צפה בהודעה יחידה
ישן 09-02-07, 20:34   #1
Guest
 
הודעות: n/a
כנראה פיתרון לבעיית הוריאטור המרעיש בפונטו HGT

מסתבר שחברת פיאט העולמית לקחה ברצינות את בעיית הוריאטור בחלק מדגמי פיאט ואלפא וביצעה מחקר מעמיק שבמסגרתו בוצע ניסוי מקיף בכמה דגמים שונים שבהם דרך אגב מורכב אותו וריאטור בדיוק. פיאט הפיצה מסמך פנימי ממש בימים אלה שנשלח לכל הדילירים (יבואנים) שלה שבו מפורטים הממצאים של הניסוי.
אני מאמין שהיבואן בארץ לא יזדרז לספר לכם על כך כי יש פה עניין של רווח מן הסתם.
לפי מה שהבנתי הניסוי בוצע בכ 10 רכבים שבהם הוחלף הוריאטור לחדש הרכבים נסעו עם סוגי שמן שונים ומועדי החלפה של שמן שונים והתנהגות שונה כגון התנעה ונסיעה מיד כשהמנוע קר הרכבים נסעו כ 60000 קילומטר בממוצע.
הפיתרון לטענת פיאט הוא:
1. שימוש בשמן סינטטי מלא בצמיגות של 5W40 ולא ב 10W40 חצי סינטטי כפי שהיה מומלץ עד כה.
2. החלפת שמן המנוע כל 10000 קילומטר ולא כל 20000 שזה המצב עכשו.
3. אחרי התנעה במיוחד כשהמנוע קר לגמרי לחכות כ 30 שניות לפני תחילת הנסיעה והסיבה היא שהוריאטור מסתובב לפי מהירות סיבוב המנוע וכאשר המנוע קר השמן בשניות הראשונות צריך למלא את הוריאטור וברגע שמתחילים לנסוע מיד אז מן הסתם הוריאטור מסתובב יותר מהר וללא שימון מספיק ומפה השחיקה.
חברת פיאט טוענת שמי שישמור על הכללים האלה ברכב עם וריאטור לא צריכה להיות בעייה הם הצליחו להגיע עם פונטו HGT ל60000 קילומטר עם וריאטור תקין לחלוטין ולא מרעיש כלל.
מה שנשאר זה לבדוק את העניין הזה אצלנו אבל משום מה אני נוטה להאמין להם הפעם מכיוון שההמלצות הם מאוד הגיוניות אני בכל מקרה מתכוון ליישם את ההמלצות שלהם מה גם שזו לא השקעה כלכלית גדולה וגם כך אני משתמש בשמן סינטטי מלא בצמיגות הנדרשת מה שנשאר לי זה ליישם את קיצור מועד ההחלפה ואת ההמתנה אחרי התנעה שהמנוע קר.
כמובן שההמלצות מתיחסות לוריאטור תקין שהורכב ברכב ולא לוריאטור שכבר מרעיש כי הנזק כבר נגרם לו.
תודה אורן.