|
זה ישפיע גם במצב נסיעה וגם במצב עמידה ואני אסביר:
במצב נסיעה מבחינה אווירודינמית צלעות הרדיאטור מקבלות אוויר רק במרכזן, והיות ומדובר בצלעות שמופרדות בינהן, משמע הצלעות שבצדדים אינן מתקררות היות ואוויר לא עובר דרכן, עכשיו מה שקורה הוא שהיוניט של המאוורר אם זכרוני אינו בוגד בי יושב בצד של הרדיאטור בתחתית, קצת מעל הפתח יציאה של המים התחתון של הרדיאטור, ולכן הוא בדרך כלל מקבל חיווי (ובצדק) שהמים ברדיאטור עדיין חמים, היות והמקום שהוא מודד את הטמפ' אינו מקבל את האוויר להתקרר (היות והוא נמצא לא מול הפתחים), ולכן הוונטה בדרך כלל תעבוד גם בנסיעה.
עם זאת, אף על פי שכך המצב, הוא הרבה יותר טוב ממצב עמידה, ומדוע, מפני שמצב עמידה הוונטה עובדת (טענתך ארילו היקר שלי היא נכונה), אך עם זאת אוויר חם נאגר והצלעות שאינן חשופות לוונטה וגם אינן חשופות לפתחי איוורור עדיין חמות.
אני מנסה להסביר במילים וזה לא פשוט, הכוונה היא שכמו למשל אוויר חם שהוא עולה (כאמור אוויר חם עולה, ואוויר קר יורד), הוא נאגר בחללי הטמבון, היות ואין לו סירקולציה של אוויר. ולכן החום שנמדד הוא גבוה, והוונטה תעבוד לאורך זמן, משום שהמדד שמפעיל את הוונטה הוא דווקא מודד את הצד ברדיאטור שהוא בדיוק לפני הפתח יציאה, לכן ניתן לומר שהאוויר החם כלוא בצלעות הצדדיות (אפשר לומר באחוזים שמדובר על 25% צד ימין ו 25% צד שמאל, זאת אומרת שהוונטה תקרר רק 50% שזה את הצלעות המרכזיות בלבד. וגם זה לא קירור מועיל, משום שהיא מכניסה לא רק את האוויר מבחוץ אלא גם אוויר החם הכלוא מהצדדים שהצלעות מפיצות.
בדרך כלל, מי שיש לו טמבון כזה, יצטרך בעתיד לשים וונטה נוספת למעבה של המזגן, היות והמעבה יתחמם משום שהוא מקבל רק 25% קירור (וונטה קטנה ופתח הקירור הוא קטן מאוד ביחס לגודל המעבה), ובמקרה ומדובר במזגן מקורי שיש וונטה אחת שם, אז בכלל הוא יתחמם ואז הלחץ יעלה במערכת הגז, מה שיגרום לקירור לא אפקטיבי ומדחס שנשחק לחינם כי הוא עובד בחום גבוה ובדחיסה בלחץ גבוה מהצריך.
וונטה (גדולה ככל שתיהיה) לא יכולה ואין בכוחה ואין זה ייעודה להחליף פתחי איוורור חיצוניים, וזאת משום שהוונטה צריכה לינוק אוויר חיצוני, ולזרוק אותו פנימה כאשר היא מקררת את צלעות הקירור.
משאין מפתחי איוורור מספיקים, החום כלוא, ועל כן הוונטה תזרים אוויר שחלקו קריר חיצוני וחלקו מהחום שכלוא. כאן נכנסים פאקטורים נוספים שזה מיקום היוניט שמודדת את החום ונותנת טריגר לוונטה, ויתרה מכך אופן האחוזים שצלעות הקירור מתקררות.
הרדיאטור אורכו הוא מהפנס הימני ועד לפנס השמאלי, ויותר מכך הוא גם יותר נמוך מהצלעות התחתיות. ולכן רובו לא מתקרר כלל ולא חשוף לאוויר חיצוני כלל הן בוונטה והן שלא דרך הוונטה.
יתרה מכך בטמבונים האלה יש מעין מגן תחתון למנוע ולרכיבים התחתונים של הרכב, אם תתכופפו מתחת לטמבון הזה, תראו שיש חלק לא מבוטל של פלסטיק שמגיע כמעט עד אגן השמן באופן אוטם לחלוטין, דבר זה מקשה עוד יותר, היות ואין גם אוויר שיכול להיכנס מתחת לטמבון לרדיאטור, אלא הרדיאטור אטום לגמרי לאוויר חיצוני, מלבד הפתחים שמוקצים לו שכאמור אינם מספיקים.
זה הלב של מערכת הקירור, מערכת הקירור זה הלב של המנוע. ולכן יש לטפל בעיניין.
כמובן בל נשכח שכל החלק של הלוחית זיהוי אטום גם כן, ולכן גם מרכז הרדיאטור שעליו הוונטה יקבל איוורור חלקי.
מרגע שמחליפים את הטמבון לטמבון המקורי המותאם לדגם הרכב עם/בלי מערכת מיזוג, אז אפשר להרגיש בהבדלים הניכרים, ואז אפשר לרדת לעומקן של דברים אם והיה ובהחלט ספיקה של משאבת מים אינה תקינה מספיק וכו'. אך אלה דברים שחייבים להיבדק לאחר שהחלפנו את הטמבון, שכן כיצד נבדוק את גורם ב' וג', אם גורם א' טרם הוחלף.
אשמח לקבל הארות
__________________
בתקווה שעזרתי, סער
נערך לאחרונה על ידי saar : 16-05-10 ב 14:41.
|