בשביל לבדוק אם הטרמוסטט תפוס תעשה בדיקה פשוטה,
תניע את הרכב כשהוא קר ותבדוק את ההפרשים בטמפ' עם הידיים בין הצינור התחתון שיוצא מהרדיאטור ומתחבר לצינור מתכתי שחור ומשם למנוע לבין הצינור העליון שנכנס לרדיאטור מכיוון הטרמוסטט (שני הצינורות קלים לזיהוי מכיוון שהם עבים מבין הצינורות במנוע).
הצינור התחתון צריך להיות חם יותר מהצינור העליון, ברגע שהמאורר מתחיל לעבוד הטמפ' בשניהם צריכה להשתוות מכיוון שבזמן זה אמור הטרמוסטט להיפתח (יש להיזהר ממדחפי המאורר שלא יפצעו את אצבעות הידיים).
איזה ניקוי ביצעת לרדיאטור ובאיזה חומר השתמשת? האם הרדיאטור פורק מהרכב לצורך הניקוי?
החלפת טרמוסטט היא עבודה פשוטה ביותר בפונטו ועלותו זניחה גם היא, סה"כ שני ברגי ראש 10 מ"מ והטרמוסטט מנותק מהראש, בנד מתחת שחובק על צינור הגומי, ניקוי הסיליקון הישן ומריחת סיליקון חדש משני צידי האטם וזהו. כל שנשאר הוא למזוג נוזל קירור ולנקז אויר.
__________________
ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא!!!
|