|
ראשית אתחיל בכך שאינני יודע מי המליץ לך להתחיל לעשות בלימות חירום בדיוק לאחר החלפת מערכת הבלמים הקדמית. לא נוהגים לעשות זאת, ולא עושים זאת, היות ואתה דופק את העבודה.
במספר מאות הקילומטרים הראשונים לאחר החלפת מערכת הבלמים יש לבלום ברכות, ולנסוע בזהירות יתרה. מדוע? היות והרפידות טרם תפסו את מקומן, הן עדיין בתקופת השיפשוף הראשוני שלהן, ואתה בולם על השכבה הראשונה שלהן אשר מצופה בחומר מיוחד לשמירתן באחסנה. כעת אותו החומר מתחיל לאט לאט להשתפשף, וברגע שהן יתפסו את מקומן (משמע ישופשפו עד רמה כזו שהן כבר מקובעות בדיוק לצלחת), אז הן תתחילנה לתפוס את הצלחת במאה אחוז מהשטח שלהן, ואז שתתן נגיעה בברקס תרגיש את הבלימה. כשהמערכת חדשה אתה וודאי תרגיש שאתה לוחץ ברקס שהבלמים רכים, זה בסדר , זה טבעי, זה נורמלי. היות והפד לא תופס את הצלחת במאה אחוז מהשטח שלו, אלא בפחות, או עדיין לא התעצב.
לגבי הריח, לא מן הנמנע שהמוסכניק שלך שכח לנקות את הצלחות, כבר כתבתי פה בעבר מספר פעמים שיש לשים דגש מיוחד שבעת החלפת צלחות קדמיות ו/או אחריות, יש לדאוג לנקות את הצלחות היטב עם ספריי לניקוי קרבורטורים או כל ספריי אחר המסיר שומנים. אולי זה הריח שאתה מריח של השמן שהיה על הצלחת, הצלחת מגיעה כשהיא מרוחה בשמן על מנת שלא תעלה בחלודה בעת האחכסנה ועד למכירה לצרכן.
אז לסיכום - יש לנסוע בזהירות מבלי לתת בלימות חירום של ניקולס קייג' מעקיצה בשישים שניות, וזאת עד לעוד מספר מאות קילומטרים, ורק אז אפשר להבחין אם הבלימה השתפרה והיא חזרה להיות נורמלית, עד אז יש לנסוע בזהירות יתרה ולהתחיל לבלום הרבה לפני הרמזור / המכשול.
סיבה נוספת לריח יכולה להיות נוזל בלמים שאולי נשפך למוסכניק שלך על הצלחת ו/או האזור בעת ביצוע ניקוז אוויר.
כמו כן - שים לב ברכבך איזה נוזל בלמים יש לשים, האם מדובר על דוט 3 או דוט 4?
הדבר חשוב, היות ודוט 4 הוא נוזל בלמים בעל טמפ' חיכוך גבוהה יותר מחברו דוט 3. לצערי המוסכניקים לא יודעים וזה לא מעניין אותם.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער
נערך לאחרונה על ידי saar : 28-03-10 ב 10:49.
|