים האלה. בדקתי את הפילטר אויר שלי, קניתי כיסוי, חיסלתי קרקושים, טיפלתי בחגורות, העלתי את הראיה שלי בגשם וסידרתי כל מיני חלקי פלסטיק בתא המטען שעל הדרך קיבל דיגום מופתי. תענוג של ממש. |
|
|
|
|
#2 |
|
Guest
הודעות: n/a
|
|
|
|
#3 |
|
Guest
הודעות: n/a
|
אני יודע שבמוסכים מוכרים זרוע מקורית וזרוע תחליפית של, לרוב, "צ'מפיון" (אין קשר ליבואן של VW.
הזרוע התחליפית אומנם עולה שליש ממקורית אבל היא ממש קלת משקל ולרוב לא מנקה טוב כי היא פשוט לא יושבת טוב על החלון. |
|
|
#4 |
|
Guest
הודעות: n/a
|
תגובה
תביא איזה לימון-ליים למפגשים גדעון..
נעשה טרייד, לי יש פה עץ אשכוליות קטן בחצר..
|
|
|
#5 |
|
Guest
הודעות: n/a
|
אז ככה, פשוט תשחיל את הברזלים בחזרה אל תוך המגב, יש להם מסילות אם תרצה לקרוא לזה כך.
מגב לבד אי אפשר לקנות למיטב ידיעתי. פיאט ימכרו לך את כל הקומפלט במחיר של 140 ש"ח עד כמה שאני זוכר (לזרוע מקורית) אפשר לקנות מגב בודד מחנות כלשהי באותה המידה, להוציא ממנו את הגומי ולהתקין אותו על הזרוע הקיימת. זה מה שאני הולך לעשות ששלי ימות. ![]() ![]() מתנצל על איכות הצילום, אין תאורה מי יודע מה בחדר הזה. |
|
|
#6 |
|
Guest
הודעות: n/a
|
כל הכבוד גדעון. עוד פרוייקט יפה ומעניין שלך ואני כבר מחכה לעוד פרוייקטים כי אני לומד מהם הרבה.
|
|
|
#7 |
|
Guest
הודעות: n/a
|
|
|
|
#8 |
|
Guest
הודעות: n/a
|
כן גם לי סיפרו אנשים (גם החבר'ה במוסך) שעדיפה הזרוע המקורית.
|
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד