|
......
מצאתי באתר קארספורום, פוסט שמישהו פרסם. (אני חייב לציין שאינני מקשר בין הנושאים, ואינני טוען לשום קשר לפאר מנעולים. רק מפרסם את הפוסט כדי שאנשים לא יהיו עיוורים. ועל מנת שלא יעבדו על אנשים.)
הנה הפוסט::
"היום ב"כלבוטק" בערוץ 2 היה סיפור נוכלות, רמאות וחבלה חמורה ברכבים על ידי שני מנעולנים מאזור ירושלים (מעניין כמה זה נפוץ):
רקע: בכל רכב מודרני משנת 95~ יש בתוך המפתח שבב שהאימובולייזר מזהה ורק אז אפשר להתניע. שכפול מפתח יכול לעלות כסך רב במוסך מורשה.
הסיפור התגלה לאחר שאחד שיכפל מפתח לפיאט מולטיפלה שלו, אצל זוג מנעולנים מקניון הראל במבשרת ציון שליד ירושלים (ראו בסוף). לקחו לו על זה כ- 600 ש"ח. לכאורה, ביחס למוסך מורשה סביר.
אלא מה, האיש גילה במקרה שהמפתח המקורי שלו (זה ששימש בסיס לשכפול) וגם המפתח החדש הם לא יותר מאשר חתיכת ברזל אין בהם שום שבב מחשב, כמו שצריך להיות. למרות זאת, האוטו מתניע עם שניהם מצויין!.
תחקירני כלבוטק יצאו לשטח עם ציוד הקלטה בסתר וגילו את הקומבינה:
הביאו להם סובארו אימפרזה והם שיכנעו את בעל הרכב לעזוב את המקום ל- 40 דקות. כאשר חזר הבעלים היה מפתח משוכפל, האוטו מניע עם שני המפתחות.
בבדיקה עם מומחה התוכנית התברר ששני המפתחות, המקורי והחדש, הם ברזל בשווי 20 ש"ח, שאפשר לשכפל בפשטות בכל "טמבוריה" והמשוכפל החדש יניע את האוטו.
שבב המחשב מתוך המפתח המקורי "נעלם" כלא היה.
בצורה דומה בדקו עוד רכבים. בכולם אותה תוצאה: השבב המקורי נעלם, המפתחות ברזל.
ואז התעלומה נפתרה המומחה וצילומי הסתר הראו שבזמן שבעל הרכב הולך ל- 40 דקות, בעלי החנות מפרקים את שבב המחשב מתוך המפתח המקורי ומדביקים אותו על הסוויץ מתחת לחיפויי הפלסטיק של ההגה. ככה שבעצם האימובולייזר המקורי של הרכב תמיד מנוטרל ולמעשה כל מפתח רכב שיהיה דומה בצורה למפתח המקורי יוכל להתניע את הרכב עם קומבינת השבב.
על הקומבינה הזו לקחו 580 ש"ח והיה שם תחקירן אחד שעוד עבדו עליו ולקחו לו איזה 700 ש"ח.
כמובן ששני המנעולנים טוענים שהכל שטויות אבל התגובה שלהם מגוחכת ברמות.
כלבוטק פנו למשטרה.
ככה שאם מישהו שיכפל אצלם מפתח לרכב עם אימובולייזר מובנה במפתח......אולי המפתח ריק משבב והשבב מודבק לו עם פלסטלינה על הסוויץ'.............................. ""
שוב פעם אני אומר לך פשוט תבדוק את זה
|