צפה בהודעה יחידה
ישן 28-03-11, 12:21   #4
dodihob
מנהל
 
האווטאר של dodihob
 
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו elx ידנית / מאזדה 6
הודעות: 1,645
צטט:
במקור פורסם על ידי davidmzr צפה בהודעה
ב- 180-200 ש"ח אפשר להחליף פלגים מתאימים מעל 4 פעמים. אני לא חושב שלנסוע 100K ק"מ עם פלגים, (אפילו שהם אירניום) זה מועיל במשהו למנוע.
דוד.
כנראה דילגת על החלק באנגלית, הפלאגים אירידיום דורשים עד ל-5,000 וולטים פחות לגרום לניצוץ, מה שגורם לפחות עומס לקויילים ועל מערכת ההצתה, כמו כן ניצוץ יותר טוב והצתה בחדר תבערה יותר טובה (תירגום חופשי).
לא התכוונתי שלסוע 100K עם אותו פלאגים מועיל במשהו (גם לא הגיוני) אבל גם לא יגרע עם הפלאגים האלה.
וזה שזה פיאט ולא מכונית מירוץ? אני מתאב את הגישה הזאתי. אז באותה גישה כל שיפור כל שהוא ברכב צריך להיות נעשה רק על רכב ספורט. זה שזה פיאט לא אומר שצריך לחפש את הדרך הזולה ביותר והחלקים הפשוטים ביותר.
פלאגים אירידיום לא עולים כל כך הרבה, הינו חלק שמתפקד יותר טוב מהרגיל ויותר אמין ממנו ובעיקרון גורם למנוע לעבוד יותר טוב.
אותו דבר עם פילטר אוויר פתוח, כאשר שואלים הגבות לנושא ישר זה לא מוסיף כוח וזה לא שווה, מה עם תגובת מצערת יותר טובה, והעובדה שהמנוע נושם יותר טוב? בשבילי זה היה מספיק להתקין אחד אצלי.
ועוד משהו, לא כל אחד מטפל ברכב בעצמו, ומודע למחירים הזולים של החלקים בחוץ, ההשוואה שלי הייתה מול מחיר הפלאגים במוסך ואכן משתלם (וכן אני עדיין לא משנה את דעתי אפילו אם הפלאגים 40 ש"ח).

ועמית, צר לי לאכזב אותך שהפלטינום פחות טוב מהאירידיום, בנוסף למה שיאמר בהמשך באירידיום ניתן גם לייצר אלקטרודה יותר קטנה = פחות צריכת וולטים ליצור ניצוץ - לעומת הפלטינום.
Until recently, platinum was considered the best material to use on the top of an electrode because of its durability. However, Iridium is 6 times harder, 8 times stronger, and has a melting point 1200 degrees higher than platinum. Put that into a harsh environment such as an engine piston chamber, and you have a spark plug that can resist wear much better than platinum
מאתר Denso.
__________________
2002 Fiat Punto MK2 ELX Manual
"Low N' Slow"

נערך לאחרונה על ידי dodihob : 28-03-11 ב 12:29.
dodihob מנותק   הגב עם ציטוט