|
הסבר כללי :
לכל מנורה יש התנגדות פנימית מסויימת שמערכת חשמל התאורה (בעיקר ממסר האיתות ) יכול לחוש עם נצרך פחות מדי זרם . ובכך מאותת מהר מהרגיל . אם הנורה נשרפת כלומר ירדה ההתנגדות כלומר נצרך פחות זרם כלומר האיתות יעבוד יותר מהר .
ולנושא של הפנס הקידמי קיימים גם מערכות שמזהות נורה שרופה גם בפנסי החזית על אותו עיקרון .
אם החלפת לנורה עם הספק נמוך יותר או לד לצורך העיניין יתכן כי תקבל התראה על נורה שרופה למרות שהכל תקין .
לנושא הקצר : יתכן וקיים קצר איפה שהוא המערכת שמפיל עליו את כל ההספק שצורך הפיוז . אני מאמין כי קיים ממסר לתאורת הרכב צריך לאתר אותו ולהחליפו .
וכמובן למדוד עם רב מודד את העומס על קו החשמל של תאורת הרכב ולראות אם העומס מתאים להספק המנורות .
לדוגמא מנורה 55W = זרם בריבוע כפול ההתנגדות
או מתח כפול זרם .
ולכם 55 לחלק ב12 שווה 4.58 אמפר לנורה .
נניח שתי נורות 9 אמפר ועוד קצת למנורות חניה נניח 10-11 אמפר . שבחשבון מהיר = ל1.1 אום התנגדות .
נתק את כל המנורות ובדוק עם רב מודד התנגדות אחרי הפיוז (כאשר הוא בחוץ ) ולגוף הרכב . וראה מה ההתנגדות .
ללא נורות לא צריך להיות עומס .
אחרי הכל אם אתה שואל אותי אני חושב שחיבור האדמות שלך במערכת התאורה לא מחוברת כראוי ולכן או שיש מגע רופף איפה שהוא .
מגע רגעי משפיע על מערכות חשמל כקצר .
עמית
מקווה שעזרתי .
עמית
__________________
נוהג על פונטו דור ראשון 3 דלתות .. הבייבי שלי ..
עצה : מי שאוכל פחות נשאר רזה ומוריד משקל מהרכב ....
נערך לאחרונה על ידי Amit : 02-05-11 ב 09:11.
|