צפה בהודעה יחידה
ישן 06-08-11, 13:26   #2
ארילו
Administrator
מנהלמנהל
 
האווטאר של ארילו
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
בגלל שהייתי באותו מצב כמוך והתלבטתי קשות - אני אתן לך את שני השקל שלי:

אין ספק שהפונטו דיינמיק הרציפה עדיפה בכל מובן על הפנדה והפונטו אקטיב, חוץ מעניין אחד - אשתי התאהבה בתנוחה הגבוהה של הפנדה.

אחרי שהתייאשתי מלמצוא פונטו דיינמיק במצב טוב הסכמתי לחפש את הפנדה הרובוטית. למה פנדה רובוטית ולא פונטו רובוטית (מתחת למכסה המנוע זה אותו הרכב בדיוק)? בגלל התנוחה הגבוהה שאשתי אוהבת כל כך.

בסופו של דבר קניתי פנדה רובוטית בלי מערכת hill holder (שנכנסה בשנתון מאוחר יותר), בדקתי אותה אצל חיים משמשון (כולל סריקה מלאה של מערכות המחשוב) ובמכון בדיקה (כדי לאשר שלא היו תאונות) וקניתי אותה. לאחר חודשיים הגיר הרובוטי התחיל לעשות בעיות.
בדקו אותו מפה, בדקו אותו משם, איפסו את הקלאצ' דגדגו אותו וכלום לא עזר. פניתי למוסכים שונים וכולם משכו ידיים ממנו. בסופו של דבר במוסך המרכזי הציעו לי לשפץ את הגיר (פירוק מלא שלו, החלפה של כל האטמים והשסתומים החשמליים), להחליף את משאבת השמן, ולהחליף את היחידה שמפקחת על הרובוט. (הם בערך הודו שאין להם מושג מה הסיבה המדוייקת שהוא עשה בעיות). כל הסיפור עלה 6000 ש"ח ולקח שבוע ומאז הגיר מעביר הילוכים כמו חמאה (כמובן שקיבלתי מהם רכב חלופי). אז קח את זה בחשבון - המוסכים לא באמת יודעים מה קורה בתוך הגיר הרובוטי.
מצד שני, אני מכיר לא מעט רכבים אוטומאטיים "רגילים" שעברו שיפוץ גיר בסכום דומה.

לגבי זינוק בעליה - ברוב העליות אין בעיה. בעליות קשות במיוחד, צריך להחזיק את הברקס עם רגל שמאל בזמן שהאוטו משחרר את הקלאצ', או להשתמש בבלם היד.

אז אני אסכם לך את שני השקלים שלי:

אם אתה מוצא פונטו דיינמיק רציפה - היא עדיפה בכל פרמטר (בטיחות, כח, וכו') לדעתי.
אם לא דיינמיק - אז הפנדה היא אחלה אופציה - היא נוחה מאוד, ומרווחת באופן מפתיע. המנוע שלה אמין יותר ופשוט יותר.

לגבי חוסר בכח:
אנחנו משתמשים בפנדה בתור רכב עקרי, בתור שכזה הוא גם נוסע לירושלים מדי פעם, ואפילו לרמה"ג. מעולם לא עיכבתי את התנועה איתו.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל.
ארילו מנותק   הגב עם ציטוט