צפה בהודעה יחידה
ישן 19-09-10, 20:31   #3
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
אני במחנה שטוען שהכל מתחיל בחינוך, ונמשך באכיפה.
אם מראש תלמד אנשים לנהוג כמו שצריך, במקום ללמד לעבור טסט, ותשריש להם עמוק בתודעה שנהיגה הוא לא דבר שמקלים בו ראש, ולאחר מכן תאכוף את זה כמו שצריך, עם חוקים נוקשים מאוד, זה יעבוד יופי.

זה מתחיל בדברים מאוד פשוטים, כמו למשל אנשים שמניחים את הרגליים שלהם על הדש-בורד בזמן הנסיעה (לא נהגים). זה למשל משהו שאצלי ברכב הוא בל-יעבור, והאנשים שנוסעים איתי מודעים לדברים האלה.

סיפורים מגרמניה גם אני יכול להביא בכיף, על צייתנות של נהגים לשלטי מהירות, ותרבות נהיגה טובה מאוד. זה בין היתר מתנהל כך מפני שהם חונכו כך, והם יודעים שאם יתפסו אותם, הם ישלמו והרבה.

אבל גם בארה"ב למשל, דמות השוטר היא לא משהו שאפשר לזלזל בו. אגב, גם השוטרים עצמם מתנהגים כאנשי מקצוע מכובדים ולא מזלזלים בנהגים.

אל תבינו אותי לא נכון, בכל מקום ישנם נהגים שיפריזו למשל על ידי נהיגה במהירות מוגזמת מידי. בשביל זה יש את מערכת האכיפה.

צטט:
במקור פורסם על ידי trademark צפה בהודעה
אני בעד ונגד.
מי מאיתנו באמת נוסע במהירות המותרת של קטע כביש מסוים (אולי בודדים).אם רשום 90 אז אנחנו מעגלים ל 100 ואם כבר מאה אז בואו נסע 110 כי מה זה עוד 10 קמ"ש, נכון? (אני גם כזה).
אני לא כזה, ובדיוק כאן מתחילה הבעיה בחינוך שאני מנסה להצביע עליה.
אתה מודע לתופעה? למה אתה מתנהג כך?
אם "מה זה עוד 10 קמ"ש?" לא מפריע לך, למה לא להסתכל על זה מהצד השני? בשביל מה אני צריך לנהוג ב10 קמ"ש מהר יותר, מה זה בכלל, עדיף להישאר במהירות הנוכחית.

זה בדיוק כמו לא לרכוש מוצר כלשהו מפני שחבל על הכסף ולא תנצל אותו, אל מול, היי, מאזדה 3 לא מאובזרת עולה X, ומאובזרת עולה X + 50. אבל מאזדה 6 לא מאובזרת עולה X + 60. אז למה לקנות את ה3 המאובזרת, אני אוסיף עוד 10 ואקנה כבר 6. הא ! קיבלתי יותר אוטו.
לא נכון ! קנית רכב שלא מתאים לצרכים שלך, תשלם יותר על דלק, ביטוח וכו'.
נסעת שלא בהתאם לתנאים בדרך, תצטרך להשתמש בבלמים יותר, להאיץ יותר, תשחק את הבלמים יותר, תבזבז יותר דלק, תהיה עצבני יותר... נראה לי שמובן הכיוון שאני חותר אליו.

הנה עוד דוגמא לחשוב עליה,
למה אנשים נעצרים באמצע הכביש כדי להוריד את הנוסע מול הבניין שהוא צריך להיות בו, תוך כדי שהם מפריעים לכולם? הוא לא יכול ללכת 5, 10, 20 מטרים כדי שיעצרו במקום מסודר?
או למה הם נעצרים, "רק כדי לקפוץ שניה לקיוסק". לכו ברגל כמה מטרים, בשביל זה יש רגליים.
חינוך, הכל מתחיל שם.


כמה מאיתנו באמת מגיעים למהירויות שיוט נורמליות בלי ללחוץ על הברקס או לעקוף רכב כל כמה דקות באיילון או בכביש החוף?
הבעיה היא כזו, אם תחשוב על זה, אז תבין שלפעמים למרות שמותר לך לנסוע 100 קמ"ש, תנאי הדרך לא מאפשרים את זה. אז גם אם מותר, לא תמיד כדאי לנסות בכוח. זה יכול להיות פקק, תנאי מזג אוויר, כביש מקורצף וכו'
אגב, אם תתכנן את הנסיעה נכון, לא תצטרך ללחוץ ברקס כאשר אתה במהירות שיוט. ולא, אני לא מתכוון לצאת לעקיפה בכל פעם שיש רכב איטי מלפניך. נסיעה במהירות שיוט אמורה להתבצע בצורה חלקה ורציפה. בלימה והאצה לעיתים תכופות זו לא נסיעה במהירות שיוט.
אני מתנצל אם זה נשמע תוקפני, אבל זה בדיוק העניין שאני מדבר עליו. אתה פשוט זה שהעלה את הדוגמא ולכן אני משתמש בה.
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט