אוקיי תודה רבה לכולם על העזרה!
בסופו של דבר התופעה של ההתחממות הפסיקה... והינה איך...
אמרתי לכם שהם עקפו לי את הרדיאטור חימום כי הוא היה סתום והוא קצת שיגע את המערכת ולכלך את נוזל הקירור וגם ככה הוא לא חימם את האויר במיזוג הפנימי (כי מים לא עברו דרכו טוב).
כדי לעקוף אותו הם ניתקו את שני הצינורות שמחוברים אליו (אחד שמתחבר מהרדיאטור חימום לטרמוסטט. והשני שהולך מהרדיאטור חימום לצינור מתכת שעובר ליד הסעפת פליטה ולכיוון המשאבה.)
וחיברו לי צינור אחד ישיר במקום השניים כדי להוציא את הרדיאטור חימום מהסירקולציה..
בכל מקרה באחד הצינורות האלה קיים פתח ניקוז אויר קטן עם בורג שחור כזה מפלסטיק (אתם בטח מכירים לקרקשנים שבניכם

) שנועד לנקז את האויר באיזור ההוא. והפתח השני של הניקוז אויר נמצא ברדיאטור קירור.
עכשיו מסתבר שכדי לנקז אויר כמו שצריך חייבים לנקז אויר משני הפתחים הללו אחרת רוב הסיכויים שאויר ישאר.. והאויר הזה זה מה שגרם לתופעת חימום הקטנה הזאת.. אבל כמובן שאני לא שולל שהמשאבת מים לא כמו חדשה אצלי כי אם אני ממש מאמץ את המנוע, בעמידה, ביום חם יחסית כמו היום אז המהירות המהירה של המאוורר תיכנס לפעולה למשך 10 שניות ותיכבה אבל העיקר שהמחוג לא זז בכלל

(זה המצב כרגע ובדקתי אותו היום)...
עכשיו אני מספר את כל זה כי בדקתי את זה היום לאחר שהחזירו לי את הרדיאטור חימום לסירקולציה.. ביחד עם שני הצינורות המקוריים עם הפתח ניקוז אויר באחד מהם וניקזו אויר כמו שצריך... והתופעה נעלמה כמעט לגמרי חוץ ממה שתיארתי כמה שורות למעלה שבדקתי היום.. אבל זה כבר בגלל המשאבה כי היא לא כמו חדשה... וגם רק אם אני מאמץ את המנוע בעמידה בטורים גבוהים... המחוג כבר לא זז בכלל ואם אני בנסיעה שום מאוורר במהירות גבוהה.
עכשיו תשאלו למה בעצם החזירו לי את הרדיאטור חימום?!

אז ככה בזמן שהוא היה מנותק מהסירקולציה לקחתי על עצמי פרוייקט... פשוט לנקות את הרדיאטור חימום (כשהוא שם ובלי לפרק את הדשבורד..) במשך שלושה ארבעה ימים הצפתי אותו בwd40 ושתפתי במים ביחד עם אויר בלחץ.. אל תדאגו בלי יותר מידי לחץ כדי שלא יתפרץ לי בתוך האוטו וירטיב לי את השטיח

אבל הפלא ופלא!! אחרי שטיפה יסודית הוא נקי ויש בו מעבר מים מספק ותקין... והכי חשוב! יש חימום באוטו

ועל הדרך נפתרה לי עוד תופעה..
אל תשאלו כמה בוצה יצאה משם.. אחרי זה בזבזתי עוד שעה כדי לנקות את כל החלק האחורי של המנוע... חח
אז תודה לכולם על העזרה... אני מניח שאני בנתיים אתגבר ואתעלם מהמהירות המהירה של המאוורר ל 10 שניות רק כאשר אני עומד ומאמץ את המנוע עם טורים גבוהים בעמידה.... כי זה כבר כנראה ההספק הקצת ירוד של המשאבת מים. מעבר לזה זה לא קורה בנסיעה מאומצת ולא אם אני עומד סתם בלי טורים גבוהים (כמו שבדקתי את זה היום) והמחוג גם כבר לא זז בכל מצב שתיארתי..
אז שוב פעם תודה

ואת המשאבה אני כבר אחליף עם ההחלפת וואריאטור כשהוא יתחיל ממש להרעיש.. או בטיימינג הבא.. או כמובן אם המשאבה תעשה בעיות..
מה אתם חושבים?
הבהרה קטנה..: המצב כרגע הוא שאחרי שאני מאמץ את המנוע עם טורים גבוהים בעמידה ואז אני עוזב את הגז אז זה קורה (המהירות מאוורר המהירה עובדת ל 10 שניות) בקיצר באתי לציין ולהוסיף פה שזה לא קורה תוך כדי שאני נותן טורים גבוהים בעמידה.. רק אחרי שאני עוזב את הגז ויורד לטורים סרק.. (לא משנה כמה זמן אני מחזיק את הטורים הגבוהים.. רק כשאני יעזוב אז המאוורר הגבוה ידלק ל 10 שניות)
וזה עוד יותר ברור שזה מהמשאבה.. כי כשאני מחזיק אותו בטורים גבוהים המשאבה מזרימה מים בעוצמה והכל תקין.. ומיד אחרי שאני עוזב ההספק של המשאבה יורד גם כן אבל המנוע עדיין קצת חם... ואז המהירות מאוורר המהירה עובד ל 10 שניות בלי תזוזה של המחוג ונכבית..
זהו זה הכי מדוייק..
אז אני חושב שהבלאי של המשאבה גורם לזה שבטורים סרק היא לא מזרימה ככשהיתה חדשה מהמפעל..
ממש כאילו המאוורר עם המהירות הגבוהה שלו מחפה על המשאבה...
מה אתם חושבים?