צטט:
במקור פורסם על ידי MoRtZkInG
שלום לחברי הפורום,
אני במאמץ מרוכז לחיפוש פונטו ספייס (אוטומטית, 80 כ"ס - ואני אופטימי), ומחפש קצת מידע לגבי מה אני אמור לבדוק.
הבנתי שיש את נושא ההגה שחייבים לבדוק ולראות שהוא תקין.
מה הסיפור פה? זה פשוט חלק שצריך לתקן כל כמה קילומטרים?
אם בוצע תיקון - איך מגלים את זה, בבדיקה?
מה בעצם התקלה? זה מסוכן (ההגה נתקע באמצע תנועה?)
מה זה הגה City?
בנוסף אני מבין שמומלץ לבדוק את נושא השימוש בנוזל קירור מקורי - פראפלו.
איך בודקים את זה? אני מבין שאפשר לשאול - וחוץ מזה?
פשוט לפתוח את הפקק ולראות אם הנוזל כחול או אדום או שקוף?
עוד דברים שמומלץ לבדוק?
תודה.
|
לא מזמן הייתי בסרט הזה של חיפוש בהתחלה חיפשתי ידנית אבל עם הזמן התברר לי שבלתי אפשרי למצוא אחת כזו ובכלל במצב טוב. בסופו של דבר הלכתי על הרציף בלי הרבה היסוס.
ראשית קח בחשבון שהרכב עבר עשרות אלפי קילומטרים, הרבה שנים, ולרוב גם מספר בעלים. וכתוצאה מכך חייב שיהיה בו בלאי, השאלה איפה ולמה.
תדאג לקבל אינפורמציה על טיפולים שגרתיים שנעשו ואיפה נעשו ואם קיים ספר טיפולים. במידה והיו טיפולים 'מיוחדים' שבוצעו כמו החלפת חלקים מסוימים המעידים על הזנחה או תקלה חמורה שהייתה כמו התחממות יתר של המנוע או החלפת מנוע גיר וכדו'. במידה וכן פשוט תברח!.
לפראפלו למיטב הבנתי ישנם הרבה מאוד יתרונות וספציפית הוא ייעודי לפיאט ומונע קורוזיה במערכת הקירור סלש מנוע ומכאן חשיבות השימוש דווקא בו. תסיק מכך שאדם שהשתמש בנוזל מהסוג הזה בחר דווקא בנוזל הזה מתוך מודעות ליתרונות שלו, וסיכויים גדולים שהוא שמר היטב על הרכב או שפשוט טיפל במוסך מורשה שם למיטב הבנתי משתמשים אך ורק בפראפלו.
פראפלו אמור להיות בצבע כחול
לגבי ההגה כמו שקודמי אמר CITY זה מצב שפועל בלחיצת כפתור ומרכך את ההגה, נועד לשימוש אך ורק בחניות או בתוך העיר ומסוכן לשימוש במהירות גבוהה. בשביל לבדוק אם הוא טוב אתה צריך מכון בדיקה או מוסכניק אבל לפני שאתה ניגש לבדיקה כדאי שתרגיש אם יש קליקים בסיבוב ארוך של ההגה ואם מצב סיטי באמת מורגש כך גם תוכל לשלול מראש או לקבל הסברים.
כמה טיפים
שים לב לנורות האזהרה בלוח השעונים עד כמה שזה מובן מאליו הרבה אנשים לא טורחים להסתכל עליהם. פעם אחת כשראיתי רכב שמתי לב לנורה דולקת וכששאלתי את המוכרת היא אמרה לי ברוב חוצפתה שזו נורה שחייבת לדלוק, אחרי בירור קצר התברר לי שהיא מצביעה על כשל בתיבת ההילוכים.
תדרוש התחייבות בבדיקה מינימום על גיר מנוע ושילדה, מי שלא מתחייב כנראה שיש לו סיבה, וסיבה בשבילך לחשוש.
תעשה סיבוב על כל רכב שאתה רואה, אחרי כמה פעמים אתה תלמד להכיר את הדגם ולשים לב להבדלים כמו כוח תאוצה תזמון מעבר הילוך וכדו'.
אל תמהר קח את הזמן בסופו של דבר זה ישתלם לך.
בהצלחה