צפה בהודעה יחידה
ישן 22-04-11, 10:56   #34
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
צטט:
במקור פורסם על ידי yuvk צפה בהודעה
התייחסתי למשפט אחד שלך - "בכל 90 מעלות יש התנגדות".

במנוע 4 פעימות, פעימת דחיסה אחת בכל שני סיבובים של המנוע, של הקראנק, של גלגל התנופה. מסכים? כן

אם כך, במנוע 4 צילינדרים, כל רבע מכך, שזה כל חצי סיבוב, כלומר 180 מעלות, יש דחיסה לאחת הבוכנות, מה שיוצר התנגדות. אם אנו מתייחסים לנ.מ.ע. אתה צודק. אבל ההתנגדות נוצרת כבר במהלך הבוכנה עד לחצי הצילנידר. ז.א. נשאר לה כדי לייצר דחיסה מלאה 90 מעלות.

לגבי נקודת העצירה, אני לא מתווכח שיש 4, רק לא מסכים להסבר למה.

ההסבר שלי קצת שונה. נ.מ.ע זו מה שנקרא בפיזיקה נקודת שיווי משקל בלתי יציבה. אם הבוכנה נעצרה בדיוק בנ.מ.ע, ועוד אפסילון (מרחק קטן מאוד), הקומפרסיה בבוכנה תהדוף אותה קדימה עוד קצת, כרבע סיבוב. ואם הבוכנה נעצרה אפסילון לפי נ.מ.ע, הקומפרסיה תהדוף אותה חזרה כרבע סיבוב.

מודל דומה להמחשה של נקודת שיווי משקל בלתי יציבה: נתאר מסלול בו יש גבעה. ראש הגבעה היא נקודת שיווי משקל בלתי יציבה עבור כדור. אם תנסה לגלגל כדור בדיוק אל ראש הגבעה, מעשית הוא יתגלגל חזרה או יתגלגל אל מעבר לגבעה.

הקומפרסיה האגורה בצילינדר היא אנרגיה פוטנציאלית בדיוק כמו האנרגיה הפוטנציאלית של מסת הכדור בראש הגבעה.
התיאור שלך יפה יותר, אבל ארוך. אין זמן לבעלי המקצוע להתעסק עם "מגילות אסתר". אני תיארתי את אותו מצב במשפט אחד, "יש מצב שהמנוע בגלל התנופה, יתגבר על הקומפרסיה, וייעצר בקומפרסיה של הבוכנה הבאה".
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט