צטט:
במקור פורסם על ידי whistle
בשבוע האחרון כשאני מנסה להתניע אז יש סטרטר אבל הרכב לא מתניע ואז השעון בלוח שעונים
מתאפס משום מה.
אחרי כמה פעמים הרכב מתניע.
האם בעיה במצבר?
תודה
|
הסבר של בעל רכב על תקלה חייב להיות מאד מדוייק בכדי שניתן יהיה להבין:
"יש סטרטר" זה אומר שהיה סיבוב מהיר כרגיל של הסטרטר או שהוא עייף ואיטי?
התשובה מאד חשובה כי זה ההבדל בין מצבר ל "לא מצבר"...

אם אתה לא ממש יודע להגיד מה רמת הסיבוב של הסטרטר, תדליק את האור הפנימי באוטו וכשהוא דולק, תתניע. אם האור נחלש משמעותית ברגע הסטרטר, אכן המצבר חלש. כמו שלקסה אמר, בדוק טעינה. אם היא תקינה, תעיף את המצבר. כנראה שצלע אחת שלו דפוקה. לפח וחסל. ד"א, לא מספיק לבדוק מצבר עם מד מתח. צריך להעמיס עליו ולראות עד לאן הוא נופל. עושים את זה עם מכשיר העמסה מיוחד במוסך לחשמלאות רכב. זו הדרך הטובה לוודא גסיסה של מצבר. בספק, יש לבדוק ריכוז חומצה. יש דברים לבדוק במצבר.
אם בכלל יש לך אחלה סיבוב והאור לא נחלש - אין שום בעיית מצבר אלא בעיית פיצוץ. או חשמלית או דלק. צריך לבדוק.