אני שומע פה ממש אגדות אורבניות שאני פשוט חייב להגיב ולהפריכן.
תוסף דלק אינו חוסך בדלק ואם כבר הוא רק יגרום ליותר דלק להישרף ואני אסביר:
1. מערכת הדלק נושאת בתוכה בין היתר צינורות להעברת הדלק, אטמים ו/או גומיות וכמובן את רכיביה שאין טעם להרחיב עליהם.
2. עם הזמן והשימוש מצטבר פיח במערכת הדלק (בחלקיה המתוארים), גרגירים ועוד ירקות בסגנון, אלה סותמים באופן חלקי (בהתחלה חלקי ועם הזמן הולך ומצטבר) את המעברים והחלקים של מערכת הדלק עד לתחנתו האחרונה. במקרים אלו יעלה לחץ הדלק ומשאבת הדלק תתאמץ שכן דרוש יותר לחץ שיש סתימה חלקית בצינור ו/או בחלק אחר.
3. כאן נכנס תפקיד (כעזרה ראשונה וגם כטיפול מונע) תוסף הדלק, זה מועבר יחד עם הדלק במערכת כולה, ותפקידו למוסס (בעזרת תרכובת כימית ממנה הוא מורכב) את אותו הפיח הגרגירים ושאר הירקות במערכת הדלק מתוכה ועד לתחנת האחרונה שהוא נשרף. דייהנו מנקה את כל המעברים ואת כל התחנות. תוצאה: המעברים יהפכו להיות נקיים ולכן לחץ הדלק המיותר ירד ובכך משאבת הדלק פחות תתאמץ, וזה אומר שיותר דלק יעבור במעברים, ולא פחות כפי שהיה קודם.
4. כמו למשל בואו נדמה צינור גינה, אם נלחץ על צינור הגינה עם האצבע ניצור לחץ, כתוצאה מהלחץ וסגירת שטחו הפנימי של הצינור, יצאו פחות מים אך ביותר לחץ. אם נרפה את הלחץ מהצינור יצאו יותר מים אך עם פחות לחץ. ועל כן כאשר המעברים נקיים יותר יעבור בהם יותר דלק אך בפחות לחץ (בדיוק כמו שצריך ונקבע על ידי יצרן הרכב).
5. שימוש בתוסף דלק כטיפול מונע הוא מצויין - עם זאת ויש לשים דגש שאין לבצע זאת אחת לשלושה חודשים, ולעניות דעתי חוטא מי שעושה זאת. כפי שהוזכר תוסף הדלק הוא תרכובת כימית העשויה על אותו העקרון של התרכובת הכימית של החומר המשמש לפלאשינג למנועים, על כן מי שישתמש בתוסף לעיתים קרובות באופן קבוע (דהיינו כל שלושה חודשים) יגרום לנזק, בכל שהתרכובת הכימית הזו אינה מיועדת לשימוש קבוע עם הגומיות ו/או האטמים ועם הצינורות של מערכת הדלק, על כן כל אלה ילכו וישככו במגע עם החומר באופן קבוע עד לקריעה ולהיווצרות סדקים.
6. לסיכום: תוסף דלק הוא מצויין כטיפול מונע בשימוש כל 10,000 ק"מ או שנה (הקודם מבינהם).
ובנושא בו עסקינן שהרכב שותה דלק - ראשית מצטרף לרענן, יש לבצע בדיקה מדוייקת על מנת לדעת בדיוק אם הוא באמת שותה דלק או שמה זה פרי דימיונך, במידה ונמצא שהוא אכן שותה דלק, הרי שתוסף לא יעזור (אולי רק בפסיכולוגיה), הרי הוא יפתח מעברים סתומים כך שיותר דלק עכשיו יעבור, ועל כן רק טיפול ניקוי בקרבורטור הכולל וויסות נכון וכיוונון מחדש יסייע.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער
נערך לאחרונה על ידי saar : 11-04-10 ב 14:20.
|