צפה בהודעה יחידה
ישן 04-04-10, 15:57   #5
saar
מישהו מטפל בך?
 
האווטאר של saar
 
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
חוצפה ממדרגה ראשונה, לא הייתי חוזר לשם - אך זאת אומר לעניות דעתי.

ישנם כללי ברזל שמקצוענים ממלאים כל פעם שרכב מגיע אליהם לטובת ראש מנוע או כל תוצאה של טראומה מכשל במערכת הקירור.

הרי אם הגעת אליו לתיקון ראש מנוע, סימן שמערכת קירור המנוע כשלה ולכן הלך הראש, אז מה פתאום מתקנים את הראש, אך לא נוגעים במערכת הקירור. איזה אינטיליגנט עושה דבר כזה, רק אחד שירצה שתחזור אליו עוד חצי שנה לעוד ראש מנוע.

חוקי הברזל בכל רכב שמגיע עם טראומה כתוצאה מכשל במערכת הקירור, היא לאחר הטיפול בטראומה, יש לעבור על מערכת הקירור בקפידה, ולוודא שהיא תקינה (וברור שהיא לא, הרי כי אם היא הייתה תקינה, הרכב מלכתחילה לא היה מגיע למצב של טראומה שנצרך אליה מוסך).

בדרך כלל אני באופן אישי לאחר ראש מנוע תמיד מחליף טרמוסטט (גם אם הוא תקין) מדובר על משהו זניח לעומת עוד עבודה של ראש מנוע, כמו כן אני בודק את משאבת המים, מחליף יוניטים, ובודק את הרדיאטור על בוריו, אולי נסתם שם המעברים הדקים? אני נוטה להחליף גם את הרדיאטור (שוב מדובר במחיר זניח לעומת עבודת ראש מנוע), בדיקה מקיפה של הוונטה. בדיקה מקיפה של הפקק של הרדיאטור, בדיקה מקיפה של הצינורות, בדיקה מקיפה של הפקקים במעברי המנוע, בדיקה מקיפה של מעברי המנוע. ורק אז משחרר את הרכב.

אם עשה הבחור ראש מנוע, אך השאיר את הטרמוסטט איך שהוא ולא נגע במערכת הקירור כמו שצריך, על זה נאמר מה הועילו חכמים בתקנתם.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער
saar מנותק   הגב עם ציטוט