צפה בהודעה יחידה
ישן 21-04-11, 10:44   #8
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
צטט:
במקור פורסם על ידי yuvk צפה בהודעה
למה אתם מדברים על 4 נקודות? כל שני צילינדרים נעים יחד ומגיעים לנ.מ.ע. באותה זוית קראנק.

לגבי השחיקה - בעת התנעה, הסטרטר מסובב את המנוע יותר מסיבוב אחד ולכן לא חשוב מאיזו נקודה הוא התחיל, כל השיניים ישחקו.
נכון שכל שני צילינדרים נעים יחד ומגיעים לנ.מ.ע. באותה זווית קראנק.
אבל רק אחד מהם נמצא במצב דחיסה. נניח שברגע כיבוי המנוע, בוכנה מס' אחד במצב דחיסה, הלחץ מונע מהמנוע להמשיך להסתובב ומחזיר מעט את המנוע אחורה עד שהזר עומד באחת מארבעת הנקודות המדוברות.
יש מצב שהמנוע בגלל התנופה, יתגבר על הקומפרסיה, וייעצר בקומפרסיה של הבוכנה הבאה.
סדר הדחיסה של הבוכנות נקבע ע"י הקמשפט או אם תרצה הטיימינג. אם תסובב מנוע ביד, תרגיש שבכול 90 מעלות תהיה התנגדות , והזר תמיד יעמוד בזמן ההתנגדות, באחת מארבעת הנקודות מול הסטרטר.
הסטרטר לא מתחיל את פעולתו בסיבוב, אלא שולח את הבנדיקס קדימה ומשלב אותו עם הזר שעל גלגל התנופה בתנועה אופקית. ורק לאחר השילוב מתחיל הסיבוב. לא תמיד השילוב בין שניהם מושלם,
לכן יש את הפזה על גלגל השיניים, תפקידה לגרום לגלגלים להשתלב. בזמן שהבנדיקס נדחף קדימה
הוא נוקש על הזר ומשאיר סימן על קצה השן.הנקישות הללו הם למעשה ההוכחה עליה אנחנו מדברים.
דוד.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט